Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En ik vind het niet heel beroerd zitten eigenlijk
Sannnn schreef:Maar even een vraag. Heb weinig verstand van bp's. Beschermt het nou echt je hele rug? Want ik kan me ook voorstellen dat het zo nu en dan juist niet goed is. Je rug wordt helemaal vast gehouden door je bp. Mijn arts raadde me juist om om niet met een bp te gaan lopen/ rijden. Dit omdat ik mijn rug dan juist in een bepaalde houding liet staan. Mijn rug moest opzich zelf functioneren en niet met behulp van steun.
merel90 schreef:Ik heb sinds kort een BP aangeschaft, na mijn rug gebroken te hebben bij een val van mijn paard.
TS, je hoeft je zeker niet te schamen voor een BP hoor! Het is puur veiligheid, is niks stoms aan. En de mening van anderen is minder waardevol dan je eigen veiligheid!
Reacties als 'ik heb geen BP nodig, want ik heb genoeg ervaring' vind ik persoonlijk een beetje raar. Hoe goed je ook kan rijden, je kan er altijd een keer afvallen. Vaak heb je juist als goede ruiter moeilijkere paarden te rijden, waardoor de kans misschien zelfs groter is er een keer lelijk vanaf te vallen. Het is natuurlijk eigen keuze voor iedereen om al dan niet een BP te dragen, maar zo komt het een beetje over dat je een BP zou dragen omdat je niet goed genoeg kan rijden, wat in mijn ogen onzin is
Iedereen mag erover denken wat hij of zij wilt, maar je moet voor jezelf bedenken wat je veilig(er) vind. En niet aan de hand van wat bokkers posten. Ditzelfde verhaal geld natuurlijk ook voor een cap (maar daar zijn al genoeg topics over
)