paard mag niet gekeurd worden ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard mag niet gekeurd worden ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:57

NicoleHorses schreef:
Ja echt :roll:

Nou dan, wat heeft het dan voor nut :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:58

Miss_Montana schreef:
NicoleHorses schreef:
Ja echt :roll:

Nou dan, wat heeft het dan voor nut :+

zelfs de frikandellen fabriek levert nog meer op

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:58

keuring was handig geweest toen je hem kocht, nu heb je er niets meer aan. In een keuring komt ook echt niet naar voren waarom hij waar bespiering mist... beter een fysio laten komen OF een dierenarts en dan duidelijk je verhaal vertellen, dat heeft niets met keuren te maken.

De blabla dat de dierenarts niet kon is natuurlijk aanzin, hoeveel DA's zijn er in NL? Juist...

Als je je paard in een verzekering wil moet hij wel gekeurd worden..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:00

marrlinde schreef:
heeft je paard ergens last van? als de DA iets kan vinden kan je volgens mij nog iets terugvragen van de verzekering of niet? :)

Nope, alleen als hij ook gekeurd was voor de verzekering. Als je hem bij aankoop laat keuren, kun je de prijs van het paard oplaag vragen maar dan nog is dat de keuze van de verkoper. Hij HOEFT dat niet te doen. Verborgen gebreken is een ander verhaal maar als je hem niet hebt laten keuren en je komt na VIJF maanden nog eens verhaal halen staan de verkoper en de verzekering je uit te lachen, zeg maar....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:00

Apple schreef:
Als je af en toe wat voelt of denkt dat het paard wellicht wat ondersteuning nodig heeft om goed in de bespiering te komen dan zou ik het eerder zoeken in fysiotherapie, goede instructie en wellicht wat aangepast voer.

Juist mijn idee...

Nu nog laten keuren is mosterd na de maaltijd. Je kan het wel doen, daar niet van. Maar het is echt gewoon geldverspilling. Een paard keur je vóór je 'm koopt, niet erna. Ongeacht waar je een paard koopt keuren moet je eigenlijk altijd al doen, maar bij een handelaar zou ik júist keuren. De gedachtegang van je vader snap ik ook echt niet. Jullie hadden denk ik beter iemand mee kunnen nemen die verstand heeft van aankopen. Een vriend, een kennis, iemand van de manege, diegene waar je les van krijgt enz. enz.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:01

Als je bang bent dat je paard wat mankeert dan zou ik gewoon eens de DA laten komen, zo niet, gewoon rustig mee door rijden.

marrlinde schreef:
als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen.. :j

Ik moet toch even kwijt dat ik 5 min naar dit zinnetje moest staren voor ik hem snapte.
Bij bokken tijdens werk denk ik aan http://www.bokt.nl bezoek in de baas zijn tijd.
Hoezo bokt verslaafd O:)

maar inderdaad, als er zo'n reden voor is dan zou ik ook onderzoek laten doen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:01

als die gekeurd zou worden, wilde we het door onze eigen da laten doen. maar goed. thnx voor de reacties

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:06

Nicole, ook dan had je het vóór aankoop moeten (en mogen) doen. Je behoort als koper altijd zelf je da uit te kunnen kiezen... Nooit ingaan op de 'ik weet nog wel een goede da of kliniek' van de aardige handelsstal of particulier.
En als ze dat niet willen (je eigen da uitkiezen) paard laten staan en verder vissen in de vijver... (dit voor jou voor de toekomst en anderen die een paard willen kopen)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:09

Babel schreef:
Als je bang bent dat je paard wat mankeert dan zou ik gewoon eens de DA laten komen, zo niet, gewoon rustig mee door rijden.

marrlinde schreef:
als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen.. :j

Ik moet toch even kwijt dat ik 5 min naar dit zinnetje moest staren voor ik hem snapte.
Bij bokken tijdens werk denk ik aan http://www.bokt.nl bezoek in de baas zijn tijd.

Ik snapte die zin ook al niet. Dacht ook aan www.bokt.nl bezoeken in de baas z'n tijd.
Als jij het niet had uitgelegd Babel dan had ik hem nu nog niet gesnapt :?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:16

@Sammie

thanx :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:18

Babel schreef:

marrlinde schreef:

hahaha, ja sorry ;)

ik bedoelde inderdaad tijdens rijden ed ;)

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:15

Heb je hem niet bijde koop laten keuren ??:O

Altijd doen hoor!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:25

tja, als er geen duidelijke reden is om een dierenarts te laten komen zou ik dat niet doen. Als je onzeker bent over de gezondheid van je paard zou je bij de eerstvolgende enting aan de da kunnen vragen of die hem even wil nakijken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:52

git schreef:
Als je dit paard al 5 maanden hebt, waarom zou je hem laten keuren dan ?
leg eens uit wat volgens jouw het nut daarvan zou zijn dan ?
Normaal laat je een paard keuren als je het dier wilt kopen, maar om hem zomaar te laten keuren ?
Als je daar een goede reden voor hebt, doen, anders zou ik het nut er niet van in zien, althans nu niet meer.
Komen er nu bij de keuring dingen uit, zoals bij de buigproef of zo, kan je hem toch niet meer terug brengen naar de vorige eigenaar.

Heel simpel als er wel bemerking is kan je het paard binnen een half jaar na aankoop terug brengen. Alle mankement die na dit half jaar naar buiten komen ongeacht of ze er al waren voordat de handelaar het paard aan hun verkocht en niet had verteld hebben ze dit paard voor hun eigen risico gekocht en moeten dan dus de gevolgen accepteren.

Maar ik vindt het persoonlijk onzin dat je een paard zolang na aankoop nog gaat laten keuren, als het dan nog een rontgenlogische keuring is dan heb je er wat aan maar nu nog een klinische keuring laten doen is pure onzin en verspilling van geld.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:31

Nu kun je hem laten keuren maar waarvoor?
Voor aankoop logisch dan weet je wat je koopt. En indien je hem nu zou laten keuren zou ik denken dat je twijfeld of het paard iets zou mankeren?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:43

daffie1986 schreef:
Heel simpel als er wel bemerking is kan je het paard binnen een half jaar na aankoop terug brengen. Alle mankement die na dit half jaar naar buiten komen ongeacht of ze er al waren voordat de handelaar het paard aan hun verkocht en niet had verteld hebben ze dit paard voor hun eigen risico gekocht en moeten dan dus de gevolgen accepteren.
koper heeft onderzoeksplicht en dan wel bij aankoop of kort daarna, niet pas na 5 maanden... of er moeten wel heel rare dingen zijn maar die waren er allang eerder uitgekomen. Prijs van het paard zal er wel naar geweest zijn dat pa niet wilde laten keuren??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:50

nu nog laten keuren heeft inderdaad geen zin...... je vader heeft gelijk