Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ja indd ik had juist ook veel gehoord dat vaseline er juist in brand maar daarom was ik dus ook zo verbaast dat een veearts heeft gezegt dat je dat juist wel zou moeten smeren. Misschien dat iemand hier er meer van weet?
Nu heb ik van zo'n gaasjesvliegenkap het bovenstuk (vd voorgevormde ogen) een stuk afgeknipt en vast gemaakt aan de neusriem van halster. Het valt dus niet op zijn neus door de voorvorm. Dit paard is normaal een gruwelijke sloper (dekens, halster, vlieggenkappen, alles mot kapot) en je gelooft het niet maar hij is er blij mee
. Laat geen enkel ander paard erbij komen (anders anti-bijt erop?) en nu heb ie weer een mooie neus! amanda2 schreef:Ik heb er al aan gedacht om bij Lipica -die maken leren laarzen- te vragen of ze geen achterbeschermers met lange lappen kunnen maken voor de kootholtes. Weet iemand of zoiets bestaat?

amanda2 schreef:Zo'n vliegenkap zit vast met klitteband en zit meer aangesloten dan n halster. Vergelijking gaat imo niet op.
. Geen halster, wel vliegenkap met neusflap