Wat vragen voor een box op een privestal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orpha_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 03:02

hallo,
ik sta op een privé stalling (in belgie) met 15stallen, zijn ook ruime boxen en buiten piste die mensen vragen 50euro voor alleen de stalling(wat eigenlijk heel goedkoop is)voor alles erbij (eten,hooi,mestafzet,..) is het in een totaal van 150-180 euro

felicity

Re: Wat vragen voor een box op een privestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 23:51

Het is bijna zo goed als rond. Het worden toch 7 paarden vanwege dat het hobbymatig moet blijven en we een ruime hectare land hebben. Willen ze wel om kunnen weiden.
Ook worden de bak en de weilanden netjes bijgehouden door een bevriende boer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:58

Felicity, als je voldoende vulling wilt hebben van je boxen, moet je maximaal 200 euro rekenen voor een paard en maximaal 175 voor een pony. Dat is het waard indien je waarmaakt wat je beloofd qua verzorging.

Ter vergelijk: De Belle rekent 260 voor een paard, in de winter geen weidegang en in de zomer 24/7 indien gewenst, alle boxen netjes gemest, incl goed voer, 2 binnen- en 2 buitenbakken en een goede kantine. 't Sander zit daar niet ver vanaf, dan volgens mij in de wintermaanden wel overdag weidegang?

Bij Encanto (Bakx in Nispen) betaal je 225 euro per maand voor een box met weidegang als het weer het toelaat. Daar wordt doordeweeks uitgemest en is incl voer. Zij hebben wel een binnenbak en zitten op een mooie rijafstand van de bossen.

Ik betaal bij Wagemakers 150 euro voor 24/7 weidegang in de zomer en overdag in de winter, incl kuil en vlas en basisbrok. Alleen een buitenbak, maar wel direct aan het bos. In de wintermaanden betaal ik 125 voor 24/7 weidegang en betaal ik bij in geval ik mijn box (en dus ook vlas) gebruik.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:07

Wow, wat een bedragen komen er voorbij. Ik zou er helemaal blij van worden als mijn paard op zo'n stal staat voor € 200,-! Maar goed, ik woon in de Randstad, en daar liggen de bedragen schijnbaar een stuk hoger ;( .

Ik sta op een stal met dagelijkse weidegang, incl.uitmesten, 2 goede all-wheater rijbakken, longeerring, en goede uitrijmogelijkheden naar bos, duin, strand etc. En inclusief voer. En daar betaal ik € 310,- per maand voor, wat ik niet duur vind, in vergelijking met andere stalling hier in de regio met minder faciliteiten.
Hiervoor was ik op mijn vorige stal, zonder weidegang, bijna € 400,- p/m kwijt...

Dus ik zou een bedrag van € 200,- weinig vinden, maar dat komt denk ik omdat ik in de randstad woon en de prijzen hier dus beduidend hoger liggen.

Je stal klinkt super, jammer dat ik niet in de buurt woon :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:07

Hey idd heel fijn voor je...

Ik zou eerst een rekensom maken van wat de vaste kosten zijn bij een vaste bezetting. Dus jouw kosten. Ik vind het logisch dat je er iets wil aan verdienen.

Ik ken de prijzen in NL niet, maar hier in Belgie zou je toch gemakkelijk 250 euro kunnen vragen.
Bij mijn pa staan ook 2 mensen. Deze betalen elk 300 euro en krijgen daarvoor: Ruime boxen van 4x4, gebruik solarium wasplaats en plek in de zadelkamer. Verder is er een buitenbak, stapmolen en longeercirkel en uiteraard enkele paddocks en weides. Ze delen met twee ofwel een paddock ofwel een weide. De paarden krijgen 6/dag voeder op stal, bestaande uit 3 x cavalor krachtvoer (voor hen is dat de struc en performix) en uiteraard voordroog s'morgens, s middags en afvoeren savonds.

Hoe meer paarden hoe beter je prijzen kan onderhandelen met leveranciers.
In ieder geval veel succes

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 19:51

Ik heb er nog eens goed met mijn vriend over gehad. En toch besloten het niet te doen. Er was geen mesthoop aanwezig en we zouden dan wekelijks de mest weg moeten brengen met een aanhanger. Wat behoorlijk wat gaat kosten. En nog wat kleine dingentjes waar we niet uit kwamen.

Ook speelde het mee dat ik mijn paarden nu super goed gestald heb staan voor erg weinig geld en alles word gedaan daar. Dat ik het ook wel jammer vond om daar weg te gaan.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:58

Jammer, maar goed dat je je huiswerk hebt gedaan en gedegen tot deze conclusie komt....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:31

het verstandigste is uit te zoeken wat de kosten zijn en daar een berekening naar maken. Als je na een paar maanden het stalgeld omhoog moet doen is de huurder niet blij zit je hoog dan blijft de box(en) leeg.