Welk paard? Wat is de beste beslissing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joliinee

Re: Wat is de beste beslissing? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:38

sorry, ik had er idd bij moeten zetten dat ik dit paard al een hele lange tijd ken, en ook veel voor mij betekend, ik ben echt niet z'n persoon dat ik elk zielig paard mee wil nemen, waar zou ik dan zijn..? maar dit paard heb ik na een hele lange tijd "gekregen"..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

Twee dingen zijn me niet helemaal duidelijk. Staat je Fjordje nu helemaal alleen (omdat je zegt dat je maar één paard mag)?

En je zegt dat je niet weet waar de Haflinger staat, maar je bent er wel al verschillende keren geweest?

Ik zou trouwens mijn eigen paard nooit inruilen voor een ander zielig verhaal.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

marrlinde schreef:
ik zou tussen 2 paarden waar ik allebei een goede band mee heb ook niet zo snel kunnen kiezen! je moet dan de voor en nadelen tegen over elkaar zetten..

Een goede band?
Sorry TS maar heb je een band met die haf? Uit je berichtjes kan ik afleiden dat je hem niet echt kent? (je weet hem zelfs niet staan?)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:42

ok, zag je laatste bericht nu pas... je hebt dus wel een band met de haf? sorry

Joliinee

Re: Wat is de beste beslissing? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:47

@ Diablo:
mijn fjord staat niet alleen, de pony van mijn vriendin staat erbij, ik weet uiteraard wel waar die staat, maar niet hoe het plaatsje heet ;) ik kom er heel vaak!

@ Sharitje: maakt niks uit !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:50

Ok, ik dacht al dat het dier helemaal in zijn eentje stond. Dan zou het juist prima zijn om er één bij te zetten. Maar goed, dat kan dus niet....

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:35

hoi,je bent 15 jaar en wil een verwaarloosde haflinger gaan redden.....?
Niet doen!!! dat gaat je veel geld en een boel verdriet geven.
Je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt.
Je kruising fjord willen opgeven voor een andere pony,het is geen fiets die je inruild.
Denk er maar eens goed over na,en laat je niet meeslepen door opmerkingen van eigenaar (die zich moet schamen ),en dierenarts.
Succes,

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:14

hmm.. voor iedereen, ik ken de pony echt al heel lang! hij staat bij nog 3 andere,. de andere 3 pony's zijn niet meer te helpen, die moeten naar mijn mening (waar de DA bij instemde) ingeslapen worden.. uitgezonderd deze, hij is helemaal nagekeken, ik kan er ndertussen alles mee! hij moet wel op een streng dieet anders ben ik bang dat hij (net als de andere 3) hoefbevangen raakt.. vlgens de DA komt hij er makkelijk boven op, als hij vanaf nu soepel word gehouden, maar voor mij is het geen doen meer zo vaak naar BE te gaan.. kortom wil ik alleen maar zeggen, ik ken allebei de pony's heeeel erg goed! het is voor mij alleen maar kiezen.. bij elke kanten zitten zo zijn voor en nadelen.. bedankt iedereen voor zijn reacties!

liever noem ik het ook geen "redden"

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:54

ik denk dat ik de fjord zou houden. en proberen iemand te vinden die die haflinger graag zou willen.

je hebt nu zoveel ervaringen al met de fjord gehad. en ik denk als je hem weg doet dat je hem echt vreselijk gaat missen.

en ten slotte heeft die fjord jou waarschijnlijk ook nodig.

veel suc6 met beslissen! :(:)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:20

Sharitje schreef:
marrlinde schreef:
ik zou tussen 2 paarden waar ik allebei een goede band mee heb ook niet zo snel kunnen kiezen! je moet dan de voor en nadelen tegen over elkaar zetten..

