Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rapperijder schreef:Een hengst en een merrie samen in een tweepaards trailer zetten lijkt mij om problemen vragen.
Het blijven dieren met bepaalde instincten! De hengst wil dekken, de merrie wil dat ook wel, of juist helemaal niet, en voor je het weet is je trailer aan stukken getrapt en zijn je paarden gewond of erger. Was er laatst geen bekend springpaard dat op die manier een zware blessure opliep? (dat was op een boot denk ik, heeft hier nog op de voorpagina gestaan).
Een hengst en een merrie kun je samen vervoeren mits je je aan bepaalde regels houd en de paarden opgevoed zijn.Bij twijfel een andere oplossing zoeken... Rapperijder schreef:Een hengst en een merrie samen in een tweepaards trailer zetten lijkt mij om problemen vragen.
Het blijven dieren met bepaalde instincten! De hengst wil dekken, de merrie wil dat ook wel, of juist helemaal niet, en voor je het weet is je trailer aan stukken getrapt en zijn je paarden gewond of erger. Was er laatst geen bekend springpaard dat op die manier een zware blessure opliep? (dat was op een boot denk ik, heeft hier nog op de voorpagina gestaan).
Ofwel laat je de hengst castreren, ofwel rijd je 2 keer op en neer als je ze ergens naartoe wil brengen.