wel intresse maar niet willen bellen of afspreken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chanouk

Re: wel intresse maar niet willen bellen of afspreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:59

Ik zou ook echt niet wachten, ze had wel even kunnen bellen wel zo netjes, gewoon zeggen dat je haar niet vasthoud en als er een koper komt dat je haar dan verkoopt.
( ik heb dit ook wel eens meegemaakt met die mailtjes)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:36

@ Jelledaantje; dat is een wijze beslissing :j Maar om zelf netjes te blijven, is het wel netjes om het tegen de mensen te zeggen dat als iemand anders komt het paardje zo verkocht is ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:45

Weet je eigenlijk waar ze de pony voor wil gebruiken?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 10:23

om recreatief te gaan berijden, geloof ik want ze wou er het zadel en hoofdstel bij hebben,
die we hadden liggen

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:29

Annouk schreef:
Hmm. Ik zou je pony inderdaad niet voor haar reserveren,
zij wil jouw pony kopen dus dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat zij het initiatief neemt.
Dit doet ze dus niet, én ze houdt haar telefoonnummer voor je 'achter',
dus van een betrouwbaar persoon is hier ook niet echt te spreken.
Als je een pony van iemand wilt kopen, dan zorg je voor een goed en duidelijk contact met de eigenaar,
en ben je ondernemend en geinteresseerd.
Dat zij niet over een trailer beschikt is geen probleem, die zou ze kunnen huren.
Ik heb het idee dat zij inderdaad niet staat te springen om je pony,
en dit is raar aangezien zij zich wel als geinteresseerde voordoet.

Ik zou je pony lekker in de verkoop zetten,
dit zet haar misschien iets onder druk om iets te gaan ondernemen,
mocht zij serieus geinteresseerd zijn.
Zo niet, kun je je lekker bezig houden met andere kopers etc.
Het is graag of niet.

Veel succes met het verkopen van je pony,
ik hoop dat het meisje in kwestie snel contact met je opneemt,
en dat er iets goeds uitkomt.
;)

Hier ga ik helemaal in mee.

Bananenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:09

Wil je je pony wel aan zo'n iemand verkopen?
Ik zou het niet doen.. beetje te 'vaag' allemaal :o

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:44

als iemand belangst heeft (wat ik zelf ook heb :o ), dan zou het toch geen probleem moeten zijn om via de mail in elk geval af te spreken wanneer je kan komen kijken.. Oftewel ik vind het eerlijk gezegd maar vreemd..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:03

Ik zou haar een mailtje sturen met de vraag of ze serieus wil komen kijken, dat ze dan moet aangeven wanneer, afspraak maken per mail kan natuurlijk ook.
En erbij zetten dat als er anderen zijn die eerder reageren en komen kijken je de pony verkoopt aan die mensen omdat je de pony nu al zo lang voor hebt vastgehouden, dat ze tijd genoeg heeft gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:17

zou er niet te serieus op in gaan!
als iemand echt interesse hebben bellen ze wel en is een
afspraak voor een bezichtiging ook snel gemaakt :)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:21

Als iemand écht geinteresseer is, belt die gewoon op, en werkt het zo snel mogelijk af ;) Als je telkens de antwoorden eruit moet trekken, of heel lang moet wachten op reacties, zeg dan maar van je wilt hem of niet, maar anders is het jammer, en wacht dan maar op iemand die écht geinteresseerd is ;)

Ps. Je hoeft ook heus niet te mailen van kom je nog, of ben je nog geinteresseerd, als ze geinteresseerd is, werkt ze het zo wel af, iemand waar je de antwoorden uit moet trekken heeft toch geen nut. En qua die trailer, als je de pony echt wilt, leen je even een trailer bij de buren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 02:09

ik zou hem niet voor haar reserveren. ze heeft nu al meer dan genoeg kansen gehad om langs te komen en serieus te contacten. dit laat ze totaal onbenut. misschine uit angst, maar dat is niet echt slim van dr als ze een pony wilt kopen. en anders kan ze ook iemand anders laten bellen zoals bv dr moeder.
ik zou zeker verder gaan met andere geintresseerden als deze er zijn, want straks blijf je over en weer mailen en heb je de pony over een jaar nog niet verkocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:31

Belangst zou kunnen, maar als je het paard echt heel graag wilt, dan zet je je daar overheen lijkt me. Tenminste dat heb ik wel gedaan toen ik mijn pony kon krijgen, maar wel zelf op een onbekende moest afstappen, terwijl ik kei verlegen was als 10 jarige.