Een goede band?
Sorry TS maar heb je een band met die haf? Uit je berichtjes kan ik afleiden dat je hem niet echt kent? (je weet hem zelfs niet staan?)

ik ben bang dat jij TS niet kent? ;)

ik heel goed, dus ik neem aan dat ik beter weet wat voor band ze met het dier heeft, dat is soms toch helemaal niet in berichtjes uit te drukken.. :?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:50

[/quote]

ik ben bang dat jij TS niet kent? ;)

ik heel goed, dus ik neem aan dat ik beter weet wat voor band ze met het dier heeft, dat is soms toch helemaal niet in berichtjes uit te drukken.. :?[/quote]

Lees mijn berichtje daarna eens.... had me al verontschuldigd.... :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:09

Ik vind het slim van je deze kwestie op Bokt te bespreken. Het is idd vaak erg moeilijk een geschikte verzorger te vinden. Op Bokt zitten toch mensen met allemaal een en dezelfde hobby ;) .

Je hebt nu al van (ik meen) 2 mensen uit Belgie de vraag gekregen waar het diertje dan staat. Probeer er achter te komen hoe die plaats heet. Misschien woont er wel iemand in de buurt die wat vaker kan komen dan jij.
Ik snap dat het een beetje "jouw" verzorgpaardje is, maar als je een keuze moet maken tussen inslapen, je eigen pony weg doen of iemand via Bokt in te laten vallen als verzorger of misschien wel toekomstig eigenaar, dan weet ik wel wat mijn keuze zou zijn. Ik zou nooit van mijn leven mijn maatje wegdoen waar ik zo aan verknocht ben. Met je huidige paardje weet je wat je er aan hebt, met een ander paard moet dat allemaal nog blijken. Een paard wat nu al hoefbevangen gevoelig is, moet je ALTIJD in de gaten blijven houden. Als je dat niet doet dan gaat je dat niet alleen geld, maar ook veel tranen kosten.
Lieve meid, begin er aub niet aan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:22

In de toekomst zullen er nog genoeg dieren op je pad komen die er slecht aan toe zijn, mensen die je hun dier aanbieden met de "eis" dat dat dier dan wel voor de rest van zijn leven bij je moet blijven....
Je hebt zelf al een pony, je mag geen 2de pony. De band die je hebt met je pony is erg close..
Om de een voor de ander weg te doen vind ik niet kunnen. Dan kan je aan de gang blijven. Er zijn altijd dieren die het slecht hebben en die een betere zorg verdienen, maar er zijn echt meer "gekken" op de wereld die voor zo'n dier willen zorgen dan jij alleen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:54

Nog een optie is natuurlijk, zoals je zelf al aangaf aan de boer: pony kopen, opknappen en er zelf een goed tehuis voor zoeken. Ik snap dat de boer dat niet wil, maar als het om het welzijn van het dier gaat, dan was ik bereid om ervoor te liegen :x .
Op het moment dat de pony van jouw is, dan heeft de boer er niks meer over te vertellen. Moet je wel niet een of ander ingewikkeld contract :list: opstellen uiteraard.

Dan kun je ook altijd achteraf nog kijken of je toch meer ziet in je eigen paard of in het nieuwe paardje. Of mag je zelfs niet tijdelijk 2 paarden houden?

opisop_shop

Re: Welk paard? Wat is de beste beslissing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:00

Ik zou idd de haflinger kopen (of krijgen? weinig geld geven in elk geval voor zo'n beestje!) en opknappen en doorverkopen voor ook weinig geld.
De oude eigenaar heeft er niets meer over te zeggen en mag daarentegen blij zijn dat hij goed terecht komt.
Als hij gekeurd is en potentie heeft om minder eczeem te krijgen en een leuke recreatiepony te worden raak je zo'n beestje voor weinig geld wel kwijt hoor.
Hoeft ook niet perse veel geld te kosten denk ik als er niets aangrijpends hoeft te gebeuren bij de pony; op schraal stukje wei (vraag eens rond bij jou in de buurt naar mogelijkheden) en een eczeemdeken opdoen (nu E50 bij EJ) doet wonderen!
En als jij haar dan goed gaat rijden, wordt ze vanzelf mak en meer in conditie en voor weinig geld ben je zo'n pony dan zo kwijt hoor, via Bokt.

In ieder geval niet je fjordje wegdoen hoor!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:02

wat ik niet begrijp is dat je er over denkt om jouw eigen pony weg te doen en er een pony van een ander voor in de plaats te nemen, op te knappen en het risico willen lopen dat de eigenaar zegt: "bedankt, ik neem hem weer terug" en dan sta jij met lege handen.

