met een kleine pony tussen de paarden starten????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:44

ik heb een pony van 1.45 zelf ben ik 1.68 en ga daar in oktober voor het eerst mee starten tussen de paarden

ik ben benieuwd hoe goed wij moeten gaan rijden voor een punt, ik verwacht dat waar ik met mijn paard weg kom met slordigheden ik met mijn pony perfect moet rijden voor hetzelfde puntenaantal

ts, qua grootte kan het wel bij jullie vind ik, gewoon doen, het is toch voor de lol

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:47

risky schreef:
ik heb een pony van 1.45 zelf ben ik 1.68 en ga daar in oktober voor het eerst mee starten tussen de paarden

ik ben benieuwd hoe goed wij moeten gaan rijden voor een punt

Laat je het wel weten??
Ik denk dat ik er niet aan begin. Hoe leuk het me soms ook lijkt.
Ik heb naast mijn paardje ook een gezin en een man die niet veel thuis is, ik wacht wel tot mijn dochter groot genoeg is, dan ga ik wel met haar op pad. :D Over een paar jaar kan zij op mijn paardje verder...

risky

Re: met een kleine pony tussen de paarden starten????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:53

haha, zal ik doen

as zondag hebben we een onderlinge dressuurwedstrijd, dan heb ik alvast een idee rond welk puntenaantal wij zitten.

mijn pony is nog wel pas 3 jaar dus we zullen eerst ervaring moeten opdoen.

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:00

Mijn pony is net 4, de onderlinge wedstrijden gaan altijd super, dan merk ik er ook niks van dat ik op een pony rijd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:16

Ik zeg ook niet dat ik niet op een groter paard KAN ik zeg alleen dat het LASTIG word om verfijnde hulpen met je benen te geven, maar dat wil dus niet zeggen dat het onmogelijk is.
Zoals ook te lezen is was het ook niet mn bedoeling bij de koop om een wedstrijd pony te kopen , maar gewoon 1 waar mn zoontje van 7 op kan leren rijden en ik de pony dressuurmatig bij kan houden. Nu blijkt dat de pony er erg veel aanleg voor heeft. Zeg nou eerlijk als jullie een pony of paard zien die echt aanleg heeft dan is het toch zonde als die alleen maar een kindje leert rijden en bosritjes maakt..De pony kan gewoon veel en veel meer(ik wil als mens ook leren en wil dat mn pony die kans ook krijgt omdat ze het leuk vind) enne dat ze klein is dat weet ik, staat niet voor niets in mn titel ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:21

idd daarom neem ik de mijne straks ook mee op concours

ze was bedoeld als gezelschap voor mijn paard en om gewoon wat op rond te rijden maar ze heeft meer aanleg voor dressuur dan ik verwachtte

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:26

Ik heb niet alles gelezen alleen beetje gescrollt om te kijken of het filmpje van de M2 shet er al bij stond en die stond er indd..

Ik start sinds 21juni officieel met mijn pony tussen de paarden.
Ik bereide me voor op lage punten, omdat jury's niet altijd graag haflingers/fjorden/uberhaupt pony's in de ring zien op paardenconcoursen.

De eerste keer deed ik mee aan een Haflinger concour in Ruurlo, de sfeer is bij dat soort concoursen heel leuk :D Werd meteen 1ste.
In augustus had ik me 2de en 3de officiele start, nu tussen de paarden.

Het viel me reuze mee zeg!!
de eerste dag (18de) had ik 190 punten en 173 die 173 waren ook verdiend hoor de eerste proef is gewoon wat moeilijker bij punt 5 al galop , en figuren sneller achter elkaar.

Ik voelde me niet 'afgekraakt' omdat ik met de pony tussen de paarden start :)|
De 2de dag 188 en 178..
Ook met de verzorging van Asra had ik leuke punten want ik heb begrepen dat ze daar nog wel eens een 6je neer zetten om de punten telling in zn totaal naar beneden te halen, ik vind dit persoonlijk nogal triest maar goed het blijft een jury sport.

