Hoe bereiden jullie je voor op een wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:54

danique38 schreef:
Ik train altijd de dag van te voren nog. Mag ik vragen aan jullie waarom jullie een buitenrit maken? (de reden) misschien kan ik dat dan in vervolg ook doen als het ergens handig voor is.

Het is net waar jij je ontspanning en zekerheid in kan vinden. En waar je paard behoefte aan heeft.
Het is vaak lekker ontspannen om een buitenrit te rijden en paarden worden er vrolijk van. Daarnaast kun je tijdens een buitenrit ook gewoon even het gas, de rem en het stuur testen en afstellen indien nodig. Of juist je paard even helemaal lekker laten gaan, om alle overtollige energie kwijt te raken. (Al doe ik dat dan zelf liever 2-3 dagen van tevoren, zodat hij op de dag van de wedstrijd geen spierpijn heeft)

Marieke_K

Re: Hoe bereiden jullie je voor op een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:00

@danique: het is maar net wat jij en je paard een fijne voorbereiding vinden :). Die van mij wordt wat lui van een buitenrit en heeft het juist nodig om lekker los gewerkt te worden in de bak de dag voor de wedstrijd. Zelfde geldt voor losrijden, dat is maar net wat bij jullie beide past.

Htoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:23

proef goed doorlezen,. goed slapen avond van te voren en gewoon relaxed zijn LD

rosannenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:46

goed de proef doornemen en proberen niet zenuwachtig te worden

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:50

opstaan, (wedstrijd)kleren aan, joggingpak erover, inladen, rijden, klaar :D
ik rij geen wedstrijden meer (voorlopig) maar maakte er nooit zon punt van, wat ie thuis kan kan ie op wedstrijd ook. dus gewoon rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:57

De dag ervoor les ik meestal nog, en oefen ik mijn proef nog goed, en de moeilijke dingen. :) En was ik het paard , en evt vlechten / knotten.

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:05

de dag voor een wedstrijd rij ik eigenlijk bijna nooit. soms een beetje losrijden maar daar blijft het bij. ik maak mijn zadel, hoofdstel enz.. schoon en pak al mijn spullen in de auto. pony vlechten doe ik ook een avond van te voren. 's ochtends voordat ik wegga op concour poets ik hem. hij heeft geen witte voetjes ofzoo dus ik hoef niet te wassen. als je een schimmel of palomino hebt is het wel handig dat je eerder begint met poetsen :9 ik heb zelf een schimmel gehad en hoe goed je haar ook inpakte na het wassen, de volgende dag was ze altijd weer vies. :P kon je weer opnieuw beginnen ;( maar voor een schimmel is poeder ofzoo te krijgen om de vlekken tijdelijk weg te werken. heb ik zelf niet gehad, ik waste gewoon weer opnieuw maar iemand binnen de club had wel poeder om vlekken weg te werken. na concours kun je de poeder er gewoon weer af poetsen.

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:44

Goed trainen, invlechten, wassen en vroeg naar bed :)