Trailer kopen in Zevenhuizen Groningen? Niet doen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:35

diessel schreef:
Wij zijn verder erg tevreden met onze trailer.
Bij aankoop hebben wij veel aandacht besteedt aan de vloer en de wanden.
Op de assen na mankeerde er niets aan, wat pas aan het licht kwam toen ze de wielen er af haalden.
Volgens mij hebben we gewoon pech gehad.

Het is dus verstandig om een trailer direct na aankoop grondig te laten nakijken :)*

Voordat de koop gesloten is.
Ik zou een afspraak met de verkoper maken dat je de trailer meeneemt naar een dichtbijzijnd ''keuringsstation'' om 'm te laten keuren.
De verkoper kan dan mee.

Stel dat je 'm gekocht hebt dan kan de verkoper zeggen, verkocht = verkocht

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:42

Misschien nog wel beter, moet je wel van te voren bespreken voor wie de kosten zijn :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:17

diessel schreef:
Misschien nog wel beter, moet je wel van te voren bespreken voor wie de kosten zijn :D

Ligt dat er ook niet een beetje aan wat voor onderhoud er aan de trailer moet worden uitgevoerd?
Rotte wanden/ bodem zou ik iig voor de verkoper zeggen.
Maar degene heeft dan iig wel een keuringsrapport bij zijn trailer, als de 1ste koper afhaakt en de volgende weet dan wel direct wat er aan moet gebeuren

Milagros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:13

laat de trail;er keuren voor je hem koopt als de verkoper hier niet aan mee wil doen kun je er donder op zijn dat er watr mis is

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:30

ikke schreef:
ismy schreef:
hee ik woon daar, wat stom dat ze daar zo'n trailer verkopen,
ik zou niet weten wie je bedoelt want iedereen kent elkaar wel een beetje !
maar echt ik vind het egt stom en absurt van die mensen, dat ze je zo op de weg sturen !!

Ehm, er bestaat ook nog zoiets als onderzoekplicht. Wanneer de banden op een deel kaal zijn, heeft de rest waarschijnlijk ook veel geleden en had je dat op kunnen merken en besluiten er iets aan te doen.

Enne, doorgerotte assen op een "jonge" trailer?? Hoe oud was die trailer dan? Wat voor merk? Ik ben in de loop van de jaren de gekste dingen tegen gekomen, maar doorgerotte assen heb ik nog nooit gezien.

Ook al heb je onderzoeksplicht, als je na aanschaf de trailer zelf laat keuren welke afgekeurd wordt heb je grondige redenen om binnen een termijn van ik meende 8wkn om je geld terug te vragen en het product te retourneren.

@ TS ik weet inmiddels wie je bedoelt. Bedankt!

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:44

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:57

kiwicon schreef:
Citaat:
Ehm, er bestaat ook nog zoiets als onderzoekplicht. Wanneer de banden op een deel kaal zijn, heeft de rest waarschijnlijk ook veel geleden en had je dat op kunnen merken en besluiten er iets aan te doen.

Enne, doorgerotte assen op een "jonge" trailer?? Hoe oud was die trailer dan? Wat voor merk? Ik ben in de loop van de jaren de gekste dingen tegen gekomen, maar doorgerotte assen heb ik nog nooit gezien.

Ja, een eigen schuld dikke bult antwoord had ik wel verwacht. Helaas zijn we blijkbaar niet allemaal zo technisch onderlegd als u. Wij hebben 'm niet ongezien gekocht hoor. Profiel was goed maar banden waren uitgedroogd. Dat konden wij daar onder de bomen niet zien. Trailer heeft waarschijnlijk op de gaten gestaan anders waren we er nooit aan begonnen. Verkoper heeft ook de plicht waar voor je geld te leveren. En in dit geval was het ronduit gevaarlijk.

Ik mag hopen dat u niet zo'n verkoper bent????????

wat is dit nou weer voor een rare tegenreactie :?

ik heb vorig jaar ook een trailer onderzocht voor mijn staleigenaar, ook op een plek waar het niet goed te zien was
ik heb de trailer naar voren laten trekken op een plek dat het wel zichtbaar is!! daar heb je tenslotte recht op toch?
tevens ben ik toen onder de trailer gaan liggen want het was zo van buiten af gezien een geweldig jieke trailer :j
onderop bleek dat ze een nieuwe vloer op een rotte gemonteerd hadden en de oude er niet onderuit gehaald hadden
oftwel niet doen dus :n

nou ben ik echt geen technisch hoogstandje hoor, maar wat ik doe kan iedereen zich wel even bedenken :j

en als ik die foto zie van die banden......hoe kan je dat nou niet gezien hebben :?
dan is het net alsof je echt niet goed gekeken hebt
tevens zeg je in je tekst hierboven: profiel was goed
nou zo op de foto te zien was het profiel ietwat onderbroken :Y)

en zodra je de trailer onder de bomen vandaan trekt dan heb je toch nog een keer de kans om hem grondig te onderzoeken?

