Stal veranderen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:22

jeetje wat vervelend dat de anderen zo vervelend doen zeg...

ga je nu op zoek naar een andere stal?

_Caitje__

Re: Stal veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:25

De eigenaar heeft wel veel te vertellen daar hoor, maar er zijn geen regels in welke wei je je paard zet. Zolang er maar 1 vrij is om te groeien.
Als ik Ille nu bij de groep zet dan komt er oorlog, geen zin in.

Denk dat ik idd op zoek ga naar een nieuwe stal, maar wacht eerst even het antwoord af van iemand die hem misschien gaat beleren (hoop ik dan).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:30

ik wens je dan in ieder geval heel veel succes met het zoeken naar een oplossing...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:32

bedankt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:10

VSW-->TAO

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:59

Het lijkt mij eerder een situatie van meiden die kliekjes en ruzies hebben onder mekaar en dat 'projecteren' op de paarden. Wel vreemd dat zij mogen beslissen wie er bij wie komt te staan, en niet de pensionhouder.

Als ik jou was ozu ik het er met de pensionhouder over hebben en hem de beslissingen laten nemen over wie buitenzetten met wie.

Het idee dat een paard met zomereczeem kaal wordt door jouw paard is te gek voor woorden. Paarden die jeuk hebben 'vragen' wel aan anderen om gekrabd te worden, maar als de andere paarden er niet meer zijn schuren ze wel aan iets anders. En wondjes, die zul je altijd hebben als je paarden in groep buiten zet. Degenen die daar zo'n problemen mee hebben moeten dan hun paard maar alleen buiten zetten, ipv jou daarmee lastig te vallen.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:00

We hadden nog geen ruzie, behalve ik met degene waar mijn paard nu bij staat.

Heb het er al overgehad met pensionhouder, maar tis en blijft een boer met boerenbedrijf.

Het probleem is dat degene die er problemen mee hebben de andere hebben overgehaald, dus hebben ze alle andere paarden bij elkaar gezet op 1 paard na die ook niet bij de andere paarden mag, omdat er merrie's bij staan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:08

wat een vervelende situatie zeg,
hoop dat er snel een oplossing komt ,
en als die er niet komt zou ik toch opzoek gaan naar een ander plekje , misschien alleen voor in de zomer?
tis ook niet leuk voor je paardje als die niet bij zn vriendjes mag staan ,

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:41

Ik kan nog maar 1 ding zeggen:

Wat een stelletje ongelooflijke zeikerds daar.
Waarom zetten ze hun paarden niet in gouden kooitjes? dan krijgen ze geen wondjes of ellende.

En ondanks dat het een boer is, vind ik dat hij de orde moet bepalen op zijn land en terrein.

Meid, volgens mij gaat dit niet opgelost worden en zou ik lekker een stal zoeken waar je je paardje tussen de andere paardjes kan zetten. Als ik het weer zo lees, wil jouw besie graag tussen andere paardjes staan.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:58

paard wilt niks anders dan bij de andere staan. Kijkt elke keer hoopvol de andere kant op, dan zeg ik: 'deze kant op jongen' en dan zak zijn hoofd weer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:08

och arme jongen , zoek maar gauw een andere fijne plek voor hem !
Waar hij weer fijne vriendjes krijgt ... Ik geloof ook niet dat 1 paard alle andere trapt , bijt of wat dan ook !!
Gaat toch al jaren goed , en volgens mij heeft de rest besloten dat ze je niet moeten met je paard , en daarom je paard ongelukkig maken . Ze moeten hun dier maar apart zetten als ie nooit een plekje mag krijgen .
De mijne had ook lange manen tot ze op haar huidige stal kwam , ze staat dag en nacht te kroelen en knuffelen met een van haar weide maatjes en ja manen moeten er dan aan geloven :)

Succes en geef je paard een dikke knuffel van Zinti ( mijn paard )

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 22:13

Ja, het is zo moeilijk om je paard dan zo ongelukkig te zien. Hij probeert toendering te zoeken bij dat andere paard, maar daar is hij niet zo goed in :+ Heeft hij nooit geleerd van zijn moeder (met 5/6 weken al weg).

Ik zal hem een knuffel geven, heeft ie wel nodig op dit moment.
Ben ook al aan het zoeken naar een andere plek, als ik niks kan vinden, gaan we een weiland huren en kopen we er een paard bij waar het wel mee klikt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:34

Jammer dat je ver weg zit van hier , waar mijn paard staat is het geweldig fijn voor de paarden :)
Mag ik vragen waarom zijn moeder al zo vroeg weg was ?
Stom dat ze een ex klophengst wel bij hem doen , is juist een die ook geen normen en waarden kent in paarden taal :(

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 00:20

Hij heeft de schouder van de fokker uit de kom getrokken, daarom is hij de slachtwagen ingezet. Gelukkig moest de salchtwagen nog langs een boer om koeien op te halen en heeft de boer (waar hij hij nu dus staat) hem eruit gehaald en gekocht van de slachter. Dusja, ben er niet blij mee, maar toch ook weer wel, zo is hij geworden hoe hij is, incl. het sabbelen als hij iets eng vind.

Die ex klophengst vind ik echt een rot paard. En het ging net zo goed met Ille en dan kom je terug van vakantie en dan issie zo 'verdrietig' geworden. Het liefst zou ik hem tot ik weg kan bij de shets van de boer zetten, maar de merrie is drachtig (van zoon, soms zijn boeren zulke eikels!) en durf hem er niet bij te zetten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:05

Jemig , het heeft hem niet meegezeten zeg ...
Weet helaas in jou buurt geen plekje , waar hij wel lekker tot zijn recht komt !

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:34

Niet alle boeren zijn eikels, neem me niet kwalijk er zitten ook veel ondernemers tussen die zeker wel weten hoe de wereld in elkaar steekt. En dan is het woord boer erg ouderwets hoor!

Maar goed ik begrijp de frustratie wel hoor......
De sfeer is ver te zoeken begrijp ik. Dit zal niet gauw anders worden ben ik bang.
Voor jullie beide hoop ik dat je gauw een stekkie tegen komt waar je beide de sfeer wel vindt. Succes!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:33

onze stalhouder is ook boer...en ik sta er al 7 jaar met veel plezier...is sinds 2 jaar pas echt pensionstal geworden...