Icoon_tje schreef:Slachthuis? Is dat niet overdreven?
Ik krijg ook nog veel tips van een andere vrouw (zij heeft een fokkerij). En dus al véél veulentjes mak gemaakt. Ik vraag dus ook raad aan haar. In de toekomst zal ze mij misschien ook wel helpen met de grotere en belangrijkere zaken...
Onthoud een ding: het paard is van een ander.
Als jij er tijd in steekt, is dat voor die ander. Hij gaat er uiteindelijk van profiteren, niet jij. Of als er ruzie van komen gaat, is dat omdat jij fouten hebt gemaakt.
Als jij je nek breekt op een paard dat van een ander, is dat jou nek.
Als de eigenaar het dier gaat verkopen, en jij er op dat moment de middelen niet voor hebt, is het geld voor hem. Jij gaat er geen cent van zien.
De ervaring die je opdoet, is marginaal, vergeleken bij de tijd die je er insteekt.
Investeer in een eigen paard, doe ervaring op met een eigen paard, riskeer je leven - als je dat al wilt - voor je eigen paard. En niet die van een ander.

... Ze komt dan, zolang ik daar ben, steeds met me knuffelen enz, ze is wel heel lief... Maar moeten we ook niet een beetje uitgaan van het paard? Wat zouden we zelf doen als we ineens vasthangen aan een touw? Ik ga ook wat uit van het paard, dus ik weet dat ze angstig kunnen reageren dus doe alles liever rustig. Als ze te ver gaat laat ik het natuurlijk ook wel merken....