Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Voor ons vind ik dat wel onzinnig, omdat die routine niet zo belangrijk is voor Vita
Vandaar
Met de een ben ik bij 32 winstpunten over gegaan naar het L springen, na de kampioenschappen toen. Reden vanaf het begin elke week in de prijzen en waren dus geselecteerd voor de kampioenschappen die ik graag wou rijden, en daarna zijn we door naar het L gegaan.
Nu gaat dat ook vrij hard en stappen we weer over net voor of na de kampioenschappen deze zomer.
xSiep schreef:Meestal gewoon bij 10 en als we dan nog niet klaar waren voor de volgende klasse, dan laste ik een wedstrijdstop in en gingen we alleen trainen voor de volgende klasse
Doorgaan in een klasse waar je al 10 wp (of meer) in hebt vind ik een beetje onzinnig. Kost allemaal tijd en geld en je hebt er niet veel aan. Oefenen kan ik ook wel in een ring in een weiland en commentaar van de jury heb ik ook niet nodig, want daar heb ik les voor
crossmonster schreef:xSiep schreef:Meestal gewoon bij 10 en als we dan nog niet klaar waren voor de volgende klasse, dan laste ik een wedstrijdstop in en gingen we alleen trainen voor de volgende klasse
Doorgaan in een klasse waar je al 10 wp (of meer) in hebt vind ik een beetje onzinnig. Kost allemaal tijd en geld en je hebt er niet veel aan. Oefenen kan ik ook wel in een ring in een weiland en commentaar van de jury heb ik ook niet nodig, want daar heb ik les voor
Hier ben ik het totaal niet mee eens.
Ik ga zelf ook altijd over met 10 wp.
Behalve nu van L2-M1, ze is nog net niet sterk genoeg, dus wacht een paar maanden.
Maar ik vind het onzin om te zeggen dat doorrijden na 10 wp stompzinnig is ...
Want jouw instructrice is maar 1 mens, met 1 visie.
Op concours kom je verschillende juryleden tegen met verschillende visies, en dat is juist zo goed om van te leren.
Plus het wedstrijdritme vind ik belanrgijk om erin te houden.
En dat is nou eenmaal wat ik vind in de situatie waarin ik nu zit. Bij ons is een heel erg gedoe/geregel om op wedstrijd te gaan, dus dan ga ik liever niet op wedstrijd als in dezelfde klasse blijf doorrijden als ik al genoeg wp's heb. Dan wacht ik liever nog even en plan ik de wedstrijden wat efficienter in. 

Pion schreef:@ xSiep: voor sommige paarden is routine ook erg belangrijk. Vandaar dat sommige mensen (terwijl ze trainen voor een volgende klasse) wat langer doorrijden in de huidige klasse.

. Dus daarom wacht ik met de M eventjes, ga wel meteen over na de Brabantse,
Gok zo rond oktober