daffie1986 schreef:Doe eens wat evoos zegt maar dan begin je bijvoorbeeld met 5 passen richting hek en laat je hem weer los. Breidt het op deze manier uit en haal hem eventueel wat vaker uit het land bv. 1x om de poetsen, 1x om te eten, 1x om te wandelen, 1x om te longeren en 1x om te rijden(rijden en longeren hoeven natuurlijk niet op dezelfde dag maar wissel het eens af en haal hem niet alleen uit het land als je hem moet HEBBEN(hem aan het werk zetten dus). Sucses en laat je even weten hoe het afgelopen is?
Mee eens.
Ik vind dat je in dit soort situaties genoegen moet nemen met een paar passen.
Ik ga ook mee, door het via het principe 'druk' te doen.
Geen pijn!, alleen druk.
Geen zweep, geen hengstenketting.
Druk blijven geven tot hij een stap zet, dan meteen de druk weghalen en belonen alsof jullie eerste zijn geworden in een wedstrijd.
Dit nog een aantal keer doen maar uiteindelijk stoppen zonder dat je hem uit het land haalt (tenzij hij na de eerste keer meteen meeloopt).
Je kunt na elke gezette pas een snoepje geven, je kunt ook een snoepje geven als je je doel hebt bereikt.
Ik geef altijd een snoepje en prijs hem de hemel in na het gewenste gedrag en een hele hand vol snoepjes als we stoppen met de oefening.
Dit helpt goed.