Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JeroenK schreef:ja precies dat lijkt mij dus ook.. maar het is echt zo dat ie in de wei juist onderdanig is. En als je hem tekeer ziet gaan zou je echt niet denken dat hij bang is of iets, lijkt echt agressie..
Met spuitje bedoel je toch niet in laten slapen? dat gaat namelijk echt niet gebeuren!
Ja ik dacht ik doe hem wel ff in de bak en dan jaag ik hem wel ff op.. maar hij komt gewoon op je afrennen, ik had de longeerzweep vast maar dat maakt echty niets uit, de meeste paarden blijven dan wel uit de buurt maar deze niet.. we zijn er gewoon bang van. Ook als je gewon langs de box loopt rend ie naar de opening zeg maar, waar die z,n hoofd door kan doen, en probeert ie te bijten, en hij bijt ook gewoon echt hard

Dat is toch jouw oplossing, Jeroen?
) Als het paard geen dominantie uitstraalt in de kudde, waarom dan niet bij jou proberen als je toch een soort van angst op hem overbrengt.. Verhef je stem ook niet te veel, rustig tegen hem praten en met een lieve stem.
ik zeg natuurlijk niet dat je voor alles en elke keer op hetzelfde moment een snoepje oid moet geven. Maar als beloning kan het wel werken en zal hij op een gegeven moment wat liever naar je toe komen. 

Straks maar een draadje spannen dat ie zelf z,n stal in kan lopen..
En hij is ruin.. als t nou een merrie met een goed papier was.. maar dat ook niet..KiWiKo schreef:jeroen............ en ik krijg vast heel bokt over me heen.........
maar hemellief breng dat dier naar de slager............. afmaken die handel......
wat heb je eraan? helemaal niks...........
geerke schreef:KiWiKo schreef:jeroen............ en ik krijg vast heel bokt over me heen.........
maar hemellief breng dat dier naar de slager............. afmaken die handel......
dat zou ik pas doen als 20 man (en vrouw )er geen raad mee weet....
Kiwiko....lees je eigen onderschrift eens

geerke schreef:KiWiKo schreef:jeroen............ en ik krijg vast heel bokt over me heen.........
dat zou ik pas doen als 20 man (en vrouw )er geen raad mee weet....
Kiwiko....lees je eigen onderschrift eens