Bodyprotector of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Bodyprotector of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:06

ik heb ook een beetje het vertrouwen verloren aan mijn haflinger. Hij rende constant weg, en hard :\ Dan naaide hij hem 180 graden ergens anders naartoe en was vrij moeilijk om dan wel eens even goed te blijven zitten.. Ik heb he dus voor de veiligheid maar ook voor het vertrouwen en veilig voelen. Ook wil ik hem gebruiken voor buitenrijden..

k heb er een van harry's horse van 79,95. Vind hem nog niet eens echt lelijk, hij zit prettig en heb er geen last van als ik op mijn pony zit..
Dit is een smal model en dat heb ik echt nodig. De kieffer is heel breed. Had er een aangehad en kon mijn armen niet langs mijn lijf houden :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:40

Wat een mooie haflinger heb je marlou. Maar wat een draak! Die foto's in je profiel! Doet hij dat altijd?

Mijn haffie bokt (tot nu toe) eigenlijk nooit, het is ook meer voor mijn eigen gevoel.

Harrys horse heb ik ook gepast, maar die vind ik zo stug, hard en dik aanvoelen. Ik ga binnekort ff naar mr ed ofzo om bodyprotectors uit te proberen ;)

nPass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:34

ik heb die van kieffer,
hij zit fijn, en is niet zo stijf.
ik heb hem alleen aan met springen, en heb me een keer pijn gedaan omdat ik tegen de bakrand aanviel, en me hand kneusde, maar aan me rug/buik heb ik nooit pijn gehad, en ben het meest op me rug gevallen.

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:37

Ik heb een HH body protector gekocht. Ik ben vandaag een klein stukje buiten gaan uitstappen. Ik had hem nu niet om. Dakota wilde harder en ging op een gegeven moment bokken. 4 keer snel achter elkaar en toen lag ik eraf. Dat doe ik niet weer. voortaan protector om.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:54

Ik zou het wel doen, iig wel met een jonge, je weet maar nooit.
Ik moet nu ook zo'n ding van me moeder om gaan doen, omdat ik veel buitenrij, en ook daar weet je maar nooit. :)

naooom22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:21

ik heb er heel lang met gereden en je gaat er in ieder geval wel rechtop van zitten :P hahaa

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:47

Ik heb er eentje van Pro-rider

Pardoesje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:52

IK koop het gewoon veel veiliger ook als ik val, :9
Ik heb een bonte pony van 7 nou die bokt iedereen eraf hoor! dus ik doe echt een BP aan zit soms irri maar veilig.
Joh weetje een vriendin van mij had iets met der ruggegraat gehad ik weet niet wat, dus dat ding hou ik!
Ik doe er altyd een jas over dan zien ze toch niet en nouen met het springen van 1 meter ofzo doe ik altyd BP aan!
Ik hou dat ding als het nodig is anders niet. :P

Loesje_FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:03

Ik heb zelf geen BP, maar als je gaat springen is het wel zo veilig. Bij ons op de manege was een keer een jongetje met een BP, hij viel voorover van zijn pony af. (met de sprong) De pony denderde door en rende over zijn borstkas heen. In de BP zag je een hoefafdruk, maar het jongetje had nergens last van. Wel zo veilig dus!

DonnaSomeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:45

Ik heb zelf wel een BP maar draag hem alleen bij springen en buitenrijden. Ik vind het dan prettiger om met te rijden aangezien ik dan zekerder ben.. Maar niet iedereen word hier zekerder van he!

Ik heb een van HH van 70 euro. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:34

Heb er een sinds vorig jaar (Equi theme) ben toen begonnen met oefen crossen (Verplicht).
Echter ik heb hem sindsdien altijd aan als ik spring (ook over gewone hindernissen),
gewoon omdat ik weet dat zo'n balk best hard is. :D

In het begin was het even wennen, weet nu niet beter.
Heb hem ook al prima getest, ben onder mijn pony gaan liggen na een hindernis.
Zegt niet dat ik niet beurs en blauw was, maar was vermoedelijk beurser en blauwer geweest zonder.

Heb hem niet aan met andere disciplines. (wel altijd cap op)
Kan me voorstellen dat ouders en verenigingen hem voor jeugdruiters verplichten.

