Als je zand laat brengen moet eerst het zand wat er onder ligt weg gehaald worden. Vulzand er in. Afvoeren of een wal maken van de zwarte grond.. Wel een aardig prijzig klusje. Als ik jou was zou ik gewoon de buren vragen. Want voordat jij je land weer goed hebt nadat je het helemaal aan gort hebt gereden ben je ook zo weer een paar maand verder
diana1
Geplaatst: 03-09-09 09:31
Ik zou, nu het 's avonds nog licht is, proberen om buitenritten te maken..evt.met hulp van iemand. Misschien is het dan later mogelijk om alleen een buitenritje te maken. Is er geen vriendin die met jou mee wil fietsen als jouw vader het niet kan wachten?
Een laagje zand in de wei is snel verdwenen door de wind/regen dus dat is geen optie.
En anders toch maar aan die mensen vragen of je tegen betaling in hun bak mag rijden. Het zal toch bijna niet voor komen dat iedereen tegelijk rijdt?
Verder kun je misschien nog met jouw pony gaan wandelen. Heel veel plezier en succes!
Dankjewel voor alle tips Er zitten echt bruikbare tussen Straks is m'n vader thuis,en dan vraag ik eens wat hij handig zouw vinden
flitzz
Geplaatst: 03-09-09 11:46
Kan je het stukje waarop je nu rijd niet los laten trekken of frezen?? Zo heb je toch een stukje waarop je kan blijven rijden. Ik heb zo ook toendertijd mijn "rijbak" gemaakt. Gewoon stapje voor stapje, ik mocht ook geen bak aanleggen. Heb eerst een stuk wei "kapot gereden", toen dat stukje een keertje los laten trekken onder het mom van het word erg glad , en dit steeds verder uitgebreid. Uiteindelijk is dit nu mijn rijbak geworden die netjes afgemaakt is, en regelmatig door een boer word losgetrokken zodat hij niet te hard word, maar ook niet te glad. (met veel regen) Het word inmiddels door de gemeente gedoogd hij ligt er al zo'n ruim 20 jaar. Ik doe zomers wel goed sproeien zodat mijn buren er bijna geen last van hebben... Want met droog weer en wind stuift mijn bak behoorlijk.
Ik weet niet of je 's winters niet rijdt om je wei te sparen, maar als dat niet zo is en je paard heeft hoefijzers kun je bv ook kalkoenen draaien. Na het rijden kalkoenen eruit een een watje in het gaatje steken. Zo ben je de volgende keer dat je wil gaan rijden niet eerst een half uur bezig om de kalkoenen erin te krijgen. Bij mij is het op 5 min. gepiept
Olijkje
Geplaatst: 03-09-09 11:53
Ik heb het zelfde.. Kan in de zomer al niet rijden met regen, want dan loop ik alles kapot, ik rijd gewoon heel veel buitenritten..
Olijkje precies. Maar probleem is bij mij dat ik buitenritten met Bonny zelf alleen niet aandurf ze heeft me al meedere keren de weg laten zien naar huis.
Mijn "bak" is in de winter ook niet echt te gebruiken. Zelfde probleem eigenlijk. Ik heb aan een boer gevraagd of ik swinters op het lland naast mijn wei mag rijden. DIe is meestal wel redelijk droog. Heb nu dus een hele grote bak.
hakselhout met daarover een laagje zand (anders kan het schuiven) op de "hoefslag, het vergaat wel geoon dus je zal het de volgende winter mischien opnieuw moeten doen.
femmiel
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-09 15:53
moonfish13 schreef:
Wat wil je anders horen als een bak huren, zand storten en buitenritten vraag ik mij af?
Mischien mensen met de handige goedkopen tips,die ik zelf heel erg hard nodig heb
femmiel
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-09 15:54
Ik ga straks nog eens aan m'n vader vragen wat hij het handigste vind Ik moet zowieso wachten tot volgendeweek week erna dan weet ik m'n rooster en dan kan ik kijken om eens iets af te spreken met de buren