Borsten Hobbelen Mee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:04

Ik koop bij Divoza sport bh's en die zitten heerlijk en je hebt nergens meer last van. Ze kosten rond 45 euro maar ik vond er in de koopjeshoek nog een paar voor de helft van de prijs, dus gelijk maar 2 meegenomen.

Mallodie

Maartje1990 schreef:
Ik heb een cup D dus heb medelijden met mij :') maar echt met een gewone bh rijden is bij mij echt not done. En over het algemeen kun je dat beter neit doen al heb je maar een A. Ik heb er zelf eentje van Fila superfijn! echt een aanrader, hangt wel een prijskaartje aan, maar dan heb je wél een fatsoendelijke (sport)bh. Hunkemoller zou ik niet naartoe gaan die hebben niet echt veel fatsoendelijks. In ieder geval niet wat betreft sportbh's. Deze die ik heb kun je ook bij de livera krijgen zover ik weet :)

Waarom is het beter om zelfs met een kleine cup een sportbh te dragen? Ik ondervind er geen last van.. dus?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Ik heb een tijd geleden een sportbh gekocht bij divoza; Shock Absorber High Exertion Bra maar hij is alweer te klein geworden voor mij. Ik ga dus naar een gewone sporbh kijken. Probeer er wel op te letten dat je level 3 of 4 neemt omdat je borsten met paardrijden veel te verduren krijgen en de andere levels niet voldoende ondersteunen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:06

Mallodie schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb een cup D dus heb medelijden met mij :') maar echt met een gewone bh rijden is bij mij echt not done. En over het algemeen kun je dat beter neit doen al heb je maar een A. Ik heb er zelf eentje van Fila superfijn! echt een aanrader, hangt wel een prijskaartje aan, maar dan heb je wél een fatsoendelijke (sport)bh. Hunkemoller zou ik niet naartoe gaan die hebben niet echt veel fatsoendelijks. In ieder geval niet wat betreft sportbh's. Deze die ik heb kun je ook bij de livera krijgen zover ik weet :)

Waarom is het beter om zelfs met een kleine cup een sportbh te dragen? Ik ondervind er geen last van.. dus?

Ik heb 'ooit' ergens gelezen dat zelfs met kleine cups de boel dan 'kapot' gaat. Maar 't fijne weet ik er niet meer van, maar een goede sportbh is toch wel van belang ook bij kleine cups dus :j

Mallodie

Re: Borsten Hobbelen Mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:07

Zal het in mijn achterhoofd houden ;) Ik wil dat beetje namelijk niet naar de knoppen helpen anders schiet er helemaal niets meer over :P
x

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:07

Ik heb bij de bijenkorf een meeeegaaaaa fijne sportBH gekocht.. ik ben niet zo van honkemuller troep :D Weet even niet hoe het merk heet.. begint met 'shock'. Ik heb, als ik die bh aan heb, echt nergens last van. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:08

Oooh, dráma idd.
Ik heb nu ook SportBH's gekocht, helpt echt, ik rij altijd ermee, want doorzitten bijv doet gewoon pijn met gewone Bh.. (heb D)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:12

Citaat:
Behalve comfort biedt een goede sportbeha ook bescherming. Voor een borst, die gemiddeld tussen de 200 en 300 gram weegt, is al dat gestuiter niet bevorderlijk. Het zorgt voor grote druk op het weefsel van de borsten en de huidstructuren, wat kan leiden tot beschadiging. Op de lange duur kan de huid erdoor gaan uitrekken en gaan de borsten hangen.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:13

Zo, heb je er ook nog levels in?
Ik moet van de week écht even goed kijken dus.

Het is inderdaad echt niet leuk.
Het hoort geen kleine opluchting te zijn als je van je paard af komt.
Zelfs in stap rijden mijn borsten vrolijk met me mee.
;)

Maartje1990: dat is een extra reden voor mij om te doen.
Pff, ik wist niet eens wat er allemaal met je borsten kon gebeuren.
:\

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:15

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:18

Maartje1990 schreef:
Citaat:
Behalve comfort biedt een goede sportbeha ook bescherming. Voor een borst, die gemiddeld tussen de 200 en 300 gram weegt, is al dat gestuiter niet bevorderlijk. Het zorgt voor grote druk op het weefsel van de borsten en de huidstructuren, wat kan leiden tot beschadiging. Op de lange duur kan de huid erdoor gaan uitrekken en gaan de borsten hangen.

