Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Joltsje schreef:hallo,
graag zou ik jullie advies willen hoe dit aan te pakken. en dan niet op gevoelsmatige basis, maar op realistische basis.
Ik heb nu een half jaar een paardje. gekocht van een handelaar. ze is 10 jaar en liep op L2 niveau zei hij. leuk paardje, klinisch laten keuren en ze is goedgekeurd. waarschijnlijk een tijd niet gereden, dus niet heel erg bespierd. toen gaan trainen. ging goed. wel kreupelgevoelig omdat ze haar achterbenen nog een stukje doorschuift bij het lopen. met ijzers was dit op de lossen. verder erg rennerig, Osteopaath er bij gehad en die gaf aan dat ze erg vast zat in de rug. ze is nu 2maal behandeld. verder is de hoefstand door de hoefsmid zoveel mogelijk gecorrigeerd. al met al ging het steeds beter enkele wedstrijden gereden (zonder resultaat) en naar trainingsweek in ermelo geweest.
omdat ik het idee had dat het toch wel een paardje met verleden was, deed ik een oproep op bokt. de vorige eigenaar meld zich en geeft aan het paard 3 maanden te hebben gehad. ze vonden haar niet goed en hebben haar meegenomen naar de kliniek in emmeloord. PAARD HAD ATAXIE. ze hebben hem teruggebracht naar de handelaar, het was zijn pakkie an. via via is hij bij de handelaar bij mij in de buurt gekomen en zo bij mij. laten keuren en GOEDGEKEURD. een paard kan toch niet binnen 3 maand herstellen van ataxie?
Ik wil de sport in en wil er zeker van zijn dat mijn paard alles wat ik vraag lichamelijk aan kan. en daar ga ik nu aan twijfelen. en eigenlijk wil ik dit paard dus niet. had ik dit van te voren geweten, had ik het paard NOOIT GEKOCHT. Naar mijn idee is de dierenarts hier dus fout geweest. Ook de handelaar had dit kunnen weten. Ik heb er heel veel tijd en kosten in gestoken en dat blijkt dus voor niets te zijn.
Nou heb ik het rapport van de kliniek waar ze verklaren dat het paard ataxie heeft en niet meer geschikt is voor de sport. en ik heb het rapport van mijn dierenarts dat ze klinisch is goedgekeurd.
WAT KAN IK DOEN? WIE KAN IK VERANTWOORDELIJK STELLEN?
Joltsje schreef:daarom wil ik ook graag een second opinion zodat ik zeker kan stellen dat ze nu weinig mankeert. ataxie is nogal wat vind ik.
ambre schreef:Ik snap niet wat iedereen zeurt over die lage prijs en sporten?Ik rijd zelf ZZlicht met een paard van 3000 euro en met een paard van toen nog geen 5000 gulden,Z2 met een paard van 3500 euro en zit met alle paarden regelmatig in de prijzen.Onzin dus.
eppie38 schreef:Neem eens contact op met de vwe, dit geflikker met paarden en gedupeerde eigenaren moet toch eens afgelopen zijn, dit had zeker in zijn medisch paspoort moeten staan, wel bekeuring krjigen als je hem niet hebt maar verder geen dierenarts die hem invult, de dierenarts die hem gekeurd heeft heeft zeker een steek laten vallen , ik zou het hier niet bij laten zitten en desnoods met het tuchtcollege contact op nemen.
Sterkte