Doe het zelf zadelkasten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:04

chrisje_83 schreef:
Mijn zadelkast is zo'n oude kledingkast van het leger. Dus waar een schotje met plankjes en een hanggedeelte in was.
Het schotje en de plankjes aan de zijkant zijn eruit, aan de bovenkant zit de plank over de hele breedte er nog wel in.
Onder de plank heb ik 2 zadelsteunen en 2 hoofdstelbeugels.
Mijn kast is dus een ijzeren met een slotje erop.

Ik heb precies zo eentje. Ideaal! Ik heb de plankjes er nog wel in zitten.
Aan de zijkant in het hanggedeelte zitten 2 zadelbokken en aan de deur 2 hoofdstelhangers.

De stang heb ik laten zitten en daar hangen mijn dekjes te drogen na het rijden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:09

Wat een goed idee dit topic. Ik ben van plan om zelf ook nog een kast te maken dus dit topic komt goed van pas!

siskeh

Re: Doe het zelf zadelkasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:16

handig topic!
ik ben van plan een diepe kledingkast te nemen, en daar een slot op te laten zetten...

maar voor mij hoeft er alleen maar een zadel in(of andere erg dure dingen) ik heb nl. wel een zadelkamer, maar het is niet handig om deze op slot te doen.
een zadelsteun die op slot kan gaat waarschijnlijk ook niet werken(wil een boomloos BF zadel)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:23

Ik wil voor een vriendin een (houten) kast bouwen die ze onder een schuildakje kan hebben, wat heb ik nodig? En wat zijn fijne afmetingen?

Mijn lijstje:
Hout
Schroeven ed.
Slot
Hoofdstel hanger
Zadelhanger (buis? Classic zadeldrager?)
Bakjes voor bandages/peesjes/borstels..
Bovenin een deel voor de dekjes
Dekenrek? of om dekjes te laten drogen.

Kan iemand voor mij een grafische tekening hiervan maken? Ik heb het al redelijk snel nodig omdat ze al in oktober jarig is..

Ojaa: ik ga het niet alleen maken, vaders wil vast wel even helpen! :Y)

xJolijn

Re: Doe het zelf zadelkasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:31

handig dit!
wij hebben de paarden thuis staan en in een kamertje waar veel troep lag even opgeruimt! nu is er wel veel ruikte alleen het is een beetje slordig, want er is voor 3 paarden maar 1 kast met 3 planken(voor elk paard een plank dus) en 2 zadelrekken(bijna voor elk paard een), dus veel dingen liggen op de grond(dekjes, zwepen ed) waarschijnlijk gaan we bij de gamma ofzo leuke kasten kopen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:28

marrie1996 schreef:
Ik wil voor een vriendin een (houten) kast bouwen die ze onder een schuildakje kan hebben, wat heb ik nodig? En wat zijn fijne afmetingen?

Mijn lijstje:
Hout
Schroeven ed.
Slot
Hoofdstel hanger
Zadelhanger (buis? Classic zadeldrager?)
Bakjes voor bandages/peesjes/borstels..
Bovenin een deel voor de dekjes
Dekenrek? of om dekjes te laten drogen.

Kan iemand voor mij een grafische tekening hiervan maken? Ik heb het al redelijk snel nodig omdat ze al in oktober jarig is..

Ojaa: ik ga het niet alleen maken, vaders wil vast wel even helpen! :Y)

Wat dacht je van scharnieren voor de deur?
Afmeting minimaal 60 cm breed en 60 cm diep en zo hoog mogelijk ;) Tot meter of 2 kun je er bij zonder krukje :P