thiedeman is afgeschaft per 1 april Overigens zie ik niet in waarom Nederland iets zou moeten omdat Belgie dat ook zo doet.
caro_vt
Geplaatst: 16-04-03 12:37
da's waar. maar waarom het gebruik van hulpteugels toestaan op wedstrijd? waar is dat goed voor?
Lielle
Geplaatst: 16-04-03 13:45
veiligheid (en nu is het cirkeltje weer rond ) Persoonlijk vind ik een martingaal een heel zinnige hulpteugel bij een jong en fris paard dat nog niet veel op vreemd terrein is geweest. Je kunt er weinig kwaad mee, en in de krul trekken lukt je ook niet. Bovendien moet je het in de ring toch zonder laten zien
caro_vt
Geplaatst: 16-04-03 21:00
da's waar lielle ! bij ons op de vereniging trainen we buiten met een hoop paarden door elkaar, sommige springen, andere bokken, weer anderen trainen dressuur, er lopen nog honden los, er komt een tractor langs, die paarden wennen daar al aan lawaai/andere paarden/muziek/...
je staat al van s'morgens vroeg op het wedstrijdterrein en dan kan je in de vroegte je paard aan de hand eens rond laten gaan. eventueel eens longeren, ....
met die jonge paarden zijn er echter weinig problemen.
als ze daarentegen thuis enkel in een binnenbak en nu op een druk buitenterrein komen kunnen ze inderdaad iets te overdonderd zijn.
maar wat je zegt is waar: je moet het in de ring zonder laten zien.
ik zou dan enkel niet op het inrijterrein met een martingaal rijden. maar da's persoonlijk hé