Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

opala schreef:Gelukkig denkt de meerderheid van de lezers van het NHD er ook zo over: Geen kwaad woord!!!
Huertecilla schreef:Ik vraag me af wat ´het slachtoffer´ eigenlijk dééd dat hij aan de pold verwond kon worden toen het dier met de kop schudde en waarom het met die kop schudde...
Je moet er ook gewoon áf blijven.
Even terzijde: ´natuurgebied´ is uiteraard wel een drogreden. Gedomesticeerde koeien met een ruig uiterlijk in een strak beheerd park met inheemse begroeïing is gewoon mooi recreatiegebied. Niet meer niet minder.
Zie het als een kinderboerderij voor volwassenen: zowat de enige kontaktmogelijkheid voor iets soort van natuurlijks ook al wordt dat op zich met zorg gecultiveerd.
hc
Lara_Silver schreef:Hier in Zwitserland geen Hooglanders, maar wel overal koeien. Vind het wel gezellig zo, en als ze te brutaal worden stuur je je paard er op af, dan zijn ze zo weg, ook de stieren en runderen.
Respecteer hun persoonlijke ruimte gewoon = klaar. Kruuist die ruimte jouw route, dan mote je er omheen of wachten tot ze die ruimte vrij maken.Kaka schreef:Daarbij vind ik het toch echt wel een verschil dat in Zwitserland en Spanje iets meer ruimte is dan in de Kennemerduinen.
Citaat:Er zijn hier niet zoveel mogelijkheden om ze te ontwijken. En er lopen er niet een paar, maar enkele tientallen. Ik kom enkele malen per week in het duin, op verschillende plaatsen en kom ze altijd tegen. Zeker te paard/fiets heb je weinig tot geen mogelijkheden om een andere route te nemen en de bossen hier zijn niet makkelijk toegankelijk van het pad af.
Huertecilla schreef:Lara_Silver schreef:Hier in Zwitserland geen Hooglanders, maar wel overal koeien. Vind het wel gezellig zo, en als ze te brutaal worden stuur je je paard er op af, dan zijn ze zo weg, ook de stieren en runderen.
Hier spaans vechtvee. Kun je beter niet uitdagen![]()
Staan gróóóte waarschuwingsborden en terecht. Passeren is geen probleem mits je geen aanstoot (letterlijk) geeft. Dit is aan het vechtvee ter beoordeling![]()
Toch is het geen probleem zelfs met déze stieren dus HooglandersRespecteer hun persoonlijke ruimte gewoon = klaar. Kruuist die ruimte jouw route, dan mote je er omheen of wachten tot ze die ruimte vrij maken.
hc
Kaka schreef:Waarom niet de beestjes achter een hek houden, desnoods over paden heen.
Huertecilla schreef:Lara_Silver schreef:het zou toch te gek zijn als jij een omweg moet zoeken omdat er zo een beest toevallig niet wil bewegen.
Waarom?
We hebben het over ´natuur´gebied!!!
hc