Geweigerd op wedstrijd, mag dat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:52

Raja schreef:
Restyle schreef:

Nou dat is het punt, bij een wedstrijd, stel je je accomodatie open voor iedereen...

Nee, niet voor iedereen. In princiepe alleen voor degenen die de wedstrijd komen rijden en de mensen die daar bij horen.

Ja, dat bedoel ik, maar iedereen hebt wel recht om in te schrijven. Maar ik zal is bellen, dan weten we het.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:53

maar dan heb je het idd over een heel andere situatie joplin

Maar dan nog staat een eigenaar in het rechjt om iemand te weigeren op zijn terrein.
Of dat dat nu terrecht of onterrecht is...

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:58

Dat kan wel zo zijn dat dit ene geval een andere situatie is maar ze mag niet komen zolang ze met niet met haar paard terug komt.
Kijk dat als iemand een flinke natrap krijgt en alle minpunten van een persoon wordt opgenoemt dat gebeurt wel vaker maar om iemand nu om deze reden te weigeren op wedstrijden vind ik wel wat ver gaan. Plus het feit dat er met wedstrijden zoveel mensen van buitenaf komen en kunnen vertellen hoe leuk ze staan. Waar trek je de grens?
Laatst bijgewerkt door joplin_1 op 09-09-09 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Re: Geweigerd op wedstrijd, mag dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:00

maar dat is de discussie niet joplin, het gaat er niet om of het al dan niet terecht is dat TS is/wordt geweigerd. het gaat erom of ze wel of niet naar die wedstrijd mag.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:02

Volgens mij had ik in eerdere posts erover dat die gene ook op wedstrijden toegang word geweigerd

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 10:08

Nou ik heb gebeld.
Het KNHS vertelde dat een vereniging je niet mag weigeren, maar als een staleigenaar dat wel doet, de KNHS daar eingelijk weinig aan kan doen. De vereniging is verantwoordelijk naar het KNHS en de staleigenaar niet, ze keuren het niet goed, maar kunnen er simpelweg gewoon niks aan doen.

Of het nu wel of niet terrecht is, ze kunnen je dus gewoon weigeren.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:10

Oke, interessant om te weten :)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:11

Dat is dan gewoon pech maar er zullen wel genoeg andere wedstrijden bij jou in de buurt zijn. We hebben iig een duidelijk antwoord van de KNHS.

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 10:13

xx_Irisje schreef:
Oke, interessant om te weten :)

Ja dat vind ik dus ook.
Had daar toch niet meer gaan starten, maar wilde het gewoon even weten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:14

Overigens weigeren verenigingen ook gewoon mensen hoor, die krijgen te horen dat de wedstrijd "vol" zit......zo deed ik het ook namelijk!

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 10:17

daffodil schreef:
Overigens weigeren verenigingen ook gewoon mensen hoor, die krijgen te horen dat de wedstrijd "vol" zit......zo deed ik het ook namelijk!

Maar dan heb je een probleem als je een verkeerde treft. Dat is namelijk makkelijk te checken door een ruiter, als ze dan melding doen bij het KNHS en het gebeurd vaker, wordt je op je vingers getikt.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:28

Volgens mij, als de vereniging het terrein huurt, kan de eigenaar niet meer iemand weigeren, omdat 'ie daar geen zeggenschap meer over heeft dan.
Zal wettelijk wel ergens geregeld zijn, maar dan moet je weer een advocaat of rechtsbijstand of zo vragen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:29

Lekker belangrijk, ik vind het te bespottelijk voor woorden dat je als vereniging niet iemand kan weigeren die zich herhaaldelijk niet houdt aan je inschrijf- en startregels. Schrijft iemand zich telkens in en komt niet opdagen, nou die hoeft zich dus mooi niet meer in te schrijven........maar gelukkig voor dat soort mensen doe ik geen secretariaat meer!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:29

Restyle schreef:
daffodil schreef:

Maar dan heb je een probleem als je een verkeerde treft. Dat is namelijk makkelijk te checken door een ruiter, als ze dan melding doen bij het KNHS en het gebeurd vaker, wordt je op je vingers getikt.

Tuurlijk, maar dat gebeurd bij ons!
Er zijn gewoon mesnen die je leiver niet op je wedstrijd wilt hebben om tal van redenen.
Als je je niet kunt gedragen op wedstrijden dan vind ik dat een vereniging iemand mag weigeren.
Je zit er namenlijk niet op te wachten dat de sfeer verpest wordt.

