Hele proef doornemen in losrijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:04

Wat ik echt heel erg vind, vooral als de bak niet zo groot is of als het druk is, mensen die na hun proeg naast hun paard (neemt nl 2x zo veel ruimtein) gaan lopen of naast elkaar gaan lopen kletsen. Daar erger ik me aan. Zo van ikke ben klaar en de rest jammer dan! Mensen die hun proef nog even doorrijden storen me niet. Proef rijden of niet de bakregels blijven het zelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:01

Dat iemand zijn proef nog doorneemt...............ach ja, beetje dom maar goed. Weet niet welke klasse ze in rijden, maar zoveel rare oefeningen kom je in de lagere klasses toch niet tegen, dat je ze nog een keer moet oefenen.

Waar ik me aan irriteer tijdens wedstrijden: Als je met een jong dier bent ( en dat ben ik bijna altijd) die een beetje frisjes is en wat bangig, dat er zo gemutst word. Ze gaan niet eventjes een klein beetje aan de kant voor je, zodat je het jonge beestje eventjes wat kan laten wennen, en je krijgt opmerkingen naar je hoofd van..........he joh je kunt toch wel sturen. Nou soms lukt dat niet met een dier die voor het eerst mee is.

Heb een keertje meegemaakt, toen ik een ruintje voor het eerst mee nam, en hij was superbang voor verkeer wat op je afkwam, dus ik nam automatisch binnenhoefslag, en steeds werd ik klemgereden door een dametje op een schimmel, uiteindelijk zag ik haar gewoon kijken naar me, en me expres opzoeken, waarop de ruin natuurlijk weer half bokkend wegspoot als ik weer tegen het hek aan gereden werd. Daar heb ik toen wat van gezegd, en toen kreeg ik een grote bek als antwoord. Maar dat vind ik pas echt storend, als je ziet dat een paard wat bangig is, ga je toch niet expres nog eens een keer zo dier klemrijden?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:26

Nee, daar snap ik ook helemaal niks van.....waarschijnlijk mensen die hun hele leven op hetzelfde makke schaap rijden Frusty

Ik heb zelf vaak genoeg zo'n zenuwpeesje bij me gehad en dan ben je blij als andere ruiters een beetje om je heen sturen

Waar ik wel een hekel aan heb is als mensen hun paard zo gigantisch op hun flikker geven dat die van mij over de zeik gaat. Een keer een tik of gemopper is prima, maar niet om de paar minuten dat beest met een zweep de bak rond jagen onder het uitstoten van oorverdovende kreten Verward

ook vervelend is als mensen idd met z'n allen naast elkaar gaan uitstappen....meestal hebben ze dat echter niet in de gaten en als je ze er even vriendelijk op wijst is het meestal geen probleem.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:31

Als ik kan neem ik de proef ook nog even na het losrijden door (ik rijd de proef meestal uit het hoofd), maar ik start alleen op buitenwedstrijden, dus dan heb je dat ruimteprobleem niet..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:44

Ow ja, die mensen die van die oorverdovende oerkreten uitslaan, daar kan ik ook heel slecht tegen.

Wat ik trouwens helemaal storend vind, is mensen die een van hun kinderen hun paard laten uitstappen. Zie je zo klein pukkie (zonder cap natuurlijk, want een nieuw kind is zo weer gemaakt Boos! ) op een heel groot paard rondstappen, met der voetjes in de beugelriemen, zonder enige begeleiding. Of ze laten zo klein kind met het paard aan de hand stappen, tussen het losrijden. Dat is het meest storende wat ik op wedstrijden tegenkom. Het bovenstaande bericht wat ik hiervoor geschreven heb, daar kan ik wel mee leven. Maar als ik dit zie, kan ik mij nooit inhouden om er wat van te zeggen, wat ik dus ook altijd doe!