ja de verkoper is fout in deze en is niet eerlijk geweest
maar, je hebt ook niet voldaan aan je onderzoeksplicht en kan je dus niet de volle 100% schuld op de verkoper afschuiven :n

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:05

Niemand neemt voor z'n lol een defecte trailer mee. Dus dat belerende vingertje kun je achterwege laten. Een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2.
Ik vermoed overigens zelf dat die stukken er tijdens de terugreis eraf gevallen zijn. Ik kan zelf ook moeilijk geloven dat we dit niet gezien hebben. En ja, we hebben eronder gelegen hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:13

jeetje TS je voelt je wel aangevallen he :?
op het moment dat iemand kritiek levert dan ga je gelijk een tegenaanval inzetten :7
waar is normaal discussieren gebleven? het is tenslotte wel een discussieforum waar niet iedereen het met elkaar eens moet en hoeft te zijn...

ik zeg ook niet dat je het voor je lol doet,maar ik zeg wel dat je als koper een onderzoeksplicht hebt
dus ben ik bang dat je gedeeltelijk moet accepteren dat je dingen over het hoofd hebt gezien...
als je zelf niet 100% goed onderzoekt dan kan je dus geen 100% schuld op de verkoper afschuiven

en in dit geval is het duidelijk dat de trailer is zulke dusdanige slechte staat was,dat hierbovenstaande tekst het geval is

kiwicon

Re: Trailer kopen in Zevenhuizen Groningen? Niet doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:31

Mededelingsplicht van de verkoper gaat wel vóór de onderzoeksplicht van de koper!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:33

klopt, dat ben ik met je eens
en natuurlijk moet je de verkoper aan zijn jas gaan trekken

maar je moet wel toegeven dat je zelf ook deels fout bent geweest

overigens zei je andere bericht net wat anders,maargoed......
en om daar op in te haken: nee, ik neem het niet op voor de verkoper
ik weerleg de feiten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:23

kiwicon schreef:
Niemand neemt voor z'n lol een defecte trailer mee. Dus dat belerende vingertje kun je achterwege laten. Een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2.
Ik vermoed overigens zelf dat die stukken er tijdens de terugreis eraf gevallen zijn. Ik kan zelf ook moeilijk geloven dat we dit niet gezien hebben. En ja, we hebben eronder gelegen hoor.

Jij wil niet weten wat ik "voor de lol" heb meegenomen. De bodem was in ieder geval niet rot (die zat er namelijk helemaal niet meer in).
Er is namelijk ook nog zoiets als vraagprijs in verhouding tot het gebodene en voor dat geld had ik 'm zelfs in nog slechtere staat meegenomen en dat ding moest op eigen wieltjes vanuit Friesland naar huis.

En dan nog, een setje goede banden voor je trailer kost je 300 euro, gemonteerd en wel. Ik doe daar niet moeilijk over. Ik check geen banden, die gaan er standaard nieuw op voordat de trailer in gebruik wordt genomen!
kiwicon schreef:
Mededelingsplicht van de verkoper gaat wel vóór de onderzoeksplicht van de koper!

Dat kan wel waar wezen, maar het ontslaat de koper NIET van zijn onderzoekplicht!

Bananenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:14

Dat er zulke mensen zijn.. ;( :n

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:52

Dat er mensen zijn die zonder goed onderzoek een trailer kopen en hier iets mee willen gaan vervoeren. Zo ding gaat bij ons eerst op de krik en word van top tot teen helemaal onderzocht. Weet je wat het jammere ook is, zulke mensen kunnen hun geld verdienen, doordat er mensen zijn die dit soort rotzooi dus kopen. Wij hebben onze trailer ook gekocht, terwijl de bodem niet goed was. Hebben dit tijdens de bezichtiging zelf geconstateerd en hebben de trailer voor een mooi prijsje meegekregen. En dus eerst een nieuwe bodem erin gelegd (zelf). Denk niet dat je alleen de verkoper de schuld kan geven, je moet zelf ook blijven nadenken. En sorry dat ik het zeg, maar heeft de chauffeur onderweg zitten slapen tijdens het rijden? Banden die dermate kapot zijn, voel je echt wel tijdens het rijden...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:00

