inloopavond ruiterpaden in de Kromme Rijnstreek!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: inloopavond ruiterpaden in de Kromme Rijnstreek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 15:22

krijg een beetje reunie gevoel... boel bekenden :D gezellig hoor!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:35

nou was een gezellige avond :D

nu lekker naar bed hihi

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:37

Ben benieuwd Cindy :)
Was het een geslaagde avond? Grote opkomst?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:41

ja meer dan ze hadden verwacht!
wijk/cothen was goed vertegenwoordigd :D

tja we moesten sowieso denken aan 2 tot 7 jaar als er echt wat gerealiseerd wordt, maar we moesten allerlei dingen invullen als
-hoe vaak rijd je buiten
-waar
-op wat voor paden/wegen/bermen
-welke stallen ken je in de buurt (met hoeveel paarden etc)
-waar je ruiterpaden zou willen zien komen (van waar naar waar)

dus iedereen was druk aan het schrijven en ik heb jullie uiteraard ook genoemd!

ook heb ik (en anderen) opgeschreven dat we graag een zwemgelegenheid zouden willen bijv bij de hondenzwemplaats, of dat stukje natuurgebied bij het oude zwembad, dat is nu allemaal verboden

dus wie weet :D

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:54

ja dat was m dan even.
die avond. hoop dat ze er wat mee kunnen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 23:32

ik heb me opgegeven voor de werkgroep. Ik ben benieuwd en zal jullie verder op de hoogte houden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:34

Ah super Cindy dat je ons ook vertegenwoordigd hebt.
Er hadden er bij ons vandaan 2 willen gaan, maar er was
gisteravond een probleem met de waterpomp dus die twee
hebben met de handpomp alle waterbakken en een badkuip
moeten vullen en waren dus pas heel laat klaar :=

Nou ben heel benieuwd hoe dit verder gaat en of er idd wat gaat
gebeuren :)

Super dat je je opgegeven hebt voor de werkgroep Juval +:)+
Als er eens iets nodig is of zo, dan ben ik best bereid om ergens
mee te helpen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:42

even dit oude topic weer tot leven wekken... de ambtelijke molens draaien TRAAAAG!!!

maar vanavond is er eindelijk weer wat vooruitgang geboekt. De eerste vergadering van de werkgroep is geweest. Er zijn een aantal mogelijkheden voor ruiterpaden besproken. Voorlopig moet er een boel gepraat worden met gemeentes, en landeigenaren om een en ander een beetje aan de gang te krijgen.

Voornamelijk gaat het om een gedeelte in Houten, rond de forten en Oud en Nieuw Wulven.
Rondje Odijk is voorgesteld.
besproken zijn mogelijkheden rond de langbroekerwetering/Beverweerd.
in Wijk bij duurstede over de hoge Maat en de grote maat, Boscherwaard, en langs het kanaal. En eventueel een paardenstrandje bij de Gravenbol !! (leuk!!)
en richting Tul en t waal een rondje.

voorlopig gebeurt er nog niet zo veel, maar wordt het wel een beetje aangezwengeld bij de gemeentes etc.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:42

jaaaa paardenstrandje!!!!!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:47

Klinkt goed Juval :j

Ben heel benieuwd of er straks wat meer vaart achter gezet
gaat worden :) Maar de plannen klinken goed!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:23

ik hoop voor jullie dat dit plan lukt!
Ik duim!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 14:50

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:43

Via Juval word ik geattendeerd op dit topic. Ik ben in Houten druk bezig met paden (al jaaaaaren) Er komt langzaam schot in, maar als mensen van hun plek gaan en een ander zaken moet oppakken duurt dat weer even. Coen Lamgkemper is ook druk bezig mensen te wijzen op wat ze eigenlijk in hun portefeuille hebben. Vaak werken zij onder het motto: " Waar stof op ligt kan nog wel wat stof bijgroeien!" Eer Coen zo iemand dan weer te pakken heeft gaan er zo weer 3 maanden voorbij.
Vooral ten zuiden van de Utrechtse weg wordt er aan gewerkt, alleen is he tnog niet zichtbaar in het landschap.
Zoals ik Juval al zei: " Kweste van een lange adem hebben!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:31

oud topic...