Hangtieten door het paardrijden!
Ga ik toch maar eens in nederland een sport bh halen.
Ik rij altijd in bikini (zonder beugel) maar ik Tolt meestal, dat scheelt dan wel weer dan doorzitten op de groooote kwpners :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:18

NOUKERD schreef:
Zo, heb je er ook nog levels in?
Ik moet van de week écht even goed kijken dus.

Het is inderdaad echt niet leuk.
Het hoort geen kleine opluchting te zijn als je van je paard af komt.
Zelfs in stap rijden mijn borsten vrolijk met me mee.
;)

Maartje1990: dat is een extra reden voor mij om te doen.
Pff, ik wist niet eens wat er allemaal met je borsten kon gebeuren.
:\

Er zijn 4 levels voor verschillende sporten.
Level 3 en 4 zijn voor paardrijden, snowboarden ed omdat je borsten daarbij veel bewegingen maakt zonder ondersteuning.
Ik moet ook eens kijken naar een goede sportbh maar weet zo niet welke. Ik heb nu E75 en merk dat ik goede ondersteuning nodig heb.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:19

Bedankt voor de toelichting.
;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:27

Handig topic!
Ik ga ook maar eens naar Livera dan.. vind het idd ook geen fijn idee dat ze dan gaan meten en doen. :P
Ik heb ze nu van de hema, maar die werken niet.

Noukerd vertel je het even als jij bent geweest?
Dan durf ik ook haha.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:35

Ja zeker!
Even kijken wanneer ik tijd heb deze week.
Dat durven wij vast wel.
;)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:58

Een sportbeha helpt zéker. Je kunt naar een winkel gaan, zodat je ze kunt passen, want bij iedereen zit een beha anders en niet iedereen vindt hetzelfde lekker zitten.
Je kunt ook naar deze site gaan: www.KiesDeJuisteSportBH.nl . Daar heb ik er ook wat besteld, je moet namelijk alles invullen, zoals je maten (opmeten met meetlint) en wat je fijn vindt zitten. In combinatie met het feit dat je ermee wilt paardrijden (qua sport de zwaarste belasting voor borsten) kiezen zij dan de beste beha's uit.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:58

Oeps, ik zie dat iemand anders de site ook al genoemd heeft..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:04

Ik heb soms ook fijne sportbeha's bij de Zeeman of Hema hoor; ze moeten alleen goed passen; dat is echt super belangrijk! :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:10

Poeh, rijden zonder sportBH, moet er niet aan denken :o
Ik heb al jaren een schockabsorber, superfijn ding. Ook ik ben niet zo'n fan van de goedkopere hunkemoller/hema bh's, vaak is de pasvorm toch niet je van het, tenminste bij mij niet. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:12

Idd niet zomaar via internet kopen, altijd eerst passen in de winkel. :j

Ik heb de Shock Absorber, weet even niet welk model, iig niet die waar je punttieten in krijgt :+ maar die andere. Zou niet anders meer willen!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:12

Ik heb die test idd gedaan, had alleen geen zin om alles te meten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:14

Overigens komen de mijne uit een sportzaak. Ik had eerder sportbeha's van de Hema, maar die gaven alleen de juiste steun als ik er ook nog een strak hemdje overheen had. Ging prima, maar was toch wat dubbelop én vrij warm in de zomer.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:15

xManon_ schreef:
Ik heb die test idd gedaan, had alleen geen zin om alles te meten.

Tja als je een goed advies wilt, dan zul je dat moeten doen. Dat is echt niet veel werk en ik heb er echt een goed passende beha door opgestuurd gekregen. En dat is best knap met mijn maat :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:17

Ik heb ook sportbeha's uit een sportzaak. Ik heb 75C, en zonder goede sportbeha rijden is ontzettend pijnlijk, ik doe altijd een sportbeha aan. Een van de beste uitvindingen ooit!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:18

hihi herkenbaar haha ...je voelt je gewoon echt niet op je gemak als er dan mannelijk publiek is haha ...ik heb DD/E en ben zelf maar klein dus het valt nogal op ...sport-BH werkt idd goed :) scheelt ook een hoop pijn haha