IngridB schreef:Ik zou toch on de wei gaan zitten en dan wachten tot ze bij je komt. Geef haar iets lekkers als ze eenmaal bij je is en laar haar dan weer weggaan als ze dat wil. Doe dit zo een paar keer per dag tot ze op een gegeven moment toch bij je blijft. Als je haar dan toch een keer voorzichtig kunt pakken, dan meteen belonen met iets lekkers en haar 'even' uit de wei halen, weer iets lekkers geven en weer terug de wei in zetten. Doe dit een tijdje en dan zal ze misschien gaan begrijpen dat ze iets lekkers krijgt als ze eenmaal komt en dat ze toch wel terug in de wei mag.
Ik hoop voor je dat dit zal gaan werken op den duur. Anders weet ik het ook niet.
succes
Ik vind hier een goede kern inzitten. Ik kan er zelf ook echt niet tegen dat een dier zich niet wil laten vangen, maar als je in het land gaat zitten een paar keer per dag en je geeft haar telkens iets lekkers totdat ze op een gegeven moment niet meer zo snel weggaat. Dan kijk je of je haar aan mag raken op wat voor plek ook.
Houd het alleen bij aaien, zodra ze gepakt wordt zal ze weer in de verdediging schieten, probeer dit eens een week of 2 en ga alleen maar heen om iets lekkers te geven en haar te aaien. Probeer dan in de loop van de tijd haar met een borstel te borstelen. Alleen waar ze het leuk vindt. Maar pak haar vooral niet vast, werk helemaal om het vastpakken heen. Oefen met het aanraken van het halster en het hoofd, maar pak het niet vast waardoor zij het gevoel krijgt dat ze vast staat.
Dit doe je totdat ze zonder problemen bij je komt voor een poetsbeurt en wat lekkers en neem haar vervolgens rustig bij het halster en kijk hoe dit gaat. Reageert ze goed, hou dan even vast en nodig haar zelfs al uit om een paar pasjes met je mee te gaan. Dit hoeft echter de eerste keer nog niet. Dit kan later ook wel.
En bouw dit steeds verder uit, maar zorg dat wat je ook met haar doet in het begin dat het leuk is anders zal ze weer terug vallen in die vervelende gewoonte.
Ik hoop voor je dat deze manier misschien werkt. 1 ding is zeker en dat is dat je geduld met zo'n knol moet hebben!

Ik moet zeggen dat ik er wel heel hard om kan lachen. Wel loop ik elke keer het weiland in en loop gewoon rustig wat rond, controleer de omheining en ik controleer op raar spul in de weide wat er niet hoort, gaten e.d.