vanavond is er weer een informatiebijeenkomst. Ik laat nog wel weten als er nieuws is. (verwacht niet veel)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:32

oh ben benieuwd....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:36

Jawel, er was nieuws; heel vervelend nieuws zelfs. Ik kreeg te horen dat de plannen rondom mijn stal niet doorgaan. "Financiële heroverweging" was de leus!!! Moet ik horen op een vergadering die niet voor mij bedoeld was. Jammer dat Coen mij dat niet direct vertelde zodra hij ervan hoorde.
En dan te denken dat mijn plannen niet zo bar veel inhouden; wij mogen niet rijden op brede paden die niet of nauwelijks gebruikt worden, maar wandel- en fietspaden zijn. Om er een ruiterpad van te maken hoeven er slechts een paar bordjes "Ruiterpad" te worden opgehangen!?!?
De reden? Paarden en fietsers/wandelaars moeten strikt gescheiden blijven uit veligheidsoverweging :Z

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:54

het was inderdaad nogal teleurstellend dat het zo moeilijk blijkt te zijn om iets te bereiken bij de gemeentes en grondeigenaren. \Ik ga viavia eens proberen wat meer de publiciteit te zoeken in de plaatselijke krantjes/internet. Ook moet ik Pauls nichtje eens bellen want die werkt bij de gemeente, misschien kan die ons een beetje verder op weg helpen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:30

juval schreef:
het was inderdaad nogal teleurstellend dat het zo moeilijk blijkt te zijn om iets te bereiken bij de gemeentes en grondeigenaren. \Ik ga viavia eens proberen wat meer de publiciteit te zoeken in de plaatselijke krantjes/internet. Ook moet ik Pauls nichtje eens bellen want die werkt bij de gemeente, misschien kan die ons een beetje verder op weg helpen.

Da's een goed plan. Ik vond Coen tamelijk depressed over wat hij te horen heef gekregen.
Eigenlijk te maf: een paar decennia geleden waren alle wegen nog 'paardenpaden' nu moeten we ze weer zien te heroveren.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:21

juval schreef:

Juval, ik heb voor dit op kwam contact gehad met Dhr Muis, toen nog wethouder Wijk bij Duurstede. Hij heeft mijn verhaal toen aangehoord en zou er wat mee gaan doen. Misschien is dit uiteindelijk dus wel ook deze inloopavonden geworden maar je zou contact met hem kunnen zoeken. Hij is van Groen Links dus kan daar misschien wel in ondersteunen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:15

is groenlinks nog in het college van b&w?? geen idee, dat ga ik maar eerst eens opzoeken... :) thanx!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:17

Sandrina schreef:
juval schreef:

Da's een goed plan. Ik vond Coen tamelijk depressed over wat hij te horen heef gekregen.
Eigenlijk te maf: een paar decennia geleden waren alle wegen nog 'paardenpaden' nu moeten we ze weer zien te heroveren.

hij was inderdaad niet heel positief. dat is wel jammer. Maar ik denk ook wel dat het een goede zaak is om het per gemeente te proberen, en niet het hele gebied in een keer te willen aanpakken. Mijn stalgenootje Kim, en ik willen ons wel voor de gemeente Wijk in gaan spannen, daar hebben wij het meest belang bij.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:20

Jammer zeg dat er zo weinig schot in de zaak zit!
Maar als jullie een rondje voorstellen tot aan bunnik, mag Zeist er dan ook bij betrokken worden? :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:23

van mij mag het, maar ik denk dat zeist wel buiten het kromme rijn gebied valt. maar als we een manier vinden om de gemeente te bewerken, dan kun je daar misschien ook in Zeist wat aan hebben.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:45

ik hoop echt dat we wat meer uitrijmogelijkheden krijgen, in het noorden hebben ze prachtige gebieden, maar ik moet al snel de trailer pakken om veilig in een bos aan te komen :/

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:04

een bos is zowiezo niet in de buurt, daarvoor moeten wij ook de trailer pakken. maar het gaat nu om een rondje buiten in het kromme rijn gebied, dus tussen de weilanden, langs de kromme rijn, en waar mogelijk via bestaande bermen en paden.