paard teveel energie of door een andere omgeving

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

Re: paard teveel energie of door een andere omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:46

Gisteren was het weer hopeloos naar de bak toe rijden gaat prima,maar neem ik een stukje het bos er zit geen rustige stap in erg druk ongecontroleerd nog net zo als in het begin toen ik hem verhuisde..dat veranderd nog niet,waar hij ook maar een breed pad vind wil hij eingelijk op de vlucht hij is helemaal nog de weg kwijt en is erg schieterig en geniet nog niet van de rit dus nog steeds de verhuizing dramma

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:21

VSW-->OPG

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:23

Volhouden, ben ook pas verhuisd en wat een drama ineen, zo ken ik haar totaal niet.
Maar het gaat al wat beter nu ze der langer staat.
Lekker zelf rustig blijven en steeds dezelfde dingen doen totdat ie wat rustiger is.
Heeft hier wel wat geholpen.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:48

hij is nog steeds zichzelf niet ;( ben er wel veel mee bezig,maar hij heeft er echt veel moeite mee,alles nog eng vinden op het terrein,nog niet ontspannen naar buiten kunnen rijden,hij is helemaal veranderd,terwijl het een super plekje is....gisteren heeft hij zich zo druk lopen maken,dat ik hem helemaal bezweet uit de weide haalde....wie nog verdere tips?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:02

Jij vindt het een super plek, is het dit ook voor je paard of zijn er dingen die niet helemaal OK zijn?

Als ik jou was zou ik eens bachbloesems proberen. Moet je eens even op googlen, er zijn verschillende varianten om verschillende dingen aan te pakken.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:31

Mandyke schreef:
Jij vindt het een super plek, is het dit ook voor je paard of zijn er dingen die niet helemaal OK zijn?

Als ik jou was zou ik eens bachbloesems proberen. Moet je eens even op googlen, er zijn verschillende varianten om verschillende dingen aan te pakken.

wat kan niet oke zijn dan?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:12

Weet ik niet, ben er niet bij ... :D

Moet hij veel op stal blijven en vindt hij dat niet leuk? Staat hij alleen op de wei? Staat hij met paarden op de wei waarmee het niet klikt? Hoe gaan de staleigenaars met hem om? Hoe is zijn stal ingericht (lekker ruim en licht of eerder klein en donker)? Wat voor voer krijgt hij? Is dit ander voer dan op de vorige stal? Er kunnen zoveel factoren meespelen.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:50

Mandyke schreef:
Weet ik niet, ben er niet bij ... :D

Moet hij veel op stal blijven en vindt hij dat niet leuk? Staat hij alleen op de wei? Staat hij met paarden op de wei waarmee het niet klikt? Hoe gaan de staleigenaars met hem om? Hoe is zijn stal ingericht (lekker ruim en licht of eerder klein en donker)? Wat voor voer krijgt hij? Is dit ander voer dan op de vorige stal? Er kunnen zoveel factoren meespelen.

hij staat veel buiten,heeft een buitenstal,waar hij op de weg kan kijken ;) ik sta er alleen doe zelfverzorging,en mijn paard staat wel alleen,de ponies die ik heb staan even ergens anders,maar toen hun er stonden was hij net zo,omdat hij er toen pas stond en alleen bij hun wou blijven...maar de ponies komen wel weer terug binnenkort kijken hoe het nu weer gaat,want hun staan dag en nacht buiten,en mijn paard dus op stal...dus geef het maar even de tijd...hopelijk komt het goed,want hij vind echt alles nog eng.....op terrein.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:48

Ja dat is natuurlijk weer een verandering geweest voor je paard als die pony's zijn weggegaan. Als je paard moeilijk met veranderingen om kan is het wel normaal dat hij nog steeds niet lekker in z'n vel zit. Een maatje bij hem (dat dan ook niet binnen de kortste keren weer weg is) zou ideaal zijn en dan zou hij zich na even toch wat beter kunnen gaan voelen. Is er geen mogelijkheid om 1 van de pony's bij je paardje te laten? Of je paardje bij de pony's te laten?

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:20

Mandyke schreef:
Ja dat is natuurlijk weer een verandering geweest voor je paard als die pony's zijn weggegaan. Als je paard moeilijk met veranderingen om kan is het wel normaal dat hij nog steeds niet lekker in z'n vel zit. Een maatje bij hem (dat dan ook niet binnen de kortste keren weer weg is) zou ideaal zijn en dan zou hij zich na even toch wat beter kunnen gaan voelen. Is er geen mogelijkheid om 1 van de pony's bij je paardje te laten? Of je paardje bij de pony's te laten?

ja,maar zou het geen probleem opleveren dat de pony buiten loopt en paard binnen?want dan zit je daar weer mee....

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:25

En kan/mag het paard niet mee buiten blijven? Of kan de pony 's nachts niet mee op stal? (of is er misschien maar 1 stal ofzo?)

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:53

Mandyke schreef:
En kan/mag het paard niet mee buiten blijven? Of kan de pony 's nachts niet mee op stal? (of is er misschien maar 1 stal ofzo?)

er is inderdaad maar 1 stal,en de ponies hebben schuilstal buiten,maar die zijn moet pensioen..rijpaard wel binnen ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:00

Als er een schuilstal is kan het paard toch gewoon mee op de wei met de pony's? Een paard alleen houden is vragen om problemen.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 18:09

Mandyke schreef:
Als er een schuilstal is kan het paard toch gewoon mee op de wei met de pony's? Een paard alleen houden is vragen om problemen.

kan zo zijn,maar hij staat er toch overdag heledag mee op de weide,en stel voor dat het paard beslist op stal moet staan,dat hij boxrust nodig heeft,hij zal het toch moeten leren lijkt,want hij ligt/slaapt zelfs in de stal is toch een goed teken lijkt me ;) had hem boij de vorige stal zo vaak alleen wel eens op stal staan overdag,ging ook prima,zal wennen zijn dat geloof ik,maar ik ga ervoor,gaat het nou echt niet,dan kan ik het altijd nog overwegen om te doen!!

sjantaaaall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:53

Ik heb een pittige haflinger met arabisch volbloed. Hij is altijd braaf, wel goed voorwaarts en als hij eerlijk word behandelt bokt hij ook niet etc. Op de poetsplek was hij altijd redelijk rustig. Hij stond op de oude stalling met mijn andere merrie in een wei en het was altijd 10min. lopen van de wei naar de stalling. Ook zonder mijn andere merrie ging het prima alleen met hem. Hij is vaak op vreemd terein geweest zonder mijn andere merrie. Toen zijn ze beide naar een andere stalling gegaan en vanaf de poetsplek kon hij de merrie niet zien. Hij steigerde toren hoog en tig keer achter elkaar en hij was aan het schreeuwen als een idioot en helemaal opgefokt. Buiten rijden was ook alleen maar geschreeuw van hem en hij was erg onrustig, dribbelen enzo. Wandelaars die voorbij kwamen sprongen de berm in. Het was gewoon even wennen voor hem. we zijn nu 2maanden verder en hij is veel rustiger geworden. Ik heb zijn opgewonden gedrag gewoon negeert alleen als hij te ver ging heb ik hem gestraft en op hem geschreeuwt.
Je moet veel met hem bezig zijn en de buurt verkennen met hem, ik ben veel naar buiten geweest met hem en heb hem iedere dag een half uur in de bak gelaten. Je moet het gewoon tijd geven.

Groetjes chantal