Ik heb bij dezelfde dame R..s eentje gekocht, niet al te duur en zag er goed uit op de foto.
Toen ik ging kijken vond ik het wel ietsje tegenvallen maar ze hadden me verzekerd dat de trailer goed was en van 1993.
Toen ik hem kwam halen bleek hij van 1991 te zijn en kreeg ik de keuze om hem te laten staan maar ik heb hem toen toch meegenomen.
Dat is bijna een jaar geleden....hij rot nu aan alle kanten en er moet rondom nieuw hout om, naja wel jammer maar dan ga ik het binnenkort ook helemaal grondig aanpakken.
Had ik het allemaal vantevoren geweten dan had ik hem niet gekocht, afijn ik lig er verder niet wakker van. Had ik meteen beter moeten kijken.

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:29

Ik heb al een aantal priveberichten van andere "slachtoffers". Ik wil alleen maar zeggen: kijk goed uit je doppen voordat je met deze mensen in zee gaat.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:23

Elegance schreef:
Ken de persoon in kwestie niet, maar dit verhaal komt helaas vaker voor. Wij (trailerbedrijf) ruilen vaak genoeg trailers in die wij niet meer als "goed" kunnen verkopen. Dergelijke trailers worden door handelaars opgekocht en komen helaas vaak weer als "goed" op de markt met/zonder "oplapwerk"

Neem dan je verantwoordelijkheid (en verlies) en sloop deze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:33

kiwicon schreef:

Dan vind ik eerlijk gezegd dat je niet mag klagen als jij op goed vertrouwen zonder te kijken denkt dat een trailer goed is en zonder na denken hem mee neemt. Het is er sneu dat je bent op gelicht, dat je een behoorlijk eind hebt gereden voordat je er achter kwam dat je bent opgelicht maar in dit geval heb je jezelf laten oplichten.

Hier hoef je echt geen verstand van techniek voor te hebben, gewoon even de trailer uitgebereid bekijken had al veel gescheelt in dit geval.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:54

Als mensen een trailer verkopen met zulke banden zonder ze jou dat vertellen is schandalig... maar dat je zoeits niet ziet is ook erg :') (ja ik weet dat de trailer zo stond dat je het niet zag, maar hoelang duurt het voordat je dat ziet?)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:06

vind dat je je dood moet schamen als je een trailer verkoopt met zulke banden.
je bied opzettelijk iets aan wat een gevaar voor de medemens kan zijn!

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:13

Heb net even op de trailers gezocht op marktplaats in zevenhuizen.

Kwam er maar 1 tegen en als ik zo naar de foto's kijk vraag ik me ook af of ze nog wel van goede kwaliteit zijn.
Maar wanneer ik het kenteken van de trailer invul op de website van RDW zie ik dat de laatste datum van tenaamstelling 10 juni 2009 is.
Word bij een tenaamstelling dan ook niet gekeken naar de staat waarin de trailer verkeerd?

Het is eigenlijk te gek voor woorden als je een trailer verkoopt die een gevaar op de weg blijkt te zijn.

Groetjes,
Mark

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:46

Markkie8 schreef:
Heb net even op de trailers gezocht op marktplaats in zevenhuizen.

Kwam er maar 1 tegen en als ik zo naar de foto's kijk vraag ik me ook af of ze nog wel van goede kwaliteit zijn.
Maar wanneer ik het kenteken van de trailer invul op de website van RDW zie ik dat de laatste datum van tenaamstelling 10 juni 2009 is.
Word bij een tenaamstelling dan ook niet gekeken naar de staat waarin de trailer verkeerd?

Het is eigenlijk te gek voor woorden als je een trailer verkoopt die een gevaar op de weg blijkt te zijn.

Groetjes,
Mark

Tenaamstelling is een papieren zaak en terecht! Ik kan er toch immers bewust voor kiezen om een wrak te kopen, bijvoorbeeld voor onderdelen (been there....).

Kom op zeg, het wordt eens tijd dat mensen leren uit hun doppen te kijken en niet te vertrouwen op de blauwe ogen van de verkoper! Een keer de trailer van plek rollen is toch wel het minste.......

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:51

op die trailer van 750 euro die te koop staat bij ene Roos uit Zevenhuizen biedt een gebruiker die heet: hiernietkopen :')

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:02

Babsie_Flash schreef:
op die trailer van 750 euro die te koop staat bij ene Roos uit Zevenhuizen biedt een gebruiker die heet: hiernietkopen :')

Ik denk niet dat het een serieuze bieder is:p Als je z'n bod bekijkt..

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:19

Alle advertenties zijn van Marktplaats gehaald maar deze verkoper gaat gewoon door op Speurders. Opletten dus!!!!