Mijn mening, je moet beetje tegen commentaar kunnen ookal heb ik tot nu toe nog niet veel negatieve geluiden gehoord.
Je moet misschien soms harder knokken maar ik denk maar zo we flikken het dan wel ff :)
Tis gewoon maar net wat de jury wil zien/ waar ze van houd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:41

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat iedereen hier heel positief is, maar feit blijft dat je met bepaalde ponymaten meer moeite hebt om je punten bij elkaar te sparen. Sommige haflingerpaardjes zijn wat ouderwetser gebouwd en dan valt het niet mee om verruimingen ed te rijden, maar ook de nageeflijkheid is soms al moeilijk.
Daarmee is de uitdaging natuurlijk wel groter en als het lukt, de voldoening fijner.
Wel vind ik dat het plaatje moet passen. De dressuur is ook voor de toeschouwer naar mijn smaak en ik vind het geen mooi gezicht dat de verhoudingen niet meer kloppen. Jammer genoeg vind ik dat in dit geval ook, maar ook in het geval van de dressuurshet. Sorry, ik vind het gewoon niet mooi en stilletjes vraag ik me af of het gezien het gewicht van de ruiters het niet aan de zware kant is dan. Maar goed. Even goed knap als het allemaal lukt. Daar blijf ik mijn pet voor afnemen, maar het oog wil wat mij betreft ook wat. Dit ter overweging. ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:45

Jah dat bedoelde ik ook met: Je moet misschien soms harder knokken maar ik denk maar zo we flikken het dan wel ff

Tis ook net wat de jury wil zien.
Als de jury een hekel heeft aan hafs tja dan ben je meestal de 'pineut' qua punten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:53

vur schreef:
maar ook in het geval van de dressuurshet. Sorry, ik vind het gewoon niet mooi en stilletjes vraag ik me af of het gezien het gewicht van de ruiters het niet aan de zware kant is dan.

Ik vind dat persoonlijk ook niet meer mooi, net zo min als een heel kleine ruiter op een groot paard, waarbij de hakken net onder het zweetblad vandaan komen. Tis bij grotere ruiters met kleine pony's vaak de bovenlengte van de ruiter wat m.i. niet mooi meer oogt en bij grote paarden met kleine ruiters de beenlengte van de ruiter wat de verhoudingen verstoord.

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:02

Voor het gezicht misschien niet het ideale beeld en dus niet mooi. Wat ik hier nou het mooie aan vind is die persoon gewoon plezier heeft met haar pony en dan ook nog zover komen dat vind ik fantastisch.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:29

Citaat:
Sommige haflingerpaardjes zijn wat ouderwetser gebouwd en dan valt het niet mee om verruimingen ed te rijden, maar ook de nageeflijkheid is soms al moeilijk.
Daarmee is de uitdaging natuurlijk wel groter en als het lukt, de voldoening fijner

helemaal mee eens!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:37

ik <50 jaar :o > rij op mijn haf van 149 officeel wedstrijden en moeten nog 1 puntje en dan mogen we door naar M1 ;)
ik merk ook niet aan de jury dat er anders naar ons word gekeken
en ik vind het voornaamste dat we er samen veel plezier in hebben :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:43

Dat kindje in je profiel :D
Nou ik vind het er ook leuk uitzien jij en je haf !!
En die shet is echt stoer.

Ik vind het ook belangrijk dat je plezier hebt, maar als je elke keer hele lagen punten hebt gaat er denk ik wel iets van het plezier weg..

Bijna M1 leuk joh :D

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:27

Er zijn zat meiden die met hun pony tussen de paarden starten hoor! We zitten met zen allen gezellig in een topic:

[HK] het "Ik start met een pony tussen de paarden" topic!

Veel meiden hier rijden zelfs met hun pony's M of Z. Alles is mogelijk alleen qua gangen moet je soms weer compenseren.

Heb het filmpje met de shet ook bekeken maar vind het eerlijk gezegd echt geen porem!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:09

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:47

suusiejj schreef:
Dat kindje in je profiel :D
Nou ik vind het er ook leuk uitzien jij en je haf !!
En die shet is echt stoer.

Ik vind het ook belangrijk dat je plezier hebt, maar als je elke keer hele lagen punten hebt gaat er denk ik wel iets van het plezier weg..

