Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:@Rapperijder, je bent altijd verantwoordelijk voor de schade die door jou, je kinderen of huisdieren aan andere personen of goederen worden toegebracht. Daarvoor is bijna iedereen in NL verzekerd. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar veel mensen in dit topic een probleem van maken. Hoe zou je reageren wanneer jij wordt opgezadeld met torenhoge da-rekeningen? En wat is trouwens het verschil als je hem vast hebt en hij schopt of dat hij gewoon in de wei loopt?

Chubby schreef:Geef haar gewoon jouw verzekeringsgegevens door en laat haar daar contact mee opnemen. Die beoordeelt objectief of jij aansprakelijk bent en voor welke kosten. Dat kost jou niks extra's.
Kinderachtig of niet, je kunt toch gewoon zoiets simpels voor elkaar doen? Heeft niemand meer iets voor een ander over, als ze er zelf niks beter van worden?!
white_flower schreef:Chubby schreef:Geef haar gewoon jouw verzekeringsgegevens door en laat haar daar contact mee opnemen. Die beoordeelt objectief of jij aansprakelijk bent en voor welke kosten. Dat kost jou niks extra's.
Kinderachtig of niet, je kunt toch gewoon zoiets simpels voor elkaar doen? Heeft niemand meer iets voor een ander over, als ze er zelf niks beter van worden?!
nouw ik wil er best helpen, maar ik wou d.m.v. dit topic even weet of ik ook echt verplicht ben om te betalen.
maar als iemand dan zo gaat doen, vind ik het meer een princiepe kwestie worden en ben ik er klaar mee..
maar ik denk idd dat ik dit ga doen, en ik geef haar die gegevens vanavond en ze zoekt 't maar uit.
en als er wat is hoor ik het vanzelf van de verzekering.
white_flower schreef:bedankt voor alle reacties,
mijn paard had zelf ook een keer een wond waar ik de DA bij had laten komen omdat ik dacht dat het miss gehecht moest worden.. bij mij was het ook overduidenlijk welk paard dat had gedaan, maar ik ben ook niet wezen klagen bij de eigenaar van dat andere paard, (nu ging dat ook maar om 50 euro ofzo).
nu komt het
maar ik had haar vanmorgen gesmst dat ik vanavond op stal ben en dat we er samen wel uit komen, het is toch me stalgenootje en wil geen ruzie om zoiets stoms, en heel eerlijk ik was zelf ook blij geweest als ik in haar plaats zou staan.
(ookal vind ik het niet terecht, maar goed..)
word ik net gebeld en is haar paard uitgegleden in de bocht met rennen en dat komt door mijn paard!?? "ja als hij niet kreupel was geweest was hij ook niet uitgegleden want dan had hij normaal op 4 benen kunnen lopen, dus die DA kosten komen er ook bij, want hij is onderweg nu de DA".
ik: " oke als je zo kinderachtig gaat doen krijg je helemaal niks meer!"
dus nu weet ik het ff niet meer, vind haar erg kinderachtig op dit moment..
Dit is zo ver gezocht...Yessy schreef:Maar voor iedereen die nu roept 'het is gewoon haar eigen schuld':
Stel, een ander paard trapt die van jou aan gort, dierenartsrekening van paar honderd of misschien over de 1000 euro. Stel de verzekering van die persoon zou het willen vergoeden, dan zou je toch geweldig blij zijn? Dan zou ik desnoods het eigen risico van die persoon terugbetalen

Heb het zelf ook eens ondervonden, toen een paard van mij los gebroken was en door een auto werdt geschept, auto was total los , viel allemaal onder mijn W.A.