bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:17

ik heb er 1 van how's racesafe, zit zalig. Hij vormt mooi én is superlicht

MarliesV

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:16

Ik heb er ook een. Aangeschaft voor het zadelmak maken van mijn merrie.
Verder is het bij ons op de manege met springlessen en wedstrijden verplicht.
Evenals met de cross en met horseball trainingen.

Vind het fijner zonder maar heb er geen hekel aan. Safety first.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:41

Ik wil me er 1 aanschaffen voor wedstrijden met springen.
Voel je , je de eigelijk veiliger mee als je een bp aan hebt?
en welke merk zou je dan aanraden? ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:34

Ik voel me wel wat veiliger. Puur omdat het beschermt als je op een balk terecht komt of op een staander.
(heb ooit met mijn rug op een balk gelegen en 2 dagen met spierverslappers op bed gelegen, was geen pretje, wou dat ik toen een bp om had gehad)

Merken kan ik je niet mee helpen. Het is vooral passen wat je zelf fijn vind. Vind er erg veel verschil in zitten. De ene heeft een lange rug, de ander een korte enz.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:39

Ik draag hem altijd als ik op de manege rij. Bij spring, en normale lessen.
Vooral omdat de paarden erg onvoorspelbaar zijn, en soms uit het niets even een sprintje trekken, of schrikken van wat geluid uit de stallen. Ik ben 1x zo hard gevallen, toen hadden we maar gelijk zo'n body gekocht.
In het begin erg wennen, maar nu vind ik het hardstikke lekker zitten. Ook is het lekker warm voor in de winter. Met wedstrijden doe ik hem wel af, omdat het er gewoon niet uitziet zo'n ding onder je jasje, en ik mijn paard wel vertrouw( we mogen bij wedstrijden zelf kiezen op wie we zitten)

Karinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:10

Ik rijd wel met een bodyprotector.........
Je rijdt toch op een levend dier je weet nooit wat hij/zij doet
Ik vind het niet lekker rijden maar ik heb er ook geen last van

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:37

Ik rij ook altijd met een bodyprotector. Ik heb er al veel geluk mee gehad ! (Ik ben eens tegen de betonnen muur gevlogen recht op mijn rug !) Nu heb ik een nieuwe gekocht en die wordt extra soepel van je lichaamswarmte ! Heel handig en de prijs valt nog mee ! Let wel op als je er een koopt dat de flap onderaan niet los zit (bij sommige moddellen kan je die er af halen met een rits maar dan bewegen die ook tijden het rijden) en niet te laag komt (ga eens op een zadel zitten in de winkel als dat kan of anders gewoon op de grond en als je protector niet al te veel omphoog schuift is het in orde !).

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:22

Ik heb een imperial Riding.. in de winter is het echt een kist met 6 plankjes zeg maar:P maar ik gebruik heb alleen bij het springen en buitenrijden omdat mijn paardje nogal goed is in een handstand;) ik doe hem in de winter altijd al aan tijdens het poetsen dat ie even kan opwarmen en dan steeeds wat strakker doen tot ie goed zit!:):D ben heel blij der mee..

tsja... de zomer is een hel.. hij is zwart.. heeeeeeeerlijk met die zon der op NOT!!!!!!!!!!!! maarja ik denk altijd maar zo:

liever zweten *ook goed voor de porien:P* dan ggebroken rug of ribben en verder van huis zijn;) MOet maar.. maja!

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:37

Ik heb ooit wel eens gezien een bodyprocjetor met air bag als je valt komt die air bag los echt grappig :D :D :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:45

ik heb dr ook geen leek mij ook vrij vervelend maar was wel aant denke er 1 te kopen voor bepaalde gevallen (de eerste keren naar buiten met mn paard daar hij daar heeeeel snel en hard wil gaan, dus meer voor de zekerheid..ben tijdje trug van draver gevallen zonder en dat was pijnlijk genoeg, voel me dan toch veiliger de eerste xeren met zoon ding om.

Verder vind ik het denk ik wel fijn als je idd paarden inrijd enzo...miss idd ook voor springen...maar alé waar het kan rijd ik zonder..maar ik vind een cap dan ook altijd onwijs lelijk EN vervelend zitten helemaal in de zomer pffff

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:51

PonyLovert: ja idd die hed je;) dat is een dun hesje die je vast maakt aan je zadel.. als je dan valt dan trekt ie zich los en blaast zich uber snel op!! maarja, als je met je hoofd ergens anders zit en je stapt af en dat ding zit nog aan het zadel... BOEM ben je een luchtballonnetje!:P hahaha

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:23

Nee, nog nooit meegereden..
Vriendin van mij rijd er alleen mee met springen, maar dat is omdat het moet van haar ouders.
In de zomer lijkt het me eigelijk helemaal niets, als het al zo warm is.. Maarja, wel veiliger natuurlijk :).