Bijna M1 leuk joh :D

thx ;)
ik ben het met je eens dat er wel vooruit gang in moet zitten ,want als dat er niet is stoppen we gelijk met wedstrijden
maar zoals het er nu voor staat zit er nog steeds vooruit gang in en rijden we in de meeste wedstrijden wpuntjes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:14

Roderijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:25

Ik rijd ook alleen maar met pony's tussen de paarden. Welsh Nwr. Ze hebben een stokmaat van 1.42 m t/m 1.48m. Ik ben zelf 1.68 en 38 jaar. Ik heb zelden meegemaakt, dat een jury minder punten gaf, omdat het een pony is. Met de pony, die ik nu rijd, ben ik Z startgerechtigd. Het is echt leuk om te doen, dus als je pony zover is: gewoon lekker gaan starten! :D

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:40

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:09

Roderijs schreef:
Ik rijd ook alleen maar met pony's tussen de paarden. Welsh Nwr. Ze hebben een stokmaat van 1.42 m t/m 1.48m. Ik ben zelf 1.68 en 38 jaar. Ik heb zelden meegemaakt, dat een jury minder punten gaf, omdat het een pony is. Met de pony, die ik nu rijd, ben ik Z startgerechtigd. Het is echt leuk om te doen, dus als je pony zover is: gewoon lekker gaan starten! :D

hoi ,wat leuk dat ik je tegen komt op bokt ,en zo te lezen gaan jullie wedstrijden erg goed +:)+
wij moeten nog 1 puntje en mogen dan naar de M1 ,al word dat nog erg hard werken voor we M gaan starten
en dat allemaal met mijn hafje ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:34

idylle schreef:
Ik zeg ook niet dat ik niet op een groter paard KAN ik zeg alleen dat het LASTIG word om verfijnde hulpen met je benen te geven, maar dat wil dus niet zeggen dat het onmogelijk is.
Zoals ook te lezen is was het ook niet mn bedoeling bij de koop om een wedstrijd pony te kopen , maar gewoon 1 waar mn zoontje van 7 op kan leren rijden en ik de pony dressuurmatig bij kan houden. Nu blijkt dat de pony er erg veel aanleg voor heeft. Zeg nou eerlijk als jullie een pony of paard zien die echt aanleg heeft dan is het toch zonde als die alleen maar een kindje leert rijden en bosritjes maakt..De pony kan gewoon veel en veel meer(ik wil als mens ook leren en wil dat mn pony die kans ook krijgt omdat ze het leuk vind) enne dat ze klein is dat weet ik, staat niet voor niets in mn titel ;)

Zo kocht ik Asra ook, na mijn ongeluk dacht ik laat wedstrijdjes anders maar zitten (heb het geld niet voor springpaar) , ik kijk wel naar een haflinger (Terwijl ik daar helemaal niet van hield) en rij lekker buiten met een losteugeltje, als ie maar veel karakter heeft..

Bij mij pakte het ook anders uit :j ben toch concour gaan starten en na 4 wedstrijden al 5 winstpunten.
Af en toe haflinger concour mee pakken en verder tussen de paarden :)
2x al 1ste geworden :D
Hij heeft ook de aanleg ervoor :j instructrise vond het zonde om hem niet op concour te tonen

Edit: In mn onderschrift staan foto's :)

LiekeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:42

Ik was op mijn 18e ook van plan met mijn pony door te rijden naar de paarden. Helaas is het er nooit van gekomen omdat ik moest stoppen maar mocht de situatie zich weer voordoen zou ik het zo doen. Het ging in mijn geval wel om een grote pony maar dan nog... Het gaat toch om de klik die jij met je pony / paard hebt?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:03

Mijn ervaring is dat zéker wanneer de combinatie kloppend is, je makkelijk je punten bij elkaar kunt rijden! Ik vind het zelfs beter dan een kleine ruiter op een groot paard.

De ts vind ik toch wat groot overkomen en dat in combinatie met een héle kleine pony zal toch storend zijn. Geloof best dat je je punten kunt rijden(!), maar ik zou dat zo niet willen.. :n
Wanneer de combinatie niet kloppend is, ben je rijtechnisch in het nadeel.

Het filmpje met de shet vind ik schandalig! Ruiter is veelste groot.
Dierenmishandeling!