Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Ik mag toch hopen dat ieder paar iedere week lekker de paden en de lanen opgaat.
Maar in de trailer laden, een eind ermee rijden, op ander terrein zijn, met andere paarden en totaal vreemde dingen en dan ook nog eens aan het werk gezet worden.... Daarvoor zou ik mijn paard toch liever de gelegenheid geven om dit te verwerken. Liever in het begin 3 wedstrijden minder, maar wel jaren lang een paard wat met plezier meegaat en niet ineens 'onverklaarbaar' in de staak gaat, vreemd gedrag vertoont of wat dan ook. Waarom altijd zo een haast en alles zo veel?
wie zegt dat ik haast heb?
Citaat:hangt er net vanaf hoe actief je je buitenrit rijdt
....
. Een paar 100 meter in het bos lukte al amper, dat was een stukje van niets, misschien 5 minuten, plus 10 minuten van/naar stal rijden. Bekaf, hijgen, zweten...
Gelukkig is dat nu niet meer het geval, een flinke rit van 3 uur draait ze haar hoef niet meer voor om. En we hebben er nog 1 op stal staan die al bijna 2 jaar met een blessure staat, die heeft ook 0,0 conditie hoor. hyppolyte schreef:
Hoewel die van mij dat ook niet volhield toen ik haar net had. Meisje waar ik haar van kocht dressuurde ook voornamelijk met haar, maar bos kon ze echt niet hebben hoor. Een paar 100 meter in het bos lukte al amper, dat was een stukje van niets, misschien 5 minuten, plus 10 minuten van/naar stal rijden. Bekaf, hijgen, zweten...
Gelukkig is dat nu niet meer het geval, een flinke rit van 3 uur draait ze haar hoef niet meer voor om. En we hebben er nog 1 op stal staan die al bijna 2 jaar met een blessure staat, die heeft ook 0,0 conditie hoor.
Sjonniej schreef:Er is natuurlijk nogal een verschil tussen een paard zonder conditie en een paard wat klaar is om een wedstrijd te starten (Daar kun je wel vanuit gaan dat die minstens 3x in de week wordt gereden, al dan niet in een les). Dat het eerste paard er moe van wordt is niet meer dan logisch, maar het tweede paard zou het makkelijk vol moeten kunnen houden. 6 minuten oefeningen laten zien die hij gewoon kan. Thuis zijn er wel zwaardere 6 minuten, waarin hij op het topje van zijn vermogen moet lopen of nieuwe onderdelen moet aanleren.
haha!