Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Asyaa schreef:ik (zelf 16) wil dat mn instructeur gewoon alles zegt
of het nou vriendelijk is of niet
ik betaal mn instructeur niet om vriendelijk tegen me te zijn, maar om me iets te leren
fjordnina schreef:Wat een vriendelijke, maar confronterende methode kan zijn is haar de middelen 'uit handen slaan'.
Als zij zegt dat haar paard op de oude manier beter liep, vraag dan daar op door. Waarom liep deze dan beter? Wat voelde er beter? Moet haar paard op die manier lopen om het goed te laten voelen of kan dat ook op een andere manier? Hou haar de spiegel voor zodat ze zelf het licht ziet ipv dat iemand haar de compleet uitgestippelde weg wijst.
Wat je ook kunt doen is een combinatie maken met een filmpje van haar rijden en het vervolgens zelf voordoen op jouw manier. Laat haar erover nadenken en kom er de volgende les op terug. Als zij dan zegt dat jouw manier zo slecht nog niet was kun je voorstellen haar dat ook op die manier te leren.
haike schreef:Toevallig vandaag les gegeven aan de moeder, en even hierover gehad, zoals ik al had verwacht had amazone het thuis niet aangegeven. Moeder redelijk boos, en werd vanmiddag gebeld door meisje dat ze toch wel erg graag weer wilde lessen en het op de goede manier wilde leren. Heb nu morgen en maandag les met haar, hoop dat het allemaal indruk heeft gemaakt!
Houd jullie op de hoogte