laten stijgeren of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:06

Hannah_Menno schreef:
Daarom zeg ik ook dat je er wel ervaring mee moet hebben! ;)

Als ik het bericht van de TS lees vrees ik echter wel dat ze die ervaring mist. Helaas ken ik ook veel te veel mensen die zichzelf veel te goed inschatten. "Ik kan dat wel aan, ik heb een superband met mijn pony!", terwijl die superband in werkelijkheid een pony zonder manieren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:06

xKatleentjex schreef:
terwijl die superband in werkelijkheid een pony zonder manieren is.

eerder een persoon die de werkelijkheid ver voorbij is gevlogen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:09

xKatleentjex schreef:
Hannah_Menno schreef:
Daarom zeg ik ook dat je er wel ervaring mee moet hebben! ;)

Als ik het bericht van de TS lees vrees ik echter wel dat ze die ervaring mist. Helaas ken ik ook veel te veel mensen die zichzelf veel te goed inschatten. "Ik kan dat wel aan, ik heb een superband met mijn pony!", terwijl die superband in werkelijkheid een pony zonder manieren is.

Ik denk ook niet dat ze het zal doen! ;)
Iedereen zegt niet doen dus als TS slim is doet ze 't niet.

E_Nalanta

Re: laten stijgeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:37

Dat meerennen vind ik persoonlijk echt niet 'levensgevaarlijk worden' voor later hoor ;) Afstand houden is belangrijk en natuurlijk duidelijk zijn in wat je wel in niet tolereerd. Steigeren is misschien niet zo verstandig, aangezien veel mensen het hier al gezegd hebben, ook een Shetje kan je lelijk verwonden als 'ie eenmaal groot is! Heb toevallig zelf een Shetveulen gekocht, 2 jaar geleden, waarmee ik gewoon gespeeld heb zoals jij, hij steigerde ook, maar dat negeerde ik meestal, totdat ik d'r voor de gein er een commando aanplakte. Hij heeft het NOOIT MEER ongevraagd gedaan :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:42

stijgeren is iets wat bij het natuurlijke gedrag van een paard hoort, maar de kunst is dat je het niet toelaat voordat je niet het respect van een paard hebt, anders word het gevaarlijk gedrag. als je zelf niet kundig genoeg mee bent om ermee om te gaan en je paard onder controle hebt en de nodige respect dan zou ik het zeker niet doen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:00

Bari schreef:
stijgeren is iets wat bij het natuurlijke gedrag van een paard hoort, maar de kunst is dat je het niet toelaat voordat je niet het respect van een paard hebt, anders word het gevaarlijk gedrag. als je zelf niet kundig genoeg mee bent om ermee om te gaan en je paard onder controle hebt en de nodige respect dan zou ik het zeker niet doen.

Mee eens ;) Steigeren is supermooi om te zien, maar niet altijd gemakkelijk om te leren/hanteren ;)

anne_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:11

Zeker niet aanleren..

Heb vroeger ook een shetje gehad die wat kunstjes kon zoals omrollen en steigeren maar ALLEEN op commando.

Als je het de pony graag wil leren doe het dan als ie respect voor je heeft en hem volledig onder controle heb.