Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Juliette86 schreef:Dat is dan mooi, dat scheelt weer, is toch anders dan bij de knhs vermeld staat.Werk zelf bij de Rabo en ben dus even naar een collega bij verzekeren gelopen. Paarden vallen onder de huisdieren en daarmee ook binnen de WA verzekering. Wettelijk gezien vallen paarden nog steeds onder huisdieren. Daardoor worden ze tot op heden niet geruimd bij VEEziekten, en mag je ze binnen de bebouwde kom in je achtertuin huisvesten.
Juliette86 schreef:Mij werd verteld dat het te maken heeft met dat je zelf nalatig bent geweest. Vind het ook vreemd en maar als het geen voorwaarde is, dan is dat alleen maar mooi!Wel of geen cap heeft geen bal te maken met je WA verzekering. Die gaat namelijk over aansprakelijkheid ten opzichte van derden. Schade aan jezelf waaronder een schedelfractuur vallen niet onder WA. De enige die moeilijk zou kunnen doen in de cap kwestie is je zorgverzekering.
JosineS schreef:Mij werd verteld dat het te maken heeft met dat je zelf nalatig bent geweest.
Juliette86 schreef:Zo'n dame die je aan de telefoon krijgt als je de verzekering belt.*Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig wie je dat heeft wijsgemaakt*
Volgens mij was ik toen nog bij unive verzekerd (maar kan ook een andere maatschappij zijn). Woonde toen nog thuis en toen regelde mijn vader dat.
Charr_x schreef:Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald een aantal jaar geleden toen ze het organiseerde op de manege.
De schade is gedekt tot ongeveer 650 000 euro per schadegeval. Ik denk dat bij eventuele schade het papierwerk beperkter is wanneer je je op die verzekering beroept als op je WA (minder discussie). Je betaald 25 euro per 2 jaar, wat je nou niet een hoop geld kan noemen vind ik. Wat het afleggen van het examen kost weet ik niet meer.
Je hoeft het dus niet te halen, maar ik vind het althans wel nuttig, zeker als je veel op pad bent en ooit in een gebied wil rijden waar het wel verplicht is.
biancavos schreef:Charr_x schreef:Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald een aantal jaar geleden toen ze het organiseerde op de manege.
De schade is gedekt tot ongeveer 650 000 euro per schadegeval. Ik denk dat bij eventuele schade het papierwerk beperkter is wanneer je je op die verzekering beroept als op je WA (minder discussie). Je betaald 25 euro per 2 jaar, wat je nou niet een hoop geld kan noemen vind ik. Wat het afleggen van het examen kost weet ik niet meer.
Je hoeft het dus niet te halen, maar ik vind het althans wel nuttig, zeker als je veel op pad bent en ooit in een gebied wil rijden waar het wel verplicht is.
Lijkt me eerder juist meer werk, de verzekering van het ruiterbewijs gaat het namelijk vervolgens alsnog verhalen bij je eigen WA verzekering..
beantsje schreef:@sinatjuhh
Alleen in jouw geval kan ik me goed voorstellen dat je hem wilt halen. Er zijn genoeg maneges/stallen waar je een weekendcursus kunt doen. Dat is normaal gesproken altijd op een manegepaard. Op http://www.ruiterbewijs.nl kan je een examenkalender downloaden.
UniQueLady schreef:ik heb mijn ruiterbewijs pasgeleden gehaald.. omdat ik soms wel is op de veluwe ga rijden met een trektochten. Daar is het wel verplicht, Ik denk dat het ruiterbewijs toch ooit nog een keer verplicht word en dan zal de prijs ervan ook wel flink naar boven gaan, dus heb hem nu alvast maar gehaald..

Citaat:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
(of zelf opzoeken).