Leuk uitje gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:43

Ik heb ons idee al een beetje vorm gegeven doordat ik nog een 2 daags hotelarrangement te boeken in Egmond aan zee.
En via google kwam ik een manege tegen in Schoorl meen ik waar we een buitenrit kunnen doen met begeleiding

Ik heb jullie ideeen bekeken, maar kwam op websites toch nog tegen dat ervaring wel gewenst is en ja dat heb ik dus niet

Maar ik wil jullie enorm bedanken voor jullie ideeen, top *\o/*

Britt_Sisi

Re: Leuk uitje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:47

Bij het fjordenpaard ( www.fjordenpaard.com ) kan je paarden huren, hier maakt het niet uit of je ervaring hebt of niet :)

Shelley_026

Re: Leuk uitje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:01

TeSSa_NiKimA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:34

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:57

Wandelen met een ezeltje!

Ik heb met jonge kinderen die zelf paardrijden een trektocht gemaakt in Frankrijk en dit was hartstikke leuk. Een ezel is geen paard met lange oren maar ik vond het een prettige ervaring om met dit bijzondere Equus een paar dagen op stap te gaan. De kinderen waren helemaal enthousiast over de ezels en hun dappere, betrouwbare gedrag op buitenrit.

Een goed voor dit werk getraind ezeltje is braaf, schrikt niet zo snel als een paard en is ook voor iemand met minder paardenervaring -en kinderen vanaf een jaar of 9 goed te hanteren. We hadden een ervaren ezelin van 8 voor onze bagage en een gecastreerd ezeltje (in goed Nederlands een oen of kluns heb ik begrepen...) van 5 mee als rijdier. De jongste was nog erg speels en soms onzeker maar probleemloos te leiden door een volwassene.

In Nederland zijn er ook adressen waar dit kan maar dat is aanzienlijk duurder (3x) dan in Frankrijk.

Ik heb ook gezocht naar een paardrij-vakantie voor het hele gezin waar verschillende leeftijden en niveaus aan hun trekken kunnen komen maar het valt niet mee om iets te vinden. Zeker niet in Nederland. Ik kom altijd weer bij aanbieders in het buitenland uit.

Edit: had over je bericht heen gelezen dat je al een keuze had gemaakt. Nou ja, misschien een idee voor een andere keer.

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 15:36

ja hoor, altijd goed want nu kan ik wel weer een hele tijd vooruit :D