NicoleHorses schreef:Ja echt
Nou dan, wat heeft het dan voor nut
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NicoleHorses schreef:Ja echt
marrlinde schreef:heeft je paard ergens last van? als de DA iets kan vinden kan je volgens mij nog iets terugvragen van de verzekering of niet?
Apple schreef:Als je af en toe wat voelt of denkt dat het paard wellicht wat ondersteuning nodig heeft om goed in de bespiering te komen dan zou ik het eerder zoeken in fysiotherapie, goede instructie en wellicht wat aangepast voer.
marrlinde schreef:als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen..

Babel schreef:Als je bang bent dat je paard wat mankeert dan zou ik gewoon eens de DA laten komen, zo niet, gewoon rustig mee door rijden.marrlinde schreef:als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen..
Ik moet toch even kwijt dat ik 5 min naar dit zinnetje moest staren voor ik hem snapte.
Bij bokken tijdens werk denk ik aan http://www.bokt.nl bezoek in de baas zijn tijd.
Hoezo bokt verslaafd
maar inderdaad, als er zo'n reden voor is dan zou ik ook onderzoek laten doen.
Babel schreef:Als je bang bent dat je paard wat mankeert dan zou ik gewoon eens de DA laten komen, zo niet, gewoon rustig mee door rijden.marrlinde schreef:als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen..
Ik moet toch even kwijt dat ik 5 min naar dit zinnetje moest staren voor ik hem snapte.
Bij bokken tijdens werk denk ik aan http://www.bokt.nl bezoek in de baas zijn tijd.
Hoezo bokt verslaafd
maar inderdaad, als er zo'n reden voor is dan zou ik ook onderzoek laten doen.

git schreef:Als je dit paard al 5 maanden hebt, waarom zou je hem laten keuren dan ?
leg eens uit wat volgens jouw het nut daarvan zou zijn dan ?
Normaal laat je een paard keuren als je het dier wilt kopen, maar om hem zomaar te laten keuren ?
Als je daar een goede reden voor hebt, doen, anders zou ik het nut er niet van in zien, althans nu niet meer.
Komen er nu bij de keuring dingen uit, zoals bij de buigproef of zo, kan je hem toch niet meer terug brengen naar de vorige eigenaar.
daffie1986 schreef:koper heeft onderzoeksplicht en dan wel bij aankoop of kort daarna, niet pas na 5 maanden... of er moeten wel heel rare dingen zijn maar die waren er allang eerder uitgekomen. Prijs van het paard zal er wel naar geweest zijn dat pa niet wilde laten keuren??Heel simpel als er wel bemerking is kan je het paard binnen een half jaar na aankoop terug brengen. Alle mankement die na dit half jaar naar buiten komen ongeacht of ze er al waren voordat de handelaar het paard aan hun verkocht en niet had verteld hebben ze dit paard voor hun eigen risico gekocht en moeten dan dus de gevolgen accepteren.