Welke maat?? - Amigo Bug Rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Welke maat?? - Amigo Bug Rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:06

Ik heb de Mio en ik vind m erg klein vallen, vooral de hals wordt te kort als je de reguliere maat neemt. Mijn Tinker van 1,55 heeft altijd een 195 op liggen en de hals stopt halverwege haar hals, dus vanaf daar zit ze onder de bulten van de vliegen. Heb nu een 205 opgedaan en wonder boven wonder ligt die perfect op haar 1.55 lichaam := , ze is dan wel erg breed. Jammer dat ie geen buikflap heeft, dat heeft ze ook eigenlijk wel nodig. De stof is erg zacht, niet erg sterk wat dat betreft, maar wel fijn voor haar lijf. De Bug Rug lijkt mij ook een hele fijne deken :j .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:39

Niet een volle hals vind ik niet zo erg, als het meeste deel van haar hals maar beschermd is helpt het al een hoop. Het is zo jammer dat je alleen niet echt de uiertjes kan beschermen (ja, met zo'n boetdeken misschien), daar wordt ze nog wel gewoon geprikt, al is het wel ietsjes minder lijkt het wel.

Vanmiddag voor het eerst opgelegd, dankbare verassing volgens mij, want toen ik in het land kwam werd ze vergezeld door tig dazen. De shet heeft niet veel last, die is volgens mij echt vies :)) Shetlief vond de deken wel interessant, maar verder dan snuffelen en sabbelen is ze (nog?) niet gekomen, hopen dat het zo blijft. Wietje heeft zelf ook eerst even gesnuffeld en geproeft, blijft raar een deken opeens op het land op je rug :)

Ik heb overigens dat tuowtje aan de achterkant er wel afgehaald, vond hem zo eng laag zitten (met rollen de hakken erin)

Ridderpaard :)
Afbeelding
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 01:46

Ik een volle hals wel belangrijk. Zodra ze met de kop naar de grond gaan, wordt die hals echt nog korter.. Het lekkerste en bloedrijke gebied komt tevoorschijn voor die venijnige kütvliegen..

Ik vind persoonlijk dat jouw hals bijvoorbeeld echt wel langer mag := .. Ik vond het eerst ook niet zo erg, ben er ernstig van teruggekomen.
Is inderdaad jammer dat er niks voor de uiers is, die van mij staat ook regelmatig er naar te slaan..

Wat een leuke hoofd heeft jouw paard trouwens :D .

spikkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:19

tancreda ik vind de deken goed liggen hoor :):) ik wou dat snow zo mooie deken had hahahahaha
in ieder geval ligt ie lekker ruim, nou maar hopen dat je kleine schattige pony er niet aan gaat kanbbelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:59

@ Wolin; Er ligt een stukje vrij idd, maar het is al zooo'n verbetering wat betreft dazen. Haar steken zaten vooral onderaan de hals en op de borst (en bij haar uiers :(). Denk dat zo'n hals al een hele opluchting is. En vaak zijn langere halsen die vast moeten aan een halster, ik heb ze momenteel weer zonder halster in het land lopen (loopt dag en nacht). Heb ze wel in hanen gehad, ook die van Anky, maar dat waren echt MEGA dingen!! En de HH heb ik ook in handen gehad, maar dat spul vond ik niet fijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 23:48

Blijven bij degene met de bugrug de manen wel heel bij de hals-deken connectie? Ik heb er een zooi cowboy magic in gesmeerd, dan zijn haar maantjes lekker glad.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:33

heeft geen van de mijne last van. Ik heb Quarters, met lange manen en ik smeer er zelfs niets in :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:16

ik heb de bug rug ook sinds gisteren :D, mn paard is 1.72 en heb de 198,.. zit eigenlijk goed, alleen de borst HAD heel iets losser gemogen (maar goed, lees wel dat bij vliegendekens altijd de borst aangesloten zit,.. dus zal wel goed zijn), maar ja,.. de maat erboven zou weer veel te groot zijn,.. denk dat het zo wel gaat,.. ik denk dat mn paard me dankbaar is voor de deken want het stikt van de blinzen, muggen, knuten etc bij ons (echt heel verschrikkelijk) maar ja zit bij water, veen, en bos,.. kan in de zomer beter ergens binnnen gaan rijden,.. :(

hij valt redelijk ruim vind ik,.. meestal moet de mijne een 205

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:55

Ik heb de amigo mio gisteren binnen gekregen. Maar ik vind de deken ook heel erg klein vallen.
Normaal heeft mijn paard 195 en nu had ie een 205 op liggen en die zat veel te strak rond de borst en als hij bukte om te grazen kwam de deken helemaal op spanning te staan aan het eind bij de hals bij de schoft. Heb nu dus maar een 210 besteld en hoop dat die wat ruimer valt.

