vooral als je zonder begeleiding gaat
en vind he eigenlijk niet zo gek; de persoon ken je niet en ik zou niet zomaar een paard meegeven
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wopkelover schreef:bij ons in brabant is het verplicht anders krijg je geen paard mee
er zijn enkele manege die het nog wel doen maar die kun je maar op 1 hand tellen
ze willen het zlef hier zo erg gaan maken dat je zonder ruiterbewijs niet eens meer in de drunese duinen mag rijden:(
wopkelover schreef:juist en als je vriendin een ruiter bewijs heeft is zij zelf verantwoordelijk snap je
Bizzybijtje schreef:wopkelover schreef:als zij geen ruiterbewijs heeft krijgt zij geren paard mee sorry
Uhm.... ik heb ook geen ruiterbewijs en ook weleens een paard gehuurd voor een buitenrit van 2 uur, en ik kreeg gewoon een paard mee hoor.... Ligt er maar net aan waar je gaat rijden

druppeltje schreef:wopkelover schreef:bij ons in brabant is het verplicht anders krijg je geen paard mee
er zijn enkele manege die het nog wel doen maar die kun je maar op 1 hand tellen
ze willen het zlef hier zo erg gaan maken dat je zonder ruiterbewijs niet eens meer in de drunese duinen mag rijden:(
Klets niet zo joh...Als je het niet weet, dan moet je er niet over praten.
ontopic, het verschilt per manege. Wil je alleen op pad of met begeleiding? Ik zou gewoon even bellen denk ik.
Zelfs bij onze 'buren' in Drunen kun je sinds jaar en dag een paard mee krijgen zonder ruiterbewijs! Dat er sprake van zou zijn dat je zonder bewijs niet in de Drunense duinen zou kunnen rijden, is helemaal van de zotte! Gewoon niet waar!!! Het wordt juist veel soepeler (ken de boswachter van Natuurmonumenten persoonlijk).
LovingTweety schreef:Bizzybijtje schreef:
Uhm.... ik heb ook geen ruiterbewijs en ook weleens een paard gehuurd voor een buitenrit van 2 uur, en ik kreeg gewoon een paard mee hoor.... Ligt er maar net aan waar je gaat rijden
Mocht het om onze meeting gaan waren zowel Rebecca als ik bekend en heb ik een ruiterbewijs
En met een ruiterbewijs mag je geloof ik nog een aantal mensen meenemen.
wopkelover schreef:bij ons in brabant is het verplicht anders krijg je geen paard mee