Mijn Fjord Castreren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:58

Is dat zo? veel mensen zeiden, dat het zo is, dat het daarom zo goed gaat bij mannen ipv bij vrouwen.

En zelf heb ik een hengst gehad, en daar had ik nooit gedoe mee gehad, was altijd erg lief voor mij, maar ik hoor zoveel dingen over hengsten enzo.

Ik denk nu zelf, nu ik dit leest, dat ze onbewust bang is geworden toen die hengst los was en vrij was van hoofdstel en zadel, dat ze dat toch eng vind en dat hij dat aanvoelde en dus zo deed, heel dominant en zich oppompen en groot maken naar haar toe ging.

Zelf had ik een hele dominante draver gehad en daar kon ik het uitstekend mee vinden, gewoon door streng te zijn en duidelijk te zijn en bij diezelfde vrouw nam hij wel een loopje en steigerde en ging ervandoor(aan de hand, dus niet onder het zadel), dus het zou best kunnen, dat ze toch onbewust angstig was.

Hengsten zijn mooier en hebben meer uitstraling en toch zou ik geen hengst meer willen, geeft toch problemen met het vinden van stalling, en met het op het land doen, en voormezelf ook, ik ben nu wel voorzichtiger geworden met de jaren hahahaha.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:04

Lex schreef:
Als Annabel (Bella) zegt dat hij een witte aftekening heeft op het hoofd, en hij is van Reinar dan zal ze het wel weten. Dan heeft het voor het stamboek geen zin om hem hengst te laten, hoe goed zijn afstammeling ook is.

Het is een Anton, idd met veel witte aftekeningen, dus voor de fok sowieso niet geschikt..

de hengsten hier zijn niet anders tegen mannen of vrouwen, wel hebben ze donders goed door bij wie ze wel of niet wat kunnen flikken, heeft meer met wat overwicht te maken dan met het man of vrouw zijn..

Bella

Re: Mijn Fjord Castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:19

Jammer dat de topicstartster niet meer reageert. Had graag bevestiging gehad of het nu werkelijk om een Reinar uit een andere moeder gaat of zoals we momenteel denken, een Anton uit Pinokkio.

Verder, ik had vanmiddag ook wat getypt, maar dat ging niet goed met plaatsen, over het man of vrouw zijn.
Ik geloof (uit ervaring) er niet in dat het geslacht bepaald hoe een hengst reageert. Het enige punt waar ik denk dat het probleem zich voordoet is dat vrouwen over het algemeen sneller te lief willen zijn en daardoor niet consequent genoeg...daar haalt een hengst zijn voordeel uit. Mannen zijn wat dat betreft strenger en meer recht toe recht aan, dús..consequenter.

Ragdollcat

Re: Mijn Fjord Castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:39

Ja dat zou kunnen zijn, vrouwen willen te snel toegeven en knuffelen en mannen zijn wat dat betreft toch wat stoerder en strenger tegen een paard.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:45

Bella schreef:
Jammer dat de topicstartster niet meer reageert. Had graag bevestiging gehad of het nu werkelijk om een Reinar uit een andere moeder gaat of zoals we momenteel denken, een Anton uit Pinokkio.

Verder, ik had vanmiddag ook wat getypt, maar dat ging niet goed met plaatsen, over het man of vrouw zijn.
Ik geloof (uit ervaring) er niet in dat het geslacht bepaald hoe een hengst reageert. Het enige punt waar ik denk dat het probleem zich voordoet is dat vrouwen over het algemeen sneller te lief willen zijn en daardoor niet consequent genoeg...daar haalt een hengst zijn voordeel uit. Mannen zijn wat dat betreft strenger en meer recht toe recht aan, dús..consequenter.

dit is ook wat ik denk , vrouwen komen van venus en de mannen van mars :D verschil moet er zijn :P ,,