PuuNGekk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:29

Ik was een x keihard van mn pony afgevallen,, en toen moest ik er 1 van mn moeder.
Ben wel blij dat het moest, want het heeft al wel een paar x geholpen. :D
Heb sinds kort oowk een hele drukke onbestuurbare fjord. :P
Alleen met springen heb ik nu zo'n ding om, voor de zekerheid. :)

En met rijden voel ik er niets van... ;)

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:34

Ik heb een 3 jarige pony die ik zadelmak heb gemaakt en nu aan het doorrijden ben en ik heb dus ook een body protector.
Eerst wou ik er echt geen 1 maar het moest van mijn moeder en na er 2 keer mee gereden te hebben ben ik er helemaal aan gewend. Je voelt er niks van tijdens het rijden alleen het afstappen gaat inderdaad minder soepel.
Ik denk wel dat je er 1 moet hebben die goed past.
Ik heb er 1 waar je dat onderste flapje van af kon ritsen wat ik dan ook heb gedaan dat vind ik toch veel fijner.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:55

Ik rijd er eigenlijk alleen maar mee op springwestrijden en corssen, voor het geval dat. :j Maar echt comfortabel zit het niet, maar dat is ook een kwestie van wennen. Het is voor je eigen veiligheid!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:23

Ik heb sinds kort ook een bodyprotector aangeschaft :) Omdat ik jonge paarden rijd, en afgelopen jaar 2 keer flink ben gevallen, de ene keer een zwaar gekeusde heup en een paar ribben, de tweede keer mijn rug gebroken.. Dat laatste heeft me toch aan het denken gezet, dus ga voor mijn veiligheid met bodyprotector rijden. Degene die ik gekocht heb bestaat niet uit losse blokjes ofzo, maar zit helemaal niet vervelend. Het went heel erg snel!

sofie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:11

ik heb er een hele poos geleden ook 1 gehad. Het went heel erg snel! Alleen na een poosje vond ik het niet meer zo fijn :+ Dus ik rijd nu altijd zonder.

zeemermin13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:19

ik heb er vroeger altijd mee gereden.
ik vind ze persoonlijk wel fijn zitten.

maar ik rij nu zonder . ;)

marjanneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:53

Leinearthur schreef:
marjanneke_x schreef:
Ik heb het ook en ik doe het alleen maar aan bij het SPRINGEN :D

Maar hoe zit dat dan? heb je er geen last van?

Nee ge word dat gewoon, de eerste keer wel een beetje last van

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:18

Mag je zo ook eigenlijk aan met dressuurwedstrijden??

Laura232

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:22

je went eraan

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:58

Ik vind een bodyprotector echt een uitvinding, moest er in het begin erg aan wennen. Maar ik ben er al aardig wat mee gevallen. En het heeft al aardig wat opgevangen.

Ik ree er altijd op de manege mee. Ben ik nu mee gestopt.
Maar ik raakte er aan gewend, en ik heb wel een mooiere houding er door gekregen. Ben meer recht op gaan zitten.

Maar ik denk dat het bij iedereen verschild hoe hij/zij er over denkt. En misschien ook wel aan het merk licht?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:10

Hmm.. Ik lees even mee ;)
Ik moet er eiggenlijk ook een hebbe (anders mag je op onze manege niet meespringen dus ja) alleen de prijs houdt me nogal tegen, 100 euro voor zo'n ding is best veel, moet ik zeggen.
(moet je dan eigenlijk ook een nieuwe aanschaffen, als-ie is gevallen? Net als bij een cap?)
Ik zou er wel eentje met blokjes nemen, die lijken mij minder stijf.
Ik ken ook mensen die nooit zonder rijden, alleen wedstrijdjes wel, omdat ze het lekker vinden zitten en veilig.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:54

Ik heb er één van harry...
en ik heb er toen de tijd 69,99 voor betaald.
Ben er vaak mee gevallen, en weer na laten kijken
Maar hij is nog in prima staat.
Dus het licht er net aan of hij breekt ect, en er geen scheuren in zitten.

Liefs Desiree

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:06

bij ons op de manege zijn ook wel eens kinderen met body....
maar het lijkt mij echt verschrikkelijk want je hebt volgens mij
haast geen vrijheid in je rug