regendeken waterdicht maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: regendeken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:49

Mijn ervaring is dat paarden "sneller" zweten onder een regendeken zonder fleecevoering, vandaar dat ik er altijd een fleece of staldeken onderdoe.
Mijn vriendin had een regendeken van BR en enkele malen gewassen, alleen heeft haar paard er bij mijn weten nooit mee buiten gestaan als het regende. En als het klam was dan was het omdat het paard gezweet had.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:42

petitparis schreef:
Mijn ervaring is dat paarden "sneller" zweten onder een regendeken zonder fleecevoering, vandaar dat ik er altijd een fleece of staldeken onderdoe.
Mijn vriendin had een regendeken van BR en enkele malen gewassen, alleen heeft haar paard er bij mijn weten nooit mee buiten gestaan als het regende. En als het klam was dan was het omdat het paard gezweet had.

Mijn ervaring is juist andersom. De fleecevoering maakt de deken warmer dan een ongevoerde deken. Mijn paard ging daardoor zweten onder de regendeken met fleecevoering, terwijl hij daar nu geen last meer van heeft met zijn ongevoerde regendeken.

Het allerbelangrijkste is dat de deken goed ademt. Als dat het geval is zal je paard er alleen onder zweten als de temperatuur te hoog is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:01

Ik heb ook die 0 grams regendeken van Sectolin met Burberry print. Ben er erg tevreden over. Mijn paard zweet niet, blijft er gewoon droog onder.
Ik impregneer mijn dekens nooit zelf, zou ik je ook niet aanraden. Ik laat ze altijd bij een wasserette stomen en vervolgens opnieuw impregneren aan het begin van het dekenseizoen (net voor ze opgaan). Daardoor blijven ze 100% regendicht.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:12

mijn ervaring is ook dat paarden minder snel zweten onder een deken met fleecevoering.
vorrig jaar had ik er een zonder fleecevoering en mijn paard zwete al bij het kleinste straaltje zon.
nu weer een met fleecevoering en mijn paard voeld ook met zon gewoon normaal aan, voor die deken zonder fleecevoering ook altijd deken met fleecvoering gehad en ging altijd goed welk merk ik ook had.
ik heb ook wel eens een deken geprobeerd zelf waterdicht te maken maar was geen succes.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:17

ik spray al jaren mijn dekens in met waterdichte spray uit een campingshop/winkel die speciaal is voor tenten/bootzeilen :D dit werkt super !!

ik haal 2 flessen van 5,-per fles...spray 1 fles goed gelijkmatig over de deken en wacht dan 2 3 uurtjes...dan gaat de 2de fles erover ;)

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:19

Mijn paardje heeft een regendeken van BR op en gister toen ik haar naar stal bracht was die deken gewoon helemaal nat van binnen!? Ik heb hem vorig jaar gekocht en dit kan toch echt niet. Vooral niet van BR. Maar goed, ik ga nou een andere regendeken kopen van Rambo. Hoop maar dat die wel beter werkt. Iemand ervaring met Rambo?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:58

Just_Me89 schreef:
Mijn paardje heeft een regendeken van BR op en gister toen ik haar naar stal bracht was die deken gewoon helemaal nat van binnen!? Ik heb hem vorig jaar gekocht en dit kan toch echt niet. Vooral niet van BR. Maar goed, ik ga nou een andere regendeken kopen van Rambo. Hoop maar dat die wel beter werkt. Iemand ervaring met Rambo?

Ja ik :D Alleen maar goede ervaringen tot nu toe, al heb ik zelf alleen ervaring met Rhino en Rambo en niet met Amigo.
Ik ben zo tevreden over de Horsewaredekens dat dit de reden is dat ik alleen maar deze dekens verkoop. Ik kan me goed voorstellen dat ik als partijdig overkom, dus hopelijk kunnen enkele andere bokkers hun ervaring met hun Horsewaredekens aan jou kenbaar maken :-)

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 15:29

Focussed schreef:
Ik heb ook die 0 grams regendeken van Sectolin met Burberry print. Ben er erg tevreden over. Mijn paard zweet niet, blijft er gewoon droog onder.
Ik impregneer mijn dekens nooit zelf, zou ik je ook niet aanraden. Ik laat ze altijd bij een wasserette stomen en vervolgens opnieuw impregneren aan het begin van het dekenseizoen (net voor ze opgaan). Daardoor blijven ze 100% regendicht.

DEZE DEKEN HAD IK OOK!
en was echt lek als een zeef!!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:23

Horseware, hoe moet je een amigo, rhino of rambo deken onderhouden ? Wassen of juist niet of de beschermlaag niet aan te tasten ? En is een deken ook opnieuw te impregneren mocht dat nodig zijn ?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:02

MarissaM schreef:
ik spray al jaren mijn dekens in met waterdichte spray uit een campingshop/winkel die speciaal is voor tenten/bootzeilen :D dit werkt super !!

ik haal 2 flessen van 5,-per fles...spray 1 fles goed gelijkmatig over de deken en wacht dan 2 3 uurtjes...dan gaat de 2de fles erover ;)

kan je dan niet net zo goed een fles van Bus o.i.d. kopen?