De nachtnorm is absoluut geen 60 db. Meestal is die 35 of 40 dba ( op de woning van derden)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
chelletju schreef:hier hetzelfde liedje hebben een vrijstaande woning met in de tuin. ong. 4m van het huis de stallen en daarachter de bak. dan hebben we naast de stallen tegen de kant van de buren onze mestkar staan. dat mens loopt altijd te zeuren. ja ook mijn paarden hebben wel eens ruzie of hebben honger;). en dan de mestkar ik mest 2keer in de week (nu elke dag wegens overstap van stro naar vlas) dus mijn vader leegde de mestkar 1x in de week. en dan liep ze te klagen dat het stonk. nou geloof me na 4 jaar ruik je het niet meer hoor!!! en dan komt de politie weer is voorbij als wij een feestje hebben en de muziek staat aan (na 10u smorgens gaat de muziek aan en voor 10u savonds is die weer uit) ook dan loopt ze te zeuren maar ze mag wel midden in de nacht als zij een feestje heeft (lees:bijna ieder weekeind) onder mijn slaapkamerraam gaan staan kakelen. sorry hoor mensen.... je hebt gedaan wat je kon doen verder gewoon lak aan hebben
joyfordogs schreef:tja, overlast is een lastig iets, ik woon zelf ook in het buitengebied, je hoord hier vanalles, als je tenminste het wil horen.
Zelf heb ik 5 honden, 2 ervan kunnen nog wel eens aardig blaffen, zelf blijk ik hier de meeste hinder van te hebben, mijn buren zeggen, ja ze blaffen geloof ik wel eens, maar tja, onze kinderen maken ook geluid als ze spelen, idd die hoor ik ook wel eens.
Je kunt je idd aan vanalles storen, aan de buren als die rond 1 uur snachts thuiskomen? Tja, als ik wakker ben hoor ik dat, de geiten die snachts herrie maken, tja, ook daar kun je je aan storen.
Zo zonde dat de buren zich aan je paarden storen. Maar idd, als je zelf je eigen ergens aan irriteerd heb je weinig nodig om goed geërgerd te zijn.
Citaat:23. Wat is het Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer?
In dit besluit staan onder meer richtwaarden voor het toegestane niveau van geluidspieken op de gevels van woningen bij het laden en lossen. Bij de gevels mag niet meer lawaai te horen zijn dan het besluit toestaat. De maximale geluidsniveau's zijn:
avond (19.00 - 23.00 uur): 65 dB(A)
nacht (23.00 - 07.00 uur: 60 dB(A)
Deze 'piekvoorschriften' gelden tot 1 december 2007. Dit omdat tot nu toe onvoldoende technische mogelijkheden zijn om de hoge piekgeluiden te voorkomen. De piekvoorschriften en de subsidieregeling moeten het mogelijk maken dat in december 2007 wel aan de eisen wordt voldaan.

vorame schreef:Volgens deze tabel is 30/ 40 db erg wenig
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=10054#23
En staat er bij laden en lossen hetvolgende:Citaat:23. Wat is het Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer?
In dit besluit staan onder meer richtwaarden voor het toegestane niveau van geluidspieken op de gevels van woningen bij het laden en lossen. Bij de gevels mag niet meer lawaai te horen zijn dan het besluit toestaat. De maximale geluidsniveau's zijn:
avond (19.00 - 23.00 uur): 65 dB(A)
nacht (23.00 - 07.00 uur: 60 dB(A)
Deze 'piekvoorschriften' gelden tot 1 december 2007. Dit omdat tot nu toe onvoldoende technische mogelijkheden zijn om de hoge piekgeluiden te voorkomen. De piekvoorschriften en de subsidieregeling moeten het mogelijk maken dat in december 2007 wel aan de eisen wordt voldaan.
Wel is dit tot 2007
en toen ik er zelf wat mee te maken had was dat ook van voor die tijd.
Dus of nu dezelfde normen nog gelden weet ik eerlijkheidshalve ook niet.

Nanda schreef:Wij hebben het over verschillende normen:
Ik had het over de gemiddelde geluidsbelasting en jij hebt het over de piekbelasting![]()
Wat betreft de Piekbelasting heb je gelijk.
Let wel: We hebben het hier niet over een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer,. De Wet milieubeheer is hier niet van toepassing ( zover ik dat uit het verhaal kan lezen.
Het Besluit Detail bestaat niet meer. We hebben nu het Activiteitenbesluit.
* edit* lees net dat ze een boomkwekerij hebben. Dan zal het Besluit Landbouw wel van toepassing zijn.!
Morgen zal ik eens contact opnemen met de gemeente om daarover in ieder geval wat wijzer te worden.
vorame schreef:Als tip zou ik met de buurman om tafel gaan zitten.
Vertellen welke maatregelen je al genomen hebt en hem vragen of hij nog iedeeën heeft om verdere overlast te beperken.
Stel je goed willend op, ook dat hij dat weet.
Dus niet zelf een hoop gaan doen en hij denkt dat je toch niets gedaan hebt.