Wat te smeren tegen verbranden neus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:50

Het enige nadeel is dat dit dus gesmeerd moet worden voordat de zon echt gaat schijnen. Dus zou dat (voor mij) 's morgens vroeg moeten, voordat ik naar school ga... Dat is niet echt handig!
Misschien toch maar eens zo'n lapje proberen die ik hier zag!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:51

[
Citaat:
Ja indd ik had juist ook veel gehoord dat vaseline er juist in brand maar daarom was ik dus ook zo verbaast dat een veearts heeft gezegt dat je dat juist wel zou moeten smeren. Misschien dat iemand hier er meer van weet?

Mijn DA heeft Vaseline ook afgeraden om te smeren, ivm nog meer risico op verbranden.
Heb er zelf ook niet zulke goede ervaring mee.
Ik heb m'n pony jaren ingesmeerd met zonnebrandcreme, maar er was geen smeren aan. Ik ben gaan knutselen en heb een lapje aan het halster gemaakt, en nooit meer een verbrande pony gehad! :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:53

mja de eigenaresse van het paard wat ik rijd zegt ook dat vaseline bij hem juist wel goed werkt. Aaah ik weet het niet meer :P :? |o

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:56

In de zon moet je geen vaseline of andere vetten smeren, daar verbrand het harder van, werkt als een spiegel die de uv- stralen versterkt.
Uit de zon, bijvoorbeeld op stal, kan het wel ter verzachting.

Maar dan moet je het de volgende dag er weet afwassen anders verbrand het als nog.

Mijn paard staat ook zonder halster, dus zon lapje aan zijn halster lukt niet. Ik heb weleens zo'n kap met neusflap gepast maar die paste voor geen meter... ;(

Ik heb er al aan gedacht om bij Lipica -die maken leren laarzen- te vragen of ze geen achterbeschermers met lange lappen kunnen maken voor de kootholtes. Weet iemand of zoiets bestaat?

Britt

Re: Wat te smeren tegen verbranden neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:58

Zou dat niet gevaarlijk zijn? Dan zou je eerder van die hoefschoenen om moeten doen die ook een bevestigingsband hebben, maar die zijn niet echt geschikt om de hele dat om te doen..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:59

Mijn ruintje heeft een antizonflapje van de paardendrogist, dat lichtblauwe ding. Werkt gewoon goed.

Ik kan niet van de stalmedewerkers vragen dat ze voor het buitenzetten eerst de neus van Abel gaan staan insmeren, dus ik vond dit een goede oplossing.

Ik weet niet of je dagelijks bij je paarden bent, maar zou je ze overdag dan geen halster + flapje om kunnen doen? Nood breekt wet, verbrande neus is ook nix...

En vaseline is echt het slechtste wat je kunt smeren.....

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:06

Ik smeer elke ochtend als ik er zelf ben en zo niet dan doet de staleigenaar het, die ook braaf alle vliegendekens en kappen op doet. +:)+

De kap van de Paardendrogist paste de mijn niet.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:52

Tachine haar neus smeren we ook in met factor 50. Gewone zonnecrème dus.. *D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:26

Mijn neusflap is gewoon een oud stuk handoek wat ik on de neusband van het halster genaaid heb. Het slijt vanzelf tot de juiste lengte en als hij heel vies geworden is naai ik er een nieuwe aan. Ding gaat nooit rechtopstaan. Het zou kunnen dat een ander paard er in gaat bijten, maar dat doen ze blijkbaar niet.
Tja en al je geen halster wilt in de wei, dan kan dit natuurlijk niet. Wat is eigenlijk als het om veiligheid gaat het verschil tussen een vliegenkap en een halster, met zo'n vliegending kunnen ze toch ook overal aan blijven hangen?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:28

Wij hadden bij onze Gelder factor 50. Maar ja, 1 x 's ochtends smeren en hele dag zon, werkt niet ideaal. Dus verbrande neus |( Nu heb ik van zo'n gaasjesvliegenkap het bovenstuk (vd voorgevormde ogen) een stuk afgeknipt en vast gemaakt aan de neusriem van halster. Het valt dus niet op zijn neus door de voorvorm. Dit paard is normaal een gruwelijke sloper (dekens, halster, vlieggenkappen, alles mot kapot) en je gelooft het niet maar hij is er blij mee }:0 . Laat geen enkel ander paard erbij komen (anders anti-bijt erop?) en nu heb ie weer een mooie neus!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:28

Zo'n vliegenkap zit vast met klitteband en zit meer aangesloten dan n halster. Vergelijking gaat imo niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:11

amanda2 schreef:
Ik heb er al aan gedacht om bij Lipica -die maken leren laarzen- te vragen of ze geen achterbeschermers met lange lappen kunnen maken voor de kootholtes. Weet iemand of zoiets bestaat?

Equilibrium maakt ze :j
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35861

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:22

amanda2 schreef:
Zo'n vliegenkap zit vast met klitteband en zit meer aangesloten dan n halster. Vergelijking gaat imo niet op.

En als je dan aan de onderkant van die kap een extra kap maakt (zoals ik aan halster heb vast gemaakt) dan heb je dus ook een oplossing :)* . Geen halster, wel vliegenkap met neusflap :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:24

Ik smeer `s morgens factor 50 en `s avonds aftersun voor de neus en een stukje van de benen.
Ik zal eens kijken bij die beschermers dat lijkt me ook wel een optie.
Edit; die zien er best goed uit! Ik vind het wel een heel bedrag, maar als het zo echt niet wil is dat mss wel een optie

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:28

Bedankt voor de tip!
Er staat niet meer leverbaar?
Ziet er goed uit, ga eens verder informeren maar dan moeten de huidige kostjes eerst genezen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:03

P20 is ook goed

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:49

De verbrande kootholtes zijn nu weer vol met mok... :(

Beauty96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:52

ik neem aan dat je bedoeld dat je iets zoekt tégen verbranding? dan zou ik ook kiezen voor zonnebrandcreme. Zwitsel of iets dergelijks wat ze ook voor baby's/kleine kindjes gebruiken. Vaak zit daar geen parfum ofzo in, en is voor gevoelige huidjes ook verkrijgbaar.
en als je iets zoek als zn neus verbrand is, dan zou ik inderdaad met een dun laagje vaseline gaan smeren. Om scheurtjes en vervellen te voorkomen.