Paard gekocht, wil trailer niet op, oplossing???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:29

Zou dit geen verborgen gebrek kunnen zijn? Kort door de bocht; betaal pas als het paard (in een stuk) op de trailer staat, anders gaat de koop niet door. Geen handvol, maar een land vol.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:30

ik zou toch echt proberen een ander paard er naast in de trailer te hebben desnoods een shet... dat wil soms echt wel helpen..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:30

CCCCorine schreef:
Ik zou contact opnemen met Petra Vlasblom (http://www.2moons.nl), dan is het probleem zo opgelost op een diervriendelijke manier.

Haar heb ik gister aan het werk gezien echt super ;)
Met volle rust het vertrouwen van het paard winnen. Echt een aanrader hoor!
Al ging het gisteren over een paard die zich zelf blokkeerde in zijn achterbenen met het uitladen.
Vanwege een trauma met een te kleine stal waar die 2,5 jaar in heeft gestaan en waar de deur te klein van was om er doorheen te kunnen.
Ik snap dat echt niet hoor. En een super mooi paard was het die laat je toch niet verpieteren op stal?? :(

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:34

Doek over de ogen? Werkt maar 1 keer meestal, maar met een beetje geluk gaat het.
Ik heb een keer met mijn pony op een keuring gestaan, 3 uur lang zijn we bezig geweest.... niks hielp. Uiteindelijk heb ik mijn jas over haar ogen gedaan en toen liep ze er zo op.
Op de fokkerij waar ik vroeger kwam hadden we een merrie die ook nooit erop wilde en daar werkte de doek over de ogen truck ook erg goed.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:36

Kan maar 1 tip geven, contact opnemen met Petra van 2Moons, m'n vriendin heeft ook zo'n schatje van een merrie die alle kanten op ging als het maar niet richting trailer was, die loopt er nu zo op. Het kan voor jou lijken dat je paard niet bang is maar dat denk ik eigenlijk van wel.. Boos worden, trekken, slaan, duwen, snoepjes enz...... helpt allemaal niet bij zo'n paard. Veel succes, echt balen dit soort dingen he!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:37

Zeeuwtje68 schreef:
CCCCorine schreef:
Ik zou contact opnemen met Petra Vlasblom (http://www.2moons.nl), dan is het probleem zo opgelost op een diervriendelijke manier.

Haar heb ik gister aan het werk gezien echt super ;)
Met volle rust het vertrouwen van het paard winnen. Echt een aanrader hoor!
Al ging het gisteren over een paard die zich zelf blokkeerde in zijn achterbenen met het uitladen.
Vanwege een trauma met een te kleine stal waar die 2,5 jaar in heeft gestaan en waar de deur te klein van was om er doorheen te kunnen.
Ik snap dat echt niet hoor. En een super mooi paard was het die laat je toch niet verpieteren op stal?? :(

Goed was ze he! :D .
Vond ook die andere clinic die ze gaf erg goed, in de longeercircel

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:51

Goed was ze he! :D .
Vond ook die andere clinic die ze gaf erg goed, in de longeercircel[/quote]

Ja idd het grondwerken, dat doe ik zelf ook regelmatig met mijn paardjes.
Maar ik vond het echt heel interessant haar clinics :j
Vond je het ook geen prachtig paard? Die van het uitlaad probleem bedoel ik dan.

oke ts nu weer ontopic
Ik hoop dat je goede hulp krijgt. Dwang zal niet werken. Geduld heel veel geduld wel.
En heel belangrijk, beloon elke stap die ze wel goed doet uitbundig.

garny95

Re: Paard gekocht, wil trailer niet op, oplossing???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:53

als afgesproken is dat de vorige eigenaresse trailertraining zou doen en dat verzuimd heeft ( vul ik nu in maar dat lijkt me wel met dit resultaat) dan zou ze van mij nu ook mogen helpen met het vinden van een oplossing. Ik zou met haar om tafel gaan en zorgen dat mijn paard daar bleef tot je een passende oplossing had gevonden in rust, dus zonder tijdsdruk in het belang van het paard. Ik neem aan dat ze ook graag wil dat het goed gaat met haar paard ondanks het nu jouw verantwoording is.
Vervelend zo'n start met je nieuwe paard en ik zou ook 2moons bellen en overleggen wat er mogelijk is met haar hulp.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:38

ik zou dit paard niet kopen als het niet fatsoenlijk te laden is, je koopt dan in feite een probleempaard. Ze zal heus niet alleen problemen met de trailer hebben als ik het verhaal van Femiaans goed lees.....
Kopen zou ik in dit geval alleen op voorbehoud van thuis fatsoenlijk afleveren, hoe leuk het paard ook is dit is een serieus probleem zeker met die roeigrappen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:36

Het is niet de bedoeling om binnen 2 dagen een zelfde topic te openen met dezelfde problemen erin.
Daarom gaat hier een slotje op. En verzoek ik je rustig op de antwoorden te wachten in het andere topic.
[TAO] Paard wil de trailer niet op... Tips??