Zweten met rijden = na rijden koud. Wat voor een truitje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Zweten met rijden = na rijden koud. Wat voor een truitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:37

ik doe exact hetzelfde als lissy :j
Als toplaag meestal 1 of meerdere fleecevesten. Afhankelijk hoe koud of warm het is :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:37

pharagirlke schreef:
Ik leg een trui of een jas klaar zodat ik lekker warm blijf en niet te snel af koel na het rijden :) Minder zweten doe je niet maar je word ook niet ziek...

Hier hetzelfde :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 22:37

sjakie schreef:
Ik gebruik adidas shirts met het CLIMACOOL systeem. Het transporteert het vocht naar buiten, waardoor je zelf geen natte rug krijgt. Zowel in de zomer als winter heel erg prettig in gebruik :j

Die heb ik toevallig van de week gekocht en gelijk getest en het werkt inderdaad als een trein :D

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden trouwens :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:40

Fijn zijn ze he :D
Zijn de eerste shirtjes waarin ik heel goed op temperatuur blijf :)
Andere voordeel is dat ze lang genoeg zijn en blijven. Ik ben de langste niet, maar de meeste shirts (met name katoen) krimpt als een tierelier.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 22:43

sjakie schreef:
Andere voordeel is dat ze lang genoeg zijn en blijven. Ik ben de langste niet, maar de meeste shirts (met name katoen) krimpt als een tierelier.

Dit is inderdaad ook het eerste shirtje waarna ik het na het rijden gewoon warm had en warm bleef :D Heerlijk :j

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:30

zap schreef:
sjakie schreef:

Dit is inderdaad ook het eerste shirtje waarna ik het na het rijden gewoon warm had en warm bleef :D Heerlijk :j

Ga ik ook maar eens voor kijken, zeker nu de winter eraan komt..
Heb nu gewoon een thermoshirt van craft

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 23:17

Werkt dat ook goed Rooow?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:20

Ik spreek uit ervaring:

Doe een hempje aan, daarover een dik fest+body warmer

Als je van je fiets stapt en bij je paardje bent, doe je je body warmer uit. Als je gaat rijden, doe je je dikke fest uit, ben je weer klaar stap je wer op de fiets doe je je dikke fest en body warmer weer aan! Als je dan bezweet thuis komt kan je tenminste lekker gaan douchen. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 23:23

watdanhe schreef:
Ik spreek uit ervaring:

Doe een hempje aan, daarover een dik fest+body warmer

Als je van je fiets stapt en bij je paardje bent, doe je je body warmer uit. Als je gaat rijden, doe je je dikke fest uit, ben je weer klaar stap je wer op de fiets doe je je dikke fest en body warmer weer aan! Als je dan bezweet thuis komt kan je tenminste lekker gaan douchen. :)

Geloof me, dat werkt echt niet hoor :P. Het gaat er namelijk om dat het shirtje wat op je lijf zit (hempje in dit geval dus) nat wordt en dus koud wordt en dan maakt het echt niet uit wat je er overaan trekt, koud wordt het namelijk gegarandeerd of het blijft vies nat :).

Ik zoek dus echt iets dat het vocht van je huid afhaalt en naar buiten transporteert :).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:31

zap schreef:
Geloof me, dat werkt echt niet hoor :P. Het gaat er namelijk om dat het shirtje wat op je lijf zit (hempje in dit geval dus) nat wordt en dus koud wordt en dan maakt het echt niet uit wat je er overaan trekt, koud wordt het namelijk gegarandeerd of het blijft vies nat :).

Dat is niet helemaal waar... vocht is vooral koud als het verdampt. Op zich hoeft het niet koud te zijn. Als je dus zorgt dat je over je vochtige kleren vooral iets hebt dat de wind tegenhoudt, en dus de verdamping, is het al een stuk minder koud.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:33

zap schreef:
watdanhe schreef:
Ik spreek uit ervaring:

Doe een hempje aan, daarover een dik vest+body warmer

Als je van je fiets stapt en bij je paardje bent, doe je je body warmer uit. Als je gaat rijden, doe je je dikke vest uit, ben je weer klaar stap je wer op de fiets doe je je dikke vest en body warmer weer aan! Als je dan bezweet thuis komt kan je tenminste lekker gaan douchen. :)

Ik zoek dus echt iets dat het vocht van je huid afhaalt en naar buiten transporteert :).

En als je dus een Fleece vest aan doet. Werkt het perfect ;)

Edit; alle F's in V's verander bij "fest"
Laatst bijgewerkt door watdanhe op 19-09-09 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:36

Btw, watdanhe, het is 'vest' met een 'v' :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:37

Ik had meestal wel een extra shirt mee, en met intensief trainen deed ik mijn jas uit en gooide die over de verwarming in de zadelkamer. Als ik echt fanatiek had gereden kleedde ik me even om (dus een droog shirtje aan), en anders deed ik de inmiddels warm geworden jas aan. Maar daar moet je maar net zin in hebben :P

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:38

*schaamt zich*

Sorry, nederlands is mijn slechtste vak.. Ben er nooit goed in geweest!