Ik zou persoonlijk mijn pony niet aan iemand geven die zo geheimzinnig doet over haar telefoonnummer. Het lijkt me veel fijner als eventuele kopers open en eerlijk zijn, je verkoopt je paardje immers niet aan de eerste de beste. Dus ik zou hem lekker weer in de verkoop zetten en wie weet komen er al snel kopers langs die hem wel heel graag hebben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:53

Voor dit soort mensen je paard niet reserveren,ze verdoen je tijd en houden je aan het lijntje.

Maak duidelijke afspraken met mensen,zolang er geen datum vaststaan waarop ze het paard komen bekijken..is iedereen welkom.
Heb wel geleerd inmiddels,ook ooit eens 6 weken aan het lijntje gehouden met een "geïnteresseerde" koper :+

Bellen kan misschien moeilijk zijn als iemand verlegen is maar een afspraakdatum kun je ook mailen ;)

Toen ik mijn paarden kocht heb ik een afspraak gemaakt om te komen kijken daarna met de verkopende partij afgesproken dat ik er max 2 nachtjes over zou slapen.Op deze manier kan een verkopende partij ook afspraken maken met andere gegadigden door te zeggen dat ze over max 2 dagen meer weten.

Ik vind dit een heel prettige manier om met elkaar om te gaan,je kunt als koper rustig nadenken en de verkoper weet dat het paard zonder verkoop of desnoods zonder bericht(niet netjes dus geen aanrader maar mensen kunnen nu eenmaal zo zijn) zijn paard gewoon aan de volgende aan kan bieden.

Maar echt geloof me...haal je paard niet uit de verkoop omdat iemand een mailtje stuurt.Bij concrete afspraken binnen een redelijke termijn kun je het paard tijdelijk "reserveren" niets meer,niets minder ;)

Je wilt je paard tenslotte verkopen aan iemand die hem heel graag wil...niet omdat je erachteraan moet rennen :P

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:59

zou er verder geen tijd aan verspillen.
als ze serieus interesse hebben dan staan ze snel genoeg op de stoep.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:41

Heb je nog weer wat gehoord van de geinteresseerde?
Of heeft degene inmiddels al een afspraak gemaakt om langs te komen.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:56

annastasia schreef:
Heb je nog weer wat gehoord van de geinteresseerde?
Of heeft degene inmiddels al een afspraak gemaakt om langs te komen.

nee heb nog niks gehoord denk dat ik ook niet veel meer zal horen.
achja dan maar niet toch :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:53

Juist...graag of niet hoor ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:09

ik persoonlijk zou mijn ponie al niet meer aan die mensen willen verkopen. Ze lijken me onbetrouwbaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:31

Dat dat bellen zo'n "must" is dat snap ik nou nooit zo , heb ik ook wel eens als ik iets wil kopen of verkopen , dat mensen dan direct willen bellen ipv. mailen , we leven anno 2009 hoor :?

Mailen is juist veel makkelijker , bellen is echt waardeloos !
Als je zelf belt dan krijg je de ander vaak niet te pakken of word je afgewimpeld omdat het een ongelegen moment is , en anders zit je maar af te wachten totdat die ander eens belt en dat komt natuurlijk ook altijd nèt op een ongelukkig moment !

Ik mail dus altijd gewoon. Mail kun je checken als het je uitkomt , dan ben je er ook 100% bij met je gedachten , je kunt er nog eens foto's en uitleg in stoppen die je ook nog eens terug kunt lezen , op je gemakje antwoorden geven op vragen....niet al dat vage gedoe !

Dus dat gezeur over bellen daar heb ik niks mee :P

Over de mail kun je prima een afspraak maken. Als een koper echt interesse heeft dan maken ze een afspraak , zo simpel is het. Als ze al niet eens een afspraak maken dan zijn ze niet zo heel serieus.