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 10:30

Mechelfan schreef:
Volgens mij, als de vereniging het terrein huurt, kan de eigenaar niet meer iemand weigeren, omdat 'ie daar geen zeggenschap meer over heeft dan.
Zal wettelijk wel ergens geregeld zijn, maar dan moet je weer een advocaat of rechtsbijstand of zo vragen.

Ja dat gaat een beetje ver.. het was mij gewoon voor de weet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:31

Nee, je wilt graag dat de rest van de ruiters ook een fijne wedstrijd hebben en eventueel de volgende keer weer terug komen.

Ik snap je punt Daffodil, zowel voor de vereniging als voor de ruiters is zo;n ruiter die standaard niet komt erg irritant.

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 10:31

Raja schreef:
Restyle schreef:

Tuurlijk, maar dat gebeurd bij ons!
Er zijn gewoon mesnen die je leiver niet op je wedstrijd wilt hebben om tal van redenen.
Als je je niet kunt gedragen op wedstrijden dan vind ik dat een vereniging iemand mag weigeren.
Je zit er namenlijk niet op te wachten dat de sfeer verpest wordt.

Ja ik weet het, zulke heb je er altijd tussen, maar je moet er wel mee oppassen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:32

Ja of diegene die zich misdraagt met losrijden, daar al op gewezen is en dat de volgende keer gewoon wéér doet...ook meegemaakt en ook die kon mooi fluiten naar haar startplek!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:34

ja, je moet er idd mee oppassen, maar goed , het zijn ook meestal de ruiters die op het allerlaatste moment nog willen inschrijven en dan is het al ietsje makkelijker om te zeggen dat het vol zit ;)

Maar ik begrijp het punt van de KNHS ook wel hoor.
Ze kunnen er gewoon weinig aan doen en ik denk ook dat het een onbegonnen zaak is voor hun om dit prbleem er ook nog eens bij te pakken...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:34

Eigenaar mag je gewoon weigeren en dat heeft ook zo zijn voordelen.
Wij hebben een aantal jaar geleden droes op stal gehad en als vereniging daardoor afgesproken niet te gaan starten tot het over was. Wij hadden echter een lid van een andere rijvereniging op stal staan en die wilde gewoon wel op wedstrijd gaan.

Wedstrijdorganiserende vereniging kreeg er lucht van en ze werd dus om reden van droes geweigerd door de eigenaar op het terrein.

In zo'n situatie is het wel fijn als het kan.

Bij onderlinge wrijving is het wat lastiger, maar goed, ik vraag me af of je dan nog een leuke wedstrijd rijdt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:36

Vol, coupons te laat ontvangen, mail niet gezien, je verzint een smoes en de boodschap is best duidelijk hoor! Heb er echt nog nooit last mee gehad, ja een tierende vent aan de lijn maar ook daarvan zeg ik..lekker belangrijk, word ik in ieder geval niet warm of koud van en daarbij, de wedstrijden zaten toch altijd vol!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:36

Dat is wel een beetje het heft in eigen hand nemen wbt de regels maar ik kan het me voorstellen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:37

Is ook zo, heb je gelijk in maar je hoeft echt niet alles te pikken hoor, je bent dan wel vrijwilliger maar dat betekent niet dat je alles maar accepteert!

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 11:21

daffodil schreef:
Is ook zo, heb je gelijk in maar je hoeft echt niet alles te pikken hoor, je bent dan wel vrijwilliger maar dat betekent niet dat je alles maar accepteert!

Het zijn ook idd altijd dezelfde en idd ben je vrijwilliger, maar geen voetveeg.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:23

Restyle schreef:
Nou ik heb gebeld.
Het KNHS vertelde dat een vereniging je niet mag weigeren, maar als een staleigenaar dat wel doet, de KNHS daar eingelijk weinig aan kan doen. De vereniging is verantwoordelijk naar het KNHS en de staleigenaar niet, ze keuren het niet goed, maar kunnen er simpelweg gewoon niks aan doen.

Of het nu wel of niet terrecht is, ze kunnen je dus gewoon weigeren.

Oooh jammer... maar dat je dat ook durft ?!?! Ik zou denk ik het lef niet hebben...