Kinderen mee op concours: hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:06

irissahorse schreef:
Aranel schreef:
Hahahah _O- Dat puntenlijstje :D

Bij mij op de club zit een meisje die heel fanatiek wedstrijden rijdt met 3 verschillende pony's, zij heeft een zusje van 4 en die gaat altijd mee op wedstrijden en vindt het prachtig.
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik haar soms wel heel erg vind rondzwerven op het concours terrein, in haar eentje :=

Hoe oud is je dochter?

Ik zie haar ook altijd zo rondzwerven, alleen op de manege :oo

IK BEN DE MOEDER van het desbetreffende 6 jarig kind en zij is tot tegenstelling van irissahorse nooit alleen op de manege sterker nog mijn oudeste dochter van 13 rijd nooit zonder dat een van haar ouders er bij zijn(er zal maar wat gebeuren) als irissahorse (die nog niet zo ervaren is )van haar pony valt is er niemand bij haar dus wie is onverantwoord bezig!!!

Sorry dat ik binnen kom vallen

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:47

pietsie schreef:
irissahorse schreef:

Ik zie haar ook altijd zo rondzwerven, alleen op de manege :oo

IK BEN DE MOEDER van het desbetreffende 6 jarig kind en zij is tot tegenstelling van irissahorse nooit alleen op de manege sterker nog mijn oudeste dochter van 13 rijd nooit zonder dat een van haar ouders er bij zijn(er zal maar wat gebeuren) als irissahorse (die nog niet zo ervaren is )van haar pony valt is er niemand bij haar dus wie is onverantwoord bezig!!!

Ja, ik weet dat ze echt nooit helemaal alleen is, en dat er altijd wel iemand is. :j
Maar ik bedoel dat ze alleen door de stallen loopt ;)
Ik bedoel het ook niet raar, of gemeen, en ik snap dat het wel raar kan overkomen.
Sorry daarvoor.
Ik vind trouwens wel dat het eigen verantwoordelijkheid is ;)

edit; typfout

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:54

Als wij op concours gaan, gaan de kids ook wel 'ns mee. Dat gaat heel goed, maar ze zijn ook 7 en 9 dus die kunnen goed op zichzelf passen. Meestal gaan ze gewoon kijken of speeltuintje opzoeken :P We hebben er nooit last van.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:27

Wat ik meemaak op concours,
Kinderen die op klepperende rubberlaarsjes langs de (binnen)bak heen en weer rennen, (al gillend natuurlijk).
De kinderen zijn nog zo klein dat ze niet boven de bakrand uitkomen, paard kan ze dus niet zien en no way dat ik mijn paard rondkrijg in de ring.

Kinderen die naar mama moeten kijken, dus worden door papa op de bips op de bakrand gezet met de voetjes (knietjes) aan de binnenkant van de bak. vind ik gevaarlijk en heb er last van.

Buggie's, mijn paard vind ze eng. Mensen die achter de buggie lopen (soms een oma oid) hebben daar vaak geen idee van en rijden met buggie vlak langs de paarden. Kind in buggie zit net op een lekkere hoogte als paard een keer een mep geeft, dan wordt dat een voltreffer.

Ik vind kinderen onder de zes op een concours terrein niet zo'n goede combi. Niet alleen omdat ik er last van heb maar ook omdat ik vaak dingen zie die niet veilig zijn. Dit omdat de oppassers van de kinderen vaak geen verstand van paarden hebben en het gevaar niet kunnen inschatten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:45

pietsie schreef:

Is Rachel al 6 joh? :oo Ik hoorde laatst nog van iemand dat ze 4 was :o
Dan vind ik het alweer een ander verhaal :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:52

Aranel schreef:
pietsie schreef:

Is Rachel al 6 joh? :oo Ik hoorde laatst nog van iemand dat ze 4 was :o
Dan vind ik het alweer een ander verhaal :)

Ja, ik ook ;)

Terkan

Re: Kinderen mee op concours: hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:15

Gewoon meenemen, oppas is op zich wel handig ... je kunt een kind niet vroeg genoeg leren eerbied te krijgen voor de natuur / voor paarden en daarnaast is het je passie ... ik wou dat mijn ouders die passie hadden laten zien aan mij ;-) ...