je zou kunnen zeggen dat hij dat aantal paarden 50 euro korting krijgt op het totaal bedrag, maar meer zou ik niet doen persoonlijk... Je kunt ook beter meerdere eigenaren hebben dan een paar met meerdere paarden. Want als 1 van die weinige eigenaren dan weggaat, heb je gelijk wel een boel stallen leeg staan...
Voor die shetten niet je hele land aanpassen, maar een klein goed droog stukje shetproof maken qua omheining. Anders kan het niet uit. en de shetten hebben minder ruimte nodig en veel minder gras. Dus neem bijvoorbeeld 2 stukken van 1000m2 zodat je eventueel kunt wisselen van weide, en gebruik bijvoorbeeld deels strookbegrazing zodat ze niet het hele stuk in 1 keer krijgen, maar eerst een deel (bijvoorbeeld 500m2) en als dat stuk kort is steeds het draadje een stukje verzetten tot de hele wei kort is en dan omweiden. Op die manier krijgen beide stukjes ook lang genoeg rust om te blijven bijgroeien.
Hier in de buurt vragen ze €160, Ook volledige verzorging en mooie omgeving.
WowAmigo
Geplaatst: 06-07-09 13:46
__Nathalie__ schreef:
zo laten. Anders is er wel weer een ander die de stallen huurt hoor!
Tja en 6 paarden van één eigenaar vragen net zoveel verzorging en voer als van 6 verschillende toch? Misschien iets korting voor de "overhead", maar je moet er niet bij in schieten.
Inderdaad. Stel dat diegene weggaat met 6 paarden, betekent dat dat jullie 6 * 200 = 1200,- per maand minder opbrengsten hebben, en dat is nogal wat! Ok, je hebt dan ook minder kosten en werk. Maar iemand die 6 paarden eeft en ze op een ''mooie'' pensionstalling neer wil zetten heeft geld zat! Anders had diegene of minder paarden gehad of ze op een andere plek gezet. Ik zou om er zelf niet te veel bij in te schieten max 100 - 150,- per maand korting geven
poes
Geplaatst: 06-07-09 14:43
LIS schreef:
€200 vind ik voldoende hoor.
Hier in de buurt vragen ze €160, Ook volledige verzorging en mooie omgeving.
Dat is echt zo streekgebonden. Hier rond Gent is 200 een schijntje!
KimLittle
Geplaatst: 06-07-09 16:22
Ziet er echt prachtig uit. 200E vind ik absoluut niet duur klinken.
kanjerfan
Geplaatst: 06-07-09 16:27
Is supermooi! Ik zou ook 200 euro vragen
Aprils_joke
Geplaatst: 06-07-09 16:50
als ik jou was zou ik overnachtings plaats maken voor ruiters die op trektocht zijn kunnen mensen tegen een vergoeding hun paard op de wei neer zetten of stal en dan zou ik van de studio,s slaap plaatsen maken aangezien je in de ardennen zit zou daar wel veel vraag naar zijn het is maar een idee msichien heb je er iets aan
tof zoiets zou ik ook wel willen. Enja 200 euro vind ik ook goede prijs. Natuurlijk als je zo landelijk ligt dan hebben de meeste paardeneigenaars zelf hun stal en/of weide. Naar de winter toe zullen jullie wel meer vraag krijgen. Het beste nog!!
Dankjewel voor jullie reactie's! @wopkelover: We hebben daar inderdaad al vraag naar gekregen. Maar als alle stallen vol zitten is het vrij onmogelijk om (toch in de winter) een groep van zoveel ruiters op te vangen. Maar een groep ruiters is al geinteresseert om dit in de zomer te doen en hun paarden lekker te laten uitrusten in de weides.
Intussen zijn alle stallen al volgeboekt tegen de winter. 8 paarden en 8 veulens, meer dan verwacht dus. We boden de veulenopfok ook aan en plots kregen we pakken reactie's. Blijkbaar wel veel vraag naar goedkope veulenopfok. Daarbij maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit waar de boerderij gelegen is, mensen komen toch niet elke dag naar hun veulen kijken. & ik ben er natuurlijk ook heel tevreden mee. Wat is er schattiger dan 8 veulens gezellig samen in een grote stal te hebben?
JunkDeLuxe
Geplaatst: 25-07-09 10:54
Ik betaal op mijn manege €230, een vriendin van me op haar manege €400. Zal van de faciliteiten afhangen, denk dat de omgeving bij jullie ook wel mee kan tellen.