Het klinkt allemaal zo mooi, maar je zegt zelf dat je eigen paard niet de makkelijkste is en je daar een super band mee hebt, het wordt dus erg moeilijk om daar iemand voor te vinden, persoonlijk zou ik liever die energie steken in het zoeken naar iemand die de halflinger wil hebben. De wens van de eigenaar daargelaten, want daar doet hij nu (van wat ik uit het verhaal opmaak) nu ook niet al te veel moeite voor.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:03

Ik heb het idee dat je je besluit al hebt genomen en dat je alleen nog op een bevestiging van Boktmensen zit te wachten zodat je geen schuldgevoel hebt.
Als iedereen zegt: je moet het doen , dan doe je het en zeggen mensen : ik zou het niet doen, dan heb je allerlei tegenargumenten.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:24

maar ik ben ON-AF-SCHEIDELIJK van hem.

houd deze woorden van jezelf aan en kies voor je fjord. Het is hard maar je kan niet de wereld redden, die haf gaat je klauwen met geld kosten en dat jaren lang ivm met zn exceem.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:45

Wat moeilijk! Ik denk dat ik nooit mijn paardje zou weg doen. Zou niet meer in de spiegel kunnen kijken. Ik denk dat er nog wel een oplossing uit de bus valt, er zijn heus mensen die het dier willen opvangen... als je goed zoekt. Geen vriendinnen die een 'verzorg'paard willen dat ze dan ook nog een gratis krijgen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:58

ik zeg ook niet doen, het is niet jouw probleem en die eigenaar maakt nu gebruik van jouw goedheid en zegt dan ook nog dat je m niet weg mag doen omdat hij m wil blijven zien. Hij heeft er 3 jaar niet naar omgekeken!!!
Wat je wel kunt doen is met die eigenaar afspreken dat jij hem opknapt en dan verkoopt en dat jullie de opbrengst delen na aftrek van jouw kosten. Hij kan niet van jou eisen zijn probleem op te lossen.

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:06

bedankt iedereen die heeft gereageerd,
ik heb er eens heeel goed over zitten nadenken, en ik denk dat ik wel een goede oplossing heb gevonden..
het zit er bij mij in dat ik 2 paarden gewoonweg NIET kan betalen.. de ruimte die we hebben is wel voldoende,
nu dacht ik inderdaad om ze gewoon allebei te nemen, en dan iemand te zoeken die mijn fjord 6/7 wil verzorgen, en daarvoor zijn hooi en voer betaald.. dan heb ik allebei de paarden bij mij zelf staan en knap ik (wat een paar zeiden) de haflinger op, zoek een super baasje en dan heb ik weer een goed geweten! graag wil ik horen hoe jullie HIER over denken!
bedankt, echt super bedankt voor het meedenken allemaal!

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:51

hee ik vind het wel een goed idee maar dan moet je wel iemand kunnen vinden die voo je fjord kan zorgen en wil betalen...

succes

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:58

oh voor pipo vind je wel iemand hoor.. :D

wel een goed idee! wat zegt je ma hiervan? :) ooh wil wel gelijk komen als ie er is dan hoor! *D

:+:

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:26

wat doe je op het moment als de verhuurder zegt dat hij er mee stopt, hoe ga je dat oplossen?
Of er gebeurd wat met een van beide paarden waardoor je hoge DA kosten krijgt?

Probeer eerst goed na te denken over alle mogelijk gevolgen al je plannen en welke problemen er kunnen ontstaan, nogmaals de intentie is goed, maar in de praktijk lopen dingen altijd anders dan je gedacht had en dan zit jij met de gebakken peren.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:59

ingvdh schreef:
wat doe je op het moment als de verhuurder zegt dat hij er mee stopt, hoe ga je dat oplossen?
Of er gebeurd wat met een van beide paarden waardoor je hoge DA kosten krijgt?

Probeer eerst goed na te denken over alle mogelijk gevolgen al je plannen en welke problemen er kunnen ontstaan, nogmaals de intentie is goed, maar in de praktijk lopen dingen altijd anders dan je gedacht had en dan zit jij met de gebakken peren.

dit zijn wel dingen waar je inderdaad over na moet denken ja... miss kan je een contract opstellen met de verzorger...¿¿