snel kapotte handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: snel kapotte handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 11:56

En waarmee tape je ze in?
Ik heb wel gedacht op gewoon een pleister om mijn ringvinger te doen! Want dat zijn idd de vingers die open gaan!
Mijn blaar is nog steeds niet weg, maar gelukkig heb ik er mét handschoentjes weinig last van met rijden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:33

Intapen doe je gewoon met tape. Dat is speciaal voor het sporten en kun je vast wel bij een sportzaak kopen.
Misschien even googelen, bij het voetballen gebruiken ze het ook vaak.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:05

Eerst deed ik ook gewoon een pleister eraan, maar na 15 min raakt die al snel los en krijg je alsnog blaren..

Die tape haal je gewoon bij de apotheker, heeft iedere apotheker geloof ik hoor. Het wordt gebruikt om tenen enzo in te tapen bij een breuk (weet ik omdat de tape van moeder was voor haar gebroken teen :o ). En inderdaad zoals Chantal zegt wordt het ook bij vele sporten gebruikt :) In sportzaken zal je het ongetwijfelt ook vinden maar ik kocht het bij de apotheek. Kostte iets van 5 euro ofzo..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:09

Hmm, heb het maar 1 keer gehad dat ik me open heb gereden.. dat was toen mijn paard aan de kletter ging ergens waar het echt niet kon en ik dus vol op de rem moest en mijn paard daar anders over dacht..

Verder rijd ik op 2 pinken en snap ik ook niet zo goed hoe je je open kan rijden,als het goed is heb je een meegaande stille hand zonder al te veel druk met enkel contact? Dan krijg je toch geen wonden of blaren?

Met mesten heb ik blaren tussen mijn duimen, doe ik altijd een blaarpleister op :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:10

Rij ook met handschoenen om deze reden. Tape is ook een goede tip.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:28

Nessah schreef:
Hmm, heb het maar 1 keer gehad dat ik me open heb gereden.. dat was toen mijn paard aan de kletter ging ergens waar het echt niet kon en ik dus vol op de rem moest en mijn paard daar anders over dacht..

Verder rijd ik op 2 pinken en snap ik ook niet zo goed hoe je je open kan rijden,als het goed is heb je een meegaande stille hand zonder al te veel druk met enkel contact? Dan krijg je toch geen wonden of blaren?

Met mesten heb ik blaren tussen mijn duimen, doe ik altijd een blaarpleister op :)

Ik had blaren vanaf mijn eerste les, weet ook niet hoe het komt maar sindsdien draag ik handschoenen. Ook heb ik een (té) strenge hand soms.. En als ik met handschoenen rijd ben ik dus strenger en dat wil ik nu voorkomen door zonder handschoenen te rijden zodat ik toch gevoelig ben aan mijn handen maar net geen blaren krijg.. En ik ben al een heel stuk rustiger.... Lang leven de Tape!!

(Lees: Nou niet denken dat ik al die paarden de hele tijd in hun mond zit te trekken maar ik ben toch iets te streng om goed te zijn).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:34

Ik bedoelde mijn reactie ook niet negatief.. :) Maar gewoon hoe het komt, misschien gevoelige handen en huid?

Met mesten liggen sommige handen ook helemaal open.. ik krijg hooguit een blaar :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:46

Haha, ik ga nogal snel in de verdediging maar dat is ook niet aanvallend bedoelt. Ik heb het erg snel en ik heb ook wel een erg gevoelige huid denk ik, krijg namelijk ook een soort eczeem in mijn knieholtes als ik stress heb enzo :o . Dus ik vermoed dat ik een erg gevoelig en teer huidje heb :Y) .

LoveJody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:33

Misschien andere teugels of betere handschoenen..
Ik heb gewone springteugels en die schuren bij mij niet;)

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:39

ik rij al meer dan 3 jaar zonder handschoenen , maar laatst was het bij mij ook zover...had de vingers helemaal vol met blaren staan ...auw |( !
zijn zo''n beetje gelijk kapot gegaan,en tsjah,als je dan toch al op paard zit rijd je maar door hè.... (toen de teugels maar tussen ringvinger en middelvinger genomen en daar natuurlijk ook weer dikke kapotte blaren }:0 )

zéer pijnlijk...mijn oplossing hiervoor is pleisters of tape om je ringvinger / pink...scheelt een hoop !!

(by the way : ik rijd met Springteugels )

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:25

ik heb eczeem tussen mijn vingers en als ik dus zonder handschoenen rijde liggen heel mijn vingers open . en aan mijn linker hand heb ik plekken die verbrand zijn door ene halstertouw 2 maanden trg daar zaten grote bladeren op dus nou heb ik hele goede handschoenen( mag wel voor het geld) en ik rijd met teugels waar rubber aan de binnenkant zit dus nu valt gaat het veel beter

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:28

HorseChica schreef:
ik rij al meer dan 3 jaar zonder handschoenen , maar laatst was het bij mij ook zover...had de vingers helemaal vol met blaren staan ...auw |( !
zijn zo''n beetje gelijk kapot gegaan,en tsjah,als je dan toch al op paard zit rijd je maar door hè.... (toen de teugels maar tussen ringvinger en middelvinger genomen en daar natuurlijk ook weer dikke kapotte blaren }:0 )

zéer pijnlijk...mijn oplossing hiervoor is pleisters of tape om je ringvinger / pink...scheelt een hoop !!

(by the way : ik rijd met Springteugels )

vandaag maar weer is eem handschoentjes gekocht :Y)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 12:41

Nou, ik rijd alleen mijn rechterhand open. Dit omdat mijn pony rechts vastpak, en op die hand ook nog eens megascheef is. Dus het is erg moeilijk om haar recht te maken terwijl ze daar vastpakt.
Ik heb de neiging ook vast te pakken, al is dit wel minder geworden sinds ik les heb. Maar dat is dus de reden dat ik me openhaal :+

Mijn blaar is bijna weg, maar nog wel iets gevoelig!

Speedy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:16

je handen goed verzorgen met creame.
En eelt kweken :P
Handschoenen zijn ind goede optie en anders blarenpleisters plakken op de plekken waar je blaren krijgt ;)

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:43

Bekende verhalen.. ik heb ook vaak blaren en het geneest ook niet echt snel bij mij want de volgende dag rij ik ze vaak weer kapot.. :\

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:03

Ik had het ook altijd maar toen (al best lang geleden) ging ik altijd op school op zon klimrek.
Daardoor maakte ik meer eelt aan en nu heb ik er geen last meer van

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:07

Ik smeer mijn handen na het rijden altijd in met wat vaseline en als ik dat elke dag doe worden de blaren ook steeds minder :)

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:59

bromfiets schreef:
Ik smeer mijn handen na het rijden altijd in met wat vaseline en als ik dat elke dag doe worden de blaren ook steeds minder :)

Dan ga ik dat ook maar eens proberen :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 23:04

Ik vind vaseline altijd zo vervelend smeren :+ Ik gebruik wel handcreme! :j