Hoe zijn jullie begonnen met een eigen pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Hoe zijn jullie begonnen met een eigen pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:48

GamblersCup...60 ct voor een baaltje stro!!! Hemeltje lief, kan die stro boer er hier niet een stuk of 1000 neer gooien voor die prijs?? IK wil er zelfs wel 40 ct bij op gooien hoor!
Mag ie ook wel een lading hooi leveren voor 2 euro de baal! ( mits het goed weidehooi is natuurlijk)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:00

GamblersCup schreef:
Normale, kleine balen hooi zijn hier 1,80 per stuk en dezelfde maat stro baaltjes zijn 0,60. Het maakt dus nogal verschil, waar je het haalt en of je veel opslagplaats hebt. Ik ben bij mijn oude hooiboer/everancier weggegaan omdat hij me echt te duur werd: 2 euro per hooibaal! Afperser, zulke prijzen zijn echt te hoog. Maakt dus per gebied veel uit.

Hier van het land af betaal je al 2 tot 3 euro per pakje hooi.
Bij de boerenwinkel betaal je in de winter wel 5 euro per pakje hooi.
Stro kostte na oogst al 3 euro voor een klein pakje bij hun.

60 cent zijn alleen de perskosten. Die boer kan daar alleen op verdienen als hij zelf kan persen.

Maar goed, de gemiddelde mens kan niet zo goedkoop aan zijn fourage en strooisel komen.

HIT-actief vergt grote investeringen die je er met een klein aantal paarden niet uitkrijgt, .of je moet erg veel stalgeld gaan vragen. Dat moet je dan vooral voor jezelf doen. Zo zijn wij het in elk geval wel van plan. Vooral het ruwvoersysteem dat dat automatisch gaat is voor mij heel fijn omdat ik dan overdag gewoon weg kan gaan en de paarden 24/7 goed verdeeld hun ruwvoer op kunnen nemen.
Loopstallen met uitloop in paddock en ruwvoer brengt niet zoveel op aan pensiongeld.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:04

buitenom de kosten en het altijd doorgaande werk nog iets om rekening mee te houden....
het is heel,heel erg moeilijk om iedereen tevreden te houden,zelfs op een kleinschalige stal.
ik was op een ggeven moment drukker met politieagentje te spelen dan wat dan ook. ;)

DubbelFun

Re: Hoe zijn jullie begonnen met een eigen pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:17

HIT-actief kan idd grote investering vergen, maar als je de 'simpeler' vorm neemt én met minder paarden hoeft het niet.
Een HIT-matras is net zo duur als een stal van dikke rubber matten voorzien. Dus die investering is gelijk MITS je van plan was om rubber matte te nemen :)
Je kúnt een dure investering doen in automatische voermachines (hooi), maar op diverse plekken grote hooinetten ophangen of een paar aangepaste kliko's neerzetten kost niet zoveel.
Als het niet je hoofinkomsten hoeven te zijn kun je toe met minder inkomen, zeker als je van je pensionklanten ook wat zelfwerkzaamheid verwacht.
Dan is het alleen de afweging van de tijd versus de kosten/baten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:46

Aangezien dit topic meer over prijzen/verdiensten en regelgeving voor pensionstallen gaat verplaats ik dit topic.
VSW-->TAO

Moderatoropmerking:
Hierbij ook meteen het verzoek dit topic niet te laten verzanden in een "oh, ik betaal veel meer/minder voor een baaltje stro" gesprek, TS zoekt nog geen leverancier en tegen de tijd dat ze dat doet mag ze daarvoor een topic openen op EA-GZ Diensten :-)