Voel me niet echt veiliger met, kunt net zo goed pech hebben en je nek breken, maar haalt
vaak wel de scherpe kantjes net even van je val af. Kan net dat zijn wat je nodig hebt.

francine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:51

Ik spring altijd met BP, ook omdat me ouders dan wat rustiger aan de kant staan :+
Eerst is het even wennen maar daarna heb je er (bijna) geen last meer van.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:54

Ik draag een bodyprotector met springen en als ik naar de bossen ga, vind ik zelf ook wel een beetje een veilger gevoel geven. De 1e keer zit het een beetje raar maar je bent er zo aan gewend. En met een jonge pony zou ik er denk ik toch wel elke keer een aan doen.

xPaultjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:33

Van de eigenaar van de vorige pony die ik reed moest ik er een aanschaffen, hier ben ik alleen nooit echt aan toe gekomen. Nu rijd ik een ruin van 5 die panisch is buiten en met springen nog wel eens door de hindernis wil lopen en denk erover om er nu ook een te kopen, gewoon voor de zekerheid dat ik niet meteen mijn rug breek omdat hij door de hindernis gaat ipv eroverheen.

puckypuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:10

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan en voor mij is het toch goed uitgepakt

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:12

Ik heb er een van harry horse, ik rij er alleen mee als ik ga springen. Toch een beetje voor dat veilige gevoel. Zeker als ik op de hindernis terecht kom heb ik nog iets wat mij opvangt. in het begin vond ik het echt verschrikkelijk, wat een stijf ding. Alleen nu staat hij naar mijn lichaam en zit het al een stuk beter. Ik vind hem alleen met warm weer erg vervelend.

essie332

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:03

ik gebruik alleen een bodyprotector bij springen maar ikzelf vind hem best irri als ik val dan is het wel wat minder hard omdat je meestal op je rug valt maar verder vind ik hm niet zo lkkr zitten

p.s. het moest van men moeder
:P

TeSSa_NiKimA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:14

Ik draag altijd een bodyprotector.
Ik voel me wel zekerder mer 1 aan. Je valt ook niet sneller ofzo. Ik weet niet of het zonder meer of minder (denkt minder) pijn doet met 1 aan. Ben er nog nooit vanaf gevallen met.
Ook kan jer er gewoon een jas overheen doen. Maar het lijkt net een bodywarmer, ik schaam me er niet voor. Let wel goe dop dat je niet een te grootte maat nemmt want dan blijf je achter het zadel hangen ermee. :P
En het beschermt je ook nog tegen een trap van een paard als je er af bent gevallen. Ook ga je er nog eens recht door zitten. <---voordelen
Wel ben je je bewegingsvrijheid een beetje kwijt. <-----nadeel

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:56

Ik draag mijn bodyprotector eigenlijk alleen met het springen. Omdat ik dan eerder bang ben om te vallen. Als er dan een moment komt dat ik bijna val of ga vallen voel ik me zekerder omdat ik zo'n ding om heb. Het is toch een stukje veiligheid. Een cap beschermt alleen je hoofd. Een bodyprotector je boven lichaam. Er is gewoon heel wat bescherming meer en dat geeft mij stukken meer zekerheid. Ik was eerst heel erg bang met springen. Durfde niet hoog en had veel angst. Toen heb ik ook besloten om een bodyprotector te kopen en vooral in het begin sprong ik heel veel met bodyprotector zo kreeg ik meer vertoruwen in mn pony en nu rij ik eigenlijk alleen als ik les heb of wedstrijd heb met bodyprotector.
Ik geef wel aan dat het niet echt heel confortabel zit. Maar als het omveiligheid en zekerheid gaat raad ik het zeker aan!
Veel succes ermee! ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 18:07

Bedankt voor de reacties, ik ben er inmiddels al uit dat ik er eentje wil, nu nog even wachten tot mijn verjaardag ;) Meer reacties zijn altijd welkom natuurlijk.
Tessa: dat je gedwongen recht op zit, dat is alleen maar goed voor mij. Zit veels te ver voorover nl!

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:55

Ik ben een keer van Nax afgedonder toen ik géén BP aan had: Ik kan je garanderen dat ik pijn aan mijn rug had!

amybartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:11

Ik rijd nu ruim 2 jaar met een BP,
en het zit echt niet vervelend !! vooral als je eenmaal lekker aan de slag bent met je paard dan merk je het niet eens meer.
verder kun je er gewoon alle houdingen goed inzitten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:14

Ik rij tijdens het springen op studentenwedstrijden (onbekende paarden) voortaan met een bodyprotector sinds ik op een steigerend paardje heb gezeten :D. Je weet immers niet wat je onder je kont krijgt! Het geeft me een veiliger gevoel en het zit met niet in de weg. Ook tijdens intensiefere springlessen draag ik een bodyprotector. Verder eigenlijk nooit.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:20

is het niet zo dat je veel moeilijker weg kan rollen met zo'n ding aan, als je er af valt tenminste?

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:33

Zijn er ook mensen die al eens zo'n airbag voor op je paard hebben geprobeerd of gezien?
In al die mooie advertenties staat van alles over bewegingsvrijheid e.d., die ik soms toch wel wat mis tijdens een rustig buitenritje, als je zo'n BP aan hebt. (reden ook dat ik 'm niet meer heb.. maar toch wellicht weer zoiets aan wil schaffen. Een harde klapper op de grond maken, opent toch weer je ogen...)

@ Dorien: over makkelijker wegrollen met zo'n ding heb ik nog nooit wat gehoord, dat doe je ook met je hele lichaam, niet met je borst.