iloonaa__ schreef:ik kreeg bij mijn achterwaarts een 3 omdat de passen niet gelijk zijn wat voor bullshit krijg ik nou weer op mijn padsorry ik vondt het in iedergeval zwaar overdreven, omdat het niet zo was dat de ene pas onwijs veel scheelde van de ander, het was gewoon achterwaarts.
Achterwaarts rijden is iets anders dan alleen maar achterwaarts gaan.
Als je eens goed kijkt zal je zien dat er maar weinig paarden en pony's op een correcte manier achterwaarts gaan. 9 van de 10 keer wordt het dier achteruit getrokken, gaat het hoofd OF de lucht in OF komt veel te diep. Ongeveer de helft van de paarden gaat niet diagonaalsgewijs achterwaarts of zet aan 1 kant een grote pas en aan de andere kant krabbelt hij erbij. Hij mag ook niet slepen ed.
Je ziet maar zelden een achterwaarts gaan waarbij het paard netjes stilstaat en daarna op de kleine vraag van de ruiter in een goede aanleuning blijvend correct stappend achterwaarts gaat, met impuls en in een goede tact.
Laatst op een wedstrijd hoorde ik een groep meiden die het toevallig over achterwaarts gaan hadden aangezien 1 van hen het paard niet achterwaarts kreeg. Nou, je wil niet weten wat er voor tips gegeven werden. Enkele waren het stellig met elkaar eens dat ALS je al achteruit ging, je minimaal een 6 moest krijgen
Ik heb op de Brabantse kampioenschappen iemand een 9 gegeven voor het achterwaarts gaan. Was ook de eerste keer in mijn jury-carriere dat ik iemand zo correct achterwaarts heb zien gaan. (en als ze vierkant had gestaan was het een 10 geweest)
sorry ik vondt het in iedergeval zwaar overdreven, omdat het niet zo was dat de ene pas onwijs veel scheelde van de ander, het was gewoon achterwaarts.

meer dan ik niet doen.