Pas als je een afspraak maakt met iemand dan kun je hetgene dat je verkoopt reserveren totdat de persoon langs geweest is , en in overleg bvb. nog een paar dagen langer zodat ze even bedenktijd hebben.

Maar hang er dan ook een duidelijke einddatum aan , en als de koop dan niet overeen gekomen is dan gaat het feest dus niet door en gaat het gewoon weer de verkoop in :)

Zoals hier dat gedoe van "wanneer ik eens in de buurt ben" , daar kun je geen pony voor vast gaan houden natuurlijk , dat is veels te vaag !!

Ze kan het even laten weten als ze een keer in de buurt is maar je moet die pony er absoluut niet voor vast gaan houden.

Het is wel netjes om even te mailen nu naar haar dat het beestje gewoon in de verkoop staat en je het niet voor haar vasthoud tenzij je een concrete afpraak hebt dat ze langskomt.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:05

De o zo grote pennytyd is volgens mij aangebroken op mp.
Ik kreeg vandaag weer een bod op me bod en was ermee akoord gegaan en heb er gelijk even bij gezet dat, als ze meer info wouw of fingen wilde afspreken dat ik dat het liefste telefonisch wil.
Dus mijn nummer netjes in de email vermeld en maar wachten heel de avond.
Naja geen bellers dus ik denk van die zullen het mailtje nog wel niet hebben gelezen.
Check ik net me mail en ja hoor een mailtje terug ik denk yes NIET dus krijg ik een email met daarin ja ok.
Kijk ik naar het emailadres waar het vandaan kwam staat er lisanne love horses dus dat zegt mij al weer genoeg.
Komop waarom doen die meisjes dat nou denken ze nu echt dat ze werkelijk een pony kunnen kopen of ik weet het niet maar het is iedergeval wel heeeeel irritant.
Zo dat is van me hart haha

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:09

Zet gewoon in je adv. op mail wordt niet gereageerd, dan zoek je de serieuze mensen er zo uit!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:18

ik ben ook niet zo'n bellerd, en bij advertentie's waar staat dat op mail niet word gereageerd haak ik al af.......
maar ik spreek wel ook een datum af via mail zodat de mensen niet aan het lijntje gehouden worden!
mijn ervaring met dingen (geen dieren) verkopen via marktplaats is dat er een hele hoop mensen zijn die voor de lol maar wat rond mailen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:11

Daar zijn er genoeg van...recreatie-mailers :+
Toch ben ik blij dat ik voor mijn paard meteen gebeld had,de verkopers steldde dat ook op prijs.Waren niet zo van de mailers en binnen 10 minuten hadden we ook een concrete afspraak gemaakt :j
Als ik echt iets graag wil dan pak ik de telefoon wel....al is het soms best spannend :P

Afspraak kan natuurlijk ook via mail,gister ook gedaan en de koper is diezelfde dag nog langsgeweest om het product te bekijken en gelijk mee te nemen.Zeldsaam maar echt gebeurd...beide partijen blij.Was zo'n net iemand...geweldig,mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje hersteld :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:21

Ik heb de afspraken om bij paarden te gaan kijken ook via mail gemaakt.
Een paar keer heen en weer mailen met vragen en daarna een afspraak maken.

Je kan ook een termijn stellen. Binnen 3 dagen maken we een afspraak en anders gaat ze de verkoop weer in.
En anders aangeven dat je de pony niet voor haar vasthoudt en dat je ook met andere verkopers bezig bent.
Het is graag of niet ;)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:07

Mijn afspraken om mijn pony te kopen zijn ook allemaal via mail gegaan (en via bokt.nl PB, haha). Ik hou totaal niet van bellen, en zal dus altijd liever mailen. Máár, als er specifiek gevraagd wordt om een telefoonnr., of om telefonisch een afspraak te maken, dan bel ik dus wél als het iets belangrijks is. Ik denk ook dat als dit meisje echt graag de pony wil, ze zeker zou bellen wanneer je daarom vraagt.
Ik zou zeggen stuur haar een mailtje dat de pony weer in de verkoop gaat. Belt ze dan nog niet, weet je genoeg.