Fotografen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Fotografen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:56

Ik als ruiter weet zelf heeel goed wanneer het wel of niet goed ging, daarnaast heb ik een partner die altijd eerlijk is in wat hij ziet, dus als het slecht is dan wordt het me zo wie zo wel verteld.

tuurlijk heb je ook ruiters die zelf denken dat het wel goed ging, tot ze de punten krijgen, en dan boos worden op alles en iedereen, behalve zich zelf.
tja dan is het soms wel eens goed om slechte foto`s online te zetten, ik doe het niet omdat ik de ruiter niet ken,
mocht ik de ruiter wel kennen, heb ik wel eens een prive album aangemaakt, met de slechte foto`s, dus alleen zichtbaar voor de ruiter.

soms is het wel afwegen hoor, wat de een niet vind kunnen en slecht vind, vind een ander nog best oke.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:51

Ik vind het eerder slechte reclame voor de fotograaf dan voor de ruiter.... voor de ruiter kan het vervelend zijn als de vrienden/bekenden kring hem/haar herkend en erop aanspreekt...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:15

Google maar eens op portretrecht. Een fotograaf mag niet zomaar, zonder meer, foto's ongevraagd publiceren. Als degene die op de foto staat daar commercieel of persoonlijk belang bij heeft, dan kan hij de foto's laten verwijderen.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:19

Alane schreef:
Ik vind het eerder slechte reclame voor de fotograaf dan voor de ruiter.... voor de ruiter kan het vervelend zijn als de vrienden/bekenden kring hem/haar herkend en erop aanspreekt...

Inderdaad...

Ik fotografeer ook op evenementen, voornamelijk springen, en de slechte momenten haal ik er ook gewoon tussenuit. Heeft geen nut om slechte foto's te gaan plaatsen, is absoluut geen reclame.
Overigens heb ik er ook geen enkel probleem mee om foto's er weer af te halen, als dat gevraagd wordt door de ruiter.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:53

Tja Daf. Het zijn inderdaad niet de meest charmante foto's die je je maar kunt bedenken! De fotograaf in kwestie was er afgelopen wedstrijd in Ameide ook, bij mij kwamen er nog wel een paar redelijke foto's uit, maar ook een paar waarbij hij compleet met open mond 'staat te slapen'. Die had ik liever ook niet online gezien(uberhaupt had ik ze zelf niet eens willen zien), maar toch heeft hij ze ook geplaatst. Misschien als je hem mailt(al reageert hij daar erg slecht op, heb ik gemerkt bij mijn bestelling) dat hij ze er dan voor je af wil halen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:30

Nou het gaat me er niet zozeer om dat ie ze eraf haalt maar eigenlijk meer om de vraag of iemand dat zomaar klakkeloos op internet mag plempen, maar dat mag dus bljikbaar.

Ik vind die van mezelf nog wel meevallen, zeker die van afgelopen dinsdag, kan daar heel kort over zijn, ik was niet lekker aan het rijden en dat is duidelijk aan de foto's te zien maar vooral deze fotograaf heeft er een handje van om blijkbaar alles wat ie klikt ook online te zetten en dat vind ik te belachelijk voor woorden.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:51

ik vind het ook erg slechte foto's om te plaatsen. Ik vind het nu gewoon een slechte fotograaf die niet op het goeie moment een foto kan maken. Dit zou ik nooit plaatsen. Verbaas mij ook dat die ze plaats. Hij kwam vroeger vaak bij de tinkerevenementen en daar maakte die altijd mooie foto's. Maar kijk eens op www. arnd.nl dat is een top fotograaf die bij de olympische spelen foto's mag maken en die veel geld voor een foto vraagt. Ik heb daar bij een paar springfoto's bij zien staan niet normaal. Ik weet niet wat de reden is om zulke foto's te plaatsen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:58

Ik bekijk de foto's die ik maak tijdens een evenement altijd zo: Zou ik zo met mijn paard mezelf terug willen zien op het internet? Maar aan slechte moment foto's wíl ik ook niet eens mijn naam koppelen. :n (als ik er al uberhaupt een foto van het gemaakt, want als een paard ff niet lekker loopt maak ik al geen foto's) ;)

Helaas zijn er idd een hoop fotografen die alles zo online kwakken. Je zou uiteraard een mailtje kunnen sturen naar de desbetreffende fotograaf, met een vriendelijk/dringend verzoek om bepaalde foto's van jou te verwijderen. Je weet nooit of de fotograaf gehoor brengt aan je verzoek, wat uiteraard wel zo netjes zou zijn. Maar zie je hem/haar de volgende keer weer op een evenement, eventjes naar hem toe gaan en vragen géén foto's van jou te maken. Omdat je geen negatieve foto's van je zelf op het internet wilt zien rondgaan. :) Hou op zo'n moment nml. de eer aan je zelf ;)

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:37

Persoonlijk heb ik er niets op tegen dat er foto`s gemaakt worden tijdens wedstrijden maar er zijn zoveel "amateur" fotograven die gewoonweg geen kijk hebben op een "goede moment opname" en klakkeloos alles op internet klappen en de illusie hebben daar rijk van te worden. Dat vind ik echt een doorn in het oog.

Overigens, zit je niet met portretrechten? Wie weet daar meer over te vertellen?