Wedstrijdstress, wie heeft er nog meer last van? Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILOVEVIVIAN

Re: Wedstrijdstress, wie heeft er nog meer last van? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:44

zelfde probleem.
onzettend last van wedstrijdstress. maar echt onderbewust.
het is niet dat ik denk: wat ben ik zenuwachtig ofzo.
alleen ik wil zó graag goed presteren. en juist daardoor lukt het niet. ik wil het zo graag goed doen dat het juist fout gaat.
ik heb nog niet echt tips, mensen zeggen altijd tegen me dat ik meer voor mezelf moet gaan rijden, en niet om de punten. dus gewoon rijden zoals ik dat wil, en zorgen dat ik degene ben die het gevoel moet hebben; wat heb ik lekker gereden. en dan pas kijken wat je punten zijn, en anders pech. Op zich goed advies maar voor mij zo ontzettend moeilijk. Gewoon te grote prestatiedrang. Als het niet lukt ben ik ook altijd zo boos op mezelf en teleurgesteld. Als ik rij vind ik wedstrijden zo stom, maar toch zal ik het altijd blijven doen. ik denk elke keer weer, volgende keer lukt het wel een keer, dan ben je trots op jezelf.
nog steeds niet gelukt..

SoloLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:41

Hoi
En een tip, klinkt gek maar in een banaan zit een bepaalde stof, die je wat minder zenuwachtig maakt, try it..
Heb een lesklantje die het ook doet en waarbij het goed werkt..
Ik deed het met schoolexamens..

Nogmaals veel succes
Groetjes

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:36

Ik zit voor wedstrijd ook altijd in de stress.. Het word de laatste tijd stukken beter, vorige week en vandaag heb ik gewoon lekker zonder stress kunnen rijden, geen idee waar het aan ligt :P alleen had ik vandaag ook nog een kür, en mn pony was weer eens knetter gek aan het doen met inrijden waardoor mijn zenuwen wel weer op kwamen, en toen ik even mn proefje wou oefenen wist ik aldoor een stukje niet meer, en uiteindelijk wist ik hem helemaal niet meer.. (terwijl ik hem al weken bijna elke dag rij.. ik was het gewoon totaal kwijt door de zenuwen..), en tjaa dan word ik nog gestresster.. ben gewoon nog nooit zo gestresst geweest als vandaag.. maar toen ik moest starten, en de muziek begon toen was de hele spanning en stress opeens weg en opeens kon ik mn proef helemaal weer uit mn hoofd rijden..
Bij mij hielp km maken denk ik het meeste.. Verder doe ik nooit echt wat speciaals zeg maar tegen de stress

SoloLotte: dat heb ik ook al erg vaak gehoort, zelfs iemand heeft zn paard elke keer voor les een banaan omdat zn paard dan rustig is :+