body-protectors.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delicious_

Re: body-protectors.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:21

wow. dus hij moet echt precies passen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:23

daar zit wat marge in, maar echt te groot of te klein is niet goed. Daarom ook moet je een BP kopen bij een zaak die er verstand van heeft.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:58

Ik ben naar de Divoza in Leek gegaan en daar hebben ze me supergoed geholpen. Prima uitleg wat belangrijk was voor ruimte bij je ribben etc. Er werd mij gevraagd op wat voor zadel ik reed en die werd op zo'n zadelbok daar gelegd. Toen ben ik met alle bodyprotectors die ze hadden in verschillende maten op die bok gaan zitten en heb de raarst mogelijke bewegingen gemaakt, voelt misschien even debiel, maar dan weet je wel zeker dat je de bodyprotector hebt die het fijnste zit en waar je je het beste in kunt bewegen. :)

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:03

Ik heb juist het idee dat ik gedwongen word om rechtop te zitten, dus het werkt op mijn houding juist positief! Heb verder geen last van bp tijdens het rijden, gewoon een goed passende kopen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:12

ik ga met mijn bodyprotector erg naar voren zitten, en aangezien ik op een manege rijd, heb ik er (in stap, in draf niet..) last van bij sommige zadels :P
ik ben ook prima geholpen, ze hadden hem ook helemaal ingesteld enzo, alleen daar heb ik wat aan veranderd , want daar had ik er een erg dik vest onder, en toen zelf met rijden in een t shirt, dus hij moest wat strakker.. :P
edit: ik heb een Happy valley

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:38

Ik heb er zelf geen, maar vroeger op de manege heb ik regelmatig kleine meisjes met zo'n ding aan zien rijden en dan zaten ze inderdaad vaak te ver naar voren (volgens mij door die lange achterkant). De meesten hadden er ook eentje aan die er veel te groot uitzag, dus ik denk inderdaad dat het met de goede maat prima moet lukken om er netjes op te zitten (heb het ook goed zien gaan).

Semmie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:41

Een meisje bij mij in de les heeft ook een bodyprotector ( ik zelf niet) en ze moet zich dan voor ze opstapt altijd helemaal in dat ding wurmen, zo'n bodyprotector lijkt me echt helemaal niet lekker zitten maar mijn ouders willen het eigenlijk wel voor de veiligheid.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:24

Wurmen lijkt me niet van toepassing als je een fijne, goed passende hebt. Sommigen hebben een rits en die van mij is met klitteband en die schuif je zo aan hoor. No problem. :D

justlobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:46

bij mij op de manege mogen we ze wel maar ze worden zeker niet verplicht, mijn instructrice zegt ook dat je er vaak stijver van gaat zitten en dus makkelijk valt. ik mag er zowieso geen een van mn moeder. als die bp's verplicht worden dan kunnen ze nog veel meer verplicht maken om alles veilig te houden maar je valt toch wel een keer.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:17

Als je een goede bodyprotector hebt maakt het niets uit, je zit alleen wat rechter doordat je rug recht gehouden word.

SuperShetCnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:03

Ik heb geen body protector, ik wil er geen ook, veels te warm. En bijna niemand heeft het?? Tijdens cross zou ik het wel doen, maar ik doe geen cros :P

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:05

Ik heb er altijd een gehad toen ik nog wedstrijden reed.
Ik heb er nooit last van gehad. Je moet er in het begin wel aan wennen.. Als je gewoon een goede maat hebt (en aan de achterkant niet te lang is), moet je er gewoon mee weg kunnen rijden.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:00

Je ziet steeds meer mensen met bodyprotector rijden. Ik twijfel nog een beetje over of het wel werkt. Ik vind het ook helemaal niet comfortabel zitten. Toch heb ik er sinds kort één, omdat mijn springinstructeur dat graag heeft. Dat kan ik ook begrijpen, hij is namelijk degene die verantwoordelijk is.
Ik denk dat je houding er niet echt anders van wordt, TENZIJ je bodyprotector aan de achterkant te lang is waardoor deze steeds tegen het zadel aankomt. ;)

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:13

Ik heb ook een bodyprotector voor de dressuur en buitenritten. Vind het helemaal niet vervelend zitten hoor, de eerste keer misschien een beetje wennen maar nu voel ik hem niet eens meer. Enne, het werkt wel degelijk! Ik ben een tijdje geleden op mijn rug in de schotten beland, en ik voelde er haast niets van in mijn rug. Waar de bodyprotector ophield was ik helemaal paars/blauw ;)
Dit is de mijne trouwens:
Afbeelding
Ik zit er niet mee naar voren, zelfs iets naar achteren ;)