Paard is wel enorm blij ermee en in combinatie met een rambo vliegenkap met oren erop ziet hij er enorm grappig uit :Y)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:01

hahah net van die marsmannetjes :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:07

Hahaha, idd marsmannetjes :)) Ik durf geen vliegenkappen aan te doen, dus die van mij loopt znoder of met halster met sliertjes voor haar ogen.

Juventus toch wel grappig! Jouwn paard is zo'n 12 cm groter qua schofthoogte, maar ze hebben hetzelfde maatje deken :))

Gisteren lag hij achter niet helemaal goed, en op 1 klein stukje bil is ze net een gerbergte zveel bulten :oo
Ze is mij erg dankbaar, want normaal kan ze best nukkig zijn om dekens, maar ze komt al helemaal naar mij toe sochtends en blijft heel geduldig staan met het opdoen. Volgens mij heeft ze het wel door!

Helaas zweet die van mij er wel onder op de borst. Maar goed, liever een beetje zweten dan helemaal lek geprikt. Ook bij haar uiers zijn aanzienlijk minder steken.

Overigens ook nog niet gemerkt dat de beesten er door heen gaan bijten en ook het bovenste stukje hals valt mee qua beten gelukkig.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:11

ik heb de singels iets losser gedaan nu zit ie iets losser op de borst, hoop dat ie vandaag nog goed zit, ga zo ff kijken :-)

mijne doe ik ook geen masker op (keer geprobeerd maar hij deed ALLES om hem eraf te krijgen,.. was wel grappig om te zien hij wou m echt niet op) dus ook halster met sliertjes dat gaat goed :-)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:05

Ik heb de amigo buz ook :)
Sinds 3 dagen heeft ze hem op en staat er dus dag & nacht mee op het land.
Gisteren af gedaan en een giga wond bij der borst!
Hij zat dus wel te strak bij der borst, ik dacht dat valt wel mee...

Meerderen hier last van?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 00:14

Nee, daar heb ik geen last van gehad. Wel balen zeg, en sneu :( Hier ligt hij van sochtends tot savonds op, en enige wat ik een beetje jammer vind is dat ze eronder staat te zweten bij haar borst waar die 'voering' zit.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:22

Oh dat zweten heeft ze geen last van :n

Maar ik deed hem af en zag die gigantische wond bij haar borst!
Maar weer kijken wat we gaan doen met die rottige dekens :\ :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:57

Die van mij heeft zijn mio sinds gister avond om. Staat er nu wel mee in de regen, maarja de deken blijft toch nooit nieuw :Y)
Heb een 206 terwijl hij normaal 195 heeft maar zat anders te strak rond de borst en hals.
De deken is wel te lang aan de achterkant maar die van mij heeft ook een korte rug.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:45

de mijne heeft m al kapot gemaakt :-( de 2e dag had ie m voor beet met zn tanden en trok net zolang tot ie kapot ging GRRRR
(niet helemaal kapot hoor) maar wel een paar gaten in het zilvelkleurige. En bij mij blijft de sluiting ook niet goed zitten voor bij de borst,.. vind hem ook te strak nu ie ene paar dagen op ligt,.. ga zo kijken hoe ie er nu weer bij ligt :-)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:46

Ik heb de Mio. Mijn paard heeft ook een rambo masker erbij op. Het ziet er echt enorm grappig uit. Denk dat alle paarden bang voor hem zijn }> Blijven ze tenminste een keertje van zn halster af ~~}>

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:12

@Juventus haal even een flesje liquid cribox en spuit dat voorop de deken. Eens kijken hoe lekker hij hem dan nog vind }> ;) Zo heb ik dat draakje van de foto afgeleerd bij iedereen in de deken te gaan hangen, en zijn eigen deken met rust te laten. Hij pakte hem ook steeds voor vast en liep eraan te trekken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:21

hoi rina hahahah, ja dankje, dat ga ik idd doen,.. want hij heeft er 2 kapotgemaakt in een week grrr (de regendeken heeft ook een groot gat) zo zonde :-) hij pakt het gewoon beet en trekt net zolang tot het kapot is,.. (en het is geen puber meer maar gewoon een 12 jarige sinds gisteren hahaha)