Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jet schreef:HC, bedoel je zoiets: http://www.futurumshop.nl/product/6121- ... oduct_info . Weegt toch nog bijna 1 kg. Geen idee wat slaapmat en slaapzak los zouden wegen, misschien is dit inderdaad wel lichter.
Citaat:1. vanuit huis een werkweek lang ´bloemblaadjes´ rijden = telkens thuis overnachten (voordeel is dat het paard thuis echt goed uitrust en je realtief lange dagaftsnden kan rijden)

Citaat:Huertecilla schreef:
Ik neem ook geen tent mee, maar een grote poncho welke een prima tent voor de nacht is.
Rij met lekkere maar lichte loopschoenen + chaps. Dan heb je verder alleen een paar slippers nodig.
Ehm, ja die poncho is een heel goed idee, alleen ben ik ze in NL nog nooit tegen gekomen. Heb jij merken, namen, andere tips hiervoor?
gewoon 1 paar goede (ademnde waterdichte) schoenen doen wonderen
.. doorrij plekken waren zo verdwenen
nickyu schreef:moet zeggen dat ik op de trektocht 2 jr terug met regen regen en regen en soms tussen de opklaringen door regen
toch wel heeeel erg blij was met een droge tent![]()
(en droge kleding .. en een warm bakje koffie .. die had ik in oplos vorm kant en klaar per bak in een zakje gedaan)
) en leg daar als ik weet dat het koud gaat worden nog zo'n rescue thermovel op. Dat moet je in de bergen trouwens gewoon mee hebben, dat kan echt je leven redden als je onderkoeld raakt.
) ook altijd met een muts op buiten. De meeste warmte verlies je langs je hoofd, en als je hele lichaam in een slaapzak zit en enkel je hoofd steekt er uit (of in zo'n kap) al zeker.
Jet schreef:Kan je het dan niet zo doen dat je de eerste dag naar een mooie plek rijdt ( van tevoren besproken) en van daaruit "bloemblaadjes" gaat rijden? Niet iedere keer het gesleep met van alles en nog wat en toch in een mooiere, andere omgeving zijn?
Eigenlijk deed ik een beetje hetzelfde met Lou, ergens in een mooie omgeving op een camping gaan staan en dan daar lekker het bos in.
Hier in de kop van Noord-Holland is het ook voornamelijk langs de weg rijden als je geen trailer hebt. En om nou iedere keer naar Schoorl naar het bos te gaan... Dat heb je met een paar keer ook wel gezien, helemaal als je zoals ik nu heel veel moet stappen en alleen een beetje mag draven en niet mag galoperen.
nickyu schreef:slippersgewoon 1 paar goede (ademnde waterdichte) schoenen doen wonderen
Bandida schreef:En ja, zonder kop oploskoffie, desnoods koud, ben ik ook geen mens 's morgens
Antheman schreef:Onlangs heb ik de opblaasmat van ThermARest gekocht, de neoair, eigenlijk is het een luchtbed. Weegt weinig, moet ik opzoeken, iig minder dan de prolite. Hij is helaas wel 2 keer zo duur. Maar ook 2 keer zo dik. ( heeft ook een inovative prijs gewonnen). Zo vind ik iedere keer dingen die lichter zijn en minder volume hebben.
Citaat:Slippers gaan wel mee, maar dan slechts 1 paar voor ons 2en. Bij heel mooi weer neem ik mijn Tevaas mee, daar kan ik ook goed op lopen en kunnen ook onder de douche.
)
Pastte ook in de Ortliebtas, maar was ietsje groter dan die van Arabesk (ook ietsje comfortabeler denk ik).
Huertecilla schreef:nickyu schreef:slippersgewoon 1 paar goede (ademnde waterdichte) schoenen doen wonderen
30 km. doe je in 2,5 - 3 uur. Blijven er nog 21 van de 24 over.
Mega fijn als je na douchen of poedelen bij een waterbak in slippers kan stappen en niet met sokken en schoenen hoeft te hannessen.
Het is verder erg slecht om dezelfde schoenen aan te houden zonder wisselen. In de regen en hitte worden je voeten toch zacht en dat is na een paar dagen ellende.
hc
nickyu schreef:maar wat is er mis met blote voeten ?
Bandida schreef:Dit heb ik gisteren even getest, maar dan